Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

263 reacties

als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.1168.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)


Hey Martin,

Pppoe werkte niet tijdens de beta op pc. Er kwam andere error code op van Bungie.

Het probleem ligt aan de technicolor maar ook aan de manier waarop het p2p gedeelte van Destiny gecodeerd is. Dit is reeds aanwezig van Destiny 1 op de consoles. Bungie weet dit, hun forum staat hier al vol mee van tijdens beta.
Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat Proximus er aan werkt. In Ierland en Italië (landen met hetzelfde probleem) is het op de kin kloppen.

Tijdens beta had ik de error code lange tijd maar dan waren er momenten waar het me toch lukte om te spelen ook pvp.
Hallo allemaal,

Formulier ingevuld gistere ochtend, savonds meerdere prive berichten getuurd en ook 2 maal support gecontacteerd.
Ik heb op dit moment nog altijd firmware 10.A.0.I.BU
Hoelang kan het duren?
Ik zie hier dat het bij sommige mensen vrij snel was opgelost.

Danku
Privebericht gestuurd, Formulier ingevuld maar nog steeds geen update voor mijn modem. Hoe lang moet ik nog wachten?
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.168.1.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)
Beste,
Gisteren ochtend heb ik het formulier ingevuld en gisteren avond merkte ik dan dat mijn internet verbinding rond 21u wegviel, vermoedelijk vanwege de update.
Deze ochtend had ik echter nog steeds geen internet verbinding, ook niet na herstarten.

Moet ik nog iets specifiek doen of is het enkel afwachten?

Groeten,
Arnout
@Stijn, Wat ik er van begrepen is dat proximus eerst begonnen is met opsturen van bbox3 modems van Sagemcom omdat er een software aanpassing moet gebeuren voor de Technicolor bbox3 modem ivm dit Destiny .... probleem hier, en deze software aanpassing natuurlijk nog eerst moest klaar gestoomd en getest worden, en nu zijn ze blijkbaar klaar met deze software om ze op de betrokken bbox3 van technicolor te pushen, indien er om gevraagd wordt, en ik kan wel begrijpen dat ze uit veiligheid (eventueel andere problemen die hierdoor zouden plots opduiken) niet naar alle bbox3 van technicolor gaan pushen.
Beste,

Ik heb gisteren al een prive bericht gestuurd, het formulier ingevuld,... maar ik heb nog steeds geen reactie gehad. dan maar net naar proximus helpdesk gebeld, vriendelijke man aan de telefoon. Hij heeft de update dan maar zelf uitgevoerd... kijk ik in mijn modem: de verkeerde update. Nadat ik alles had uitgelegd, de softwareversie er had bijgezegd en nog slaagt deze persoon erin om de verkeerde update uit te voeren. Kan er misschien iemand de correcte update uitvoeren op mijn modem? alvast bedankt.

Uptime
0h 32min 46sec

Serial Number
CP1619SABP1ZZZZ

Software Version
10.A.5.K.CP

Hardware Version
A

WAN MAC Address
E0-B9-E5-59-07-FE

Datapump Version
A2pv6F039f3.d24n
Mijn ervaring is compleet anders. Net als alle andere mensen hier heb ik hetzelfde probleem, ik kan geen 1 minuut een missies spelen zonder dat ik connectie verlies. Geen spelers rond me, geen npcs en dan disconnect. Nu heb ik ook direct het formulier ingevuld zodat ik de nieuwe software patch zou krijgen, geen gevolg. Dan heb ik een privebricht gestuurd om te vragen patch te pushen, geen gevolg.. Na 3 uur bel ik eindelijk naar de technische dienst om te vragen om die patch door te pushen en krijg ik te horen dat ik een nieuwe modem nodig heb. DE DERDE MODEM OP 5 JAAR TIJD! En mijn huidige modem is dus niet kapot he. Ik kan elk ander spel op het internet spelen maar blijkbaar ben ik de enige in Belgie die dus een nieuwe modem krijgt omdat proximus letterlijk te dom is om bij mij die patch te pushen. Ik ben ongelooflijk boos. Het is niet Bungie maar proximus die hier zwaar de bal laat vallen. Jullie hadden die patch al een maand geleden moeten doorvoeren, niet nu bij release van het game. En ja , ik zal van provider veranderen. Ik heb het echt gehad met proximus incompetentie!
"Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je via pppoe kan verbinden op pc."
Dit kan je ook zelf instellen op je pc
Nice, om te zien dat de error opgelost is door Bungie, not.

Goed werk Proximus, ik heb nog een Sagemcom modum kunnen bemachtigen enkele weken geleden.

En idd dit probleem is niet enkel bij Proximus.

Bungie kan dit probleem moeilijk oplossen omdat het diep in de game code zit. Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je viz pppoe kan verbinden op pc.

Good luck guardians!
Reputatie 6
Badge +4
Stuur even een bericht naar

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 met je klantengegevens of lijnnummer dan kijken we het na voor je. Groetjes Jean-Paul
Wat een gedoe allemaal. Sinds dat ik naar proximus gekomen ben heb ik alleen maar problemen...

Ik heb een prive bericht gezonden en hoop dat deze bullshit snel gefixed word.

mvg.


Ik ben al jaren klant bij Proximus, nog niet zo heel veel problemen gehad.

Familie heeft Telenet, daar is het een ander verhaal.
(voorbeeld 1 : modem binnengebracht ter vervanging, verkoper voegt zonder uitleg of handtekening te vragen een betalende optie bij. Pas achteraf te zien op de factuur natuurlijk.)

(voorbeeld 2 : bejaard familielid gaat info vragen in Telenet winkel. Verkoopster kan niet antwoorden, daar het om technische vraag gaat. Persoon die het antwoord wel zou weten stuurt mijn familielid wandelen, met de boodschap ' geen tijd voor u, bel maar naar de helpdesk.')

En daarbij, we mogen blij zijn dat Proximus een week op voorhand al een oplossing had.
Ik lees op verschillende fora dat er in andere landen zelfs nog geen oplossing is voorzien door de providers.

En dan nog, het probleem ligt duidelijk bij de fabrikant van de modem en de ontwikkelaar van deze game.
Paar uur geleden een prive bericht gestuurd voor de firmware update van men bbox.
Deze is er nu doorgekomen en het spel werkt perfect 🙂
Bedankt voor de info.
Geachte KimB,

Heb een privé berichtje doorgestuurd aan het proximus team. Dank je voor het advies.

Mvg, Ale
Ingevuld, hopelijk komt het er vandaag nog door.
Heb het formulier ingevuld, zullen er vandaag (26/10) updates doorgevoerd worden? Alvast bedankt!
hallo, ik heb zonet deze forum ontdekt. ik heb dan ook net het formulier ingevuld voor de nieuwe software update. wanneer mag ik deze verwachten? aangezien u zei dat het enkele uren duurt, kan ik dan verwachten dat het morgen (donderdag) avond in orde zal zijn? alvast bedankt

Als zij morgen deze update software op je technicolor bbox3 pushen kan dit zeker.
Dit is spijtig genoeg de algemene regel die al altijd werd toegepast dat voor gelijk welke Problemen bij Scarlet je hen moet contacteren en zij dan moeten de zaak verder moeten afhandelen.
hallo, ik heb zonet deze forum ontdekt. ik heb dan ook net het formulier ingevuld voor de nieuwe software update. wanneer mag ik deze verwachten? aangezien u zei dat het enkele uren duurt, kan ik dan verwachten dat het morgen (donderdag) avond in orde zal zijn? alvast bedankt
Alvast bedankt voor het nieuws, heb een mail verstuurd naar de Scarlet klantendienst.
Spijtig alleen dat het weer via een hele omweg moet...

Zolang het maar opgelost geraakt zeker?
heb al paar uur geleden een prive bericht gestuurd naar proximus en zelfs het formulier ingevuld reeds nog niet geholpen..
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb ondertussen antwoord gekregen voor Scarlet klanten, deze kunnen het formulier niet gebruiken, jullie zullen hiervoor contact moeten opnemen mat Scarlet.

Mvg,

Kim
Alright, bedankt! dan stuur ik een formulier door om een update binnen te krijgen.
Bedankt voor het snelle antwoord!
"Mijn modem zit momenteel op de update: 10.A.0.I.FS"

Je hebt dus duidelijk een bbox3 van Technicolor.

NB: de nieuwe softwae versie die op modem zou moeten gepusht worden is dus 17.1.03.1X
Beste,
Ik heb exact hetzelfde probleem als de meeste mensen hier-> error cabbage.
Helaas ben ik niet zeker welke soort router ik juist heb met de twee foto's in het begin.
Mijn router heeft dezelfde layout als de SagemCom router (blauw, geel en rood maar geen groen) maar de 4 gele poorten zijn tegen elkaar aangesloten zoals een Technicolor.
Is dit dan een soort Technicolor router of toch een SageCom router?
Mijn modem zit momenteel op de update: 10.A.0.I.FS
-> Actuele vraag: "Heb ik dus een technicode router? Als dit geen technicode router is, hoe los ik het op?"

Alvast bedankt!