Skip to main content
Beste gamers,



Heel binnenkort is het spel Destiny 2 ook beschikbaar om op PC te spelen. We weten dat er problemen zijn voor de spelers die in “Multiplayer” spelen wanneer deze beschikken over een Technicolor modem.

Wij kunnen dit probleem verhelpen door een aanpassing te doen in de configuratie van je modem. Indien je problemen hebt om dit spel te spelen via jouw Proximus verbinding, gelieve ons dan een privebericht te sturen door hier te klikken. Noteer er je naam, voornaam, telefoonnummer en/of klantennummer en laat ons weten dat je problemen hebt met Destiny2. Wij zorgen dan dat je de aangepaste softwareversie krijgt en dat je vlekkeloos kan spelen.

Gelieve dan ook je wifi aan te laten staan tot je van ons een bericht hebt gekregen.



Even herhaling, dit is enkel van toepassing op onze Technicolor modem (zie hieronder voor meer info)



Aangezien er enkel problemen zijn met modems van het type Technicolor moet je dit dus eerst nakijken. Dit kan je doen door de sticker te bekijken op jouw modem waar je “Technicolor” kan terugvinden. Indien er geen sticker te vinden is, bekijk dan even de LAN poorten. Deze zouden geel moeten zijn en alle 4 aansluitend naast elkaar (bij Sagem zijn ze gegroepeerd per 2).



Steven

Paar uur geleden een prive bericht gestuurd voor de firmware update van men bbox.

Deze is er nu doorgekomen en het spel werkt perfect 🙂

Bedankt voor de info.
Wat een gedoe allemaal. Sinds dat ik naar proximus gekomen ben heb ik alleen maar problemen...



Ik heb een prive bericht gezonden en hoop dat deze bullshit snel gefixed word.



mvg.




Ik ben al jaren klant bij Proximus, nog niet zo heel veel problemen gehad.



Familie heeft Telenet, daar is het een ander verhaal.

(voorbeeld 1 : modem binnengebracht ter vervanging, verkoper voegt zonder uitleg of handtekening te vragen een betalende optie bij. Pas achteraf te zien op de factuur natuurlijk.)



(voorbeeld 2 : bejaard familielid gaat info vragen in Telenet winkel. Verkoopster kan niet antwoorden, daar het om technische vraag gaat. Persoon die het antwoord wel zou weten stuurt mijn familielid wandelen, met de boodschap ' geen tijd voor u, bel maar naar de helpdesk.')



En daarbij, we mogen blij zijn dat Proximus een week op voorhand al een oplossing had.

Ik lees op verschillende fora dat er in andere landen zelfs nog geen oplossing is voorzien door de providers.



En dan nog, het probleem ligt duidelijk bij de fabrikant van de modem en de ontwikkelaar van deze game.
Stuur even een bericht naar



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 met je klantengegevens of lijnnummer dan kijken we het na voor je. Groetjes Jean-Paul
Nice, om te zien dat de error opgelost is door Bungie, not.



Goed werk Proximus, ik heb nog een Sagemcom modum kunnen bemachtigen enkele weken geleden.



En idd dit probleem is niet enkel bij Proximus.



Bungie kan dit probleem moeilijk oplossen omdat het diep in de game code zit. Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je viz pppoe kan verbinden op pc.



Good luck guardians!
"Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je via pppoe kan verbinden op pc."

Dit kan je ook zelf instellen op je pc
Mijn ervaring is compleet anders. Net als alle andere mensen hier heb ik hetzelfde probleem, ik kan geen 1 minuut een missies spelen zonder dat ik connectie verlies. Geen spelers rond me, geen npcs en dan disconnect. Nu heb ik ook direct het formulier ingevuld zodat ik de nieuwe software patch zou krijgen, geen gevolg. Dan heb ik een privebricht gestuurd om te vragen patch te pushen, geen gevolg.. Na 3 uur bel ik eindelijk naar de technische dienst om te vragen om die patch door te pushen en krijg ik te horen dat ik een nieuwe modem nodig heb. DE DERDE MODEM OP 5 JAAR TIJD! En mijn huidige modem is dus niet kapot he. Ik kan elk ander spel op het internet spelen maar blijkbaar ben ik de enige in Belgie die dus een nieuwe modem krijgt omdat proximus letterlijk te dom is om bij mij die patch te pushen. Ik ben ongelooflijk boos. Het is niet Bungie maar proximus die hier zwaar de bal laat vallen. Jullie hadden die patch al een maand geleden moeten doorvoeren, niet nu bij release van het game. En ja , ik zal van provider veranderen. Ik heb het echt gehad met proximus incompetentie!
Beste,



Ik heb gisteren al een prive bericht gestuurd, het formulier ingevuld,... maar ik heb nog steeds geen reactie gehad. dan maar net naar proximus helpdesk gebeld, vriendelijke man aan de telefoon. Hij heeft de update dan maar zelf uitgevoerd... kijk ik in mijn modem: de verkeerde update. Nadat ik alles had uitgelegd, de softwareversie er had bijgezegd en nog slaagt deze persoon erin om de verkeerde update uit te voeren. Kan er misschien iemand de correcte update uitvoeren op mijn modem? alvast bedankt.



Uptime

0h 32min 46sec



Serial Number

CP1619SABP1ZZZZ



Software Version

10.A.5.K.CP



Hardware Version

A



WAN MAC Address

E0-B9-E5-59-07-FE



Datapump Version

A2pv6F039f3.d24n
@Stijn, Wat ik er van begrepen is dat proximus eerst begonnen is met opsturen van bbox3 modems van Sagemcom omdat er een software aanpassing moet gebeuren voor de Technicolor bbox3 modem ivm dit Destiny .... probleem hier, en deze software aanpassing natuurlijk nog eerst moest klaar gestoomd en getest worden, en nu zijn ze blijkbaar klaar met deze software om ze op de betrokken bbox3 van technicolor te pushen, indien er om gevraagd wordt, en ik kan wel begrijpen dat ze uit veiligheid (eventueel andere problemen die hierdoor zouden plots opduiken) niet naar alle bbox3 van technicolor gaan pushen.
Beste,

Gisteren ochtend heb ik het formulier ingevuld en gisteren avond merkte ik dan dat mijn internet verbinding rond 21u wegviel, vermoedelijk vanwege de update.

Deze ochtend had ik echter nog steeds geen internet verbinding, ook niet na herstarten.



Moet ik nog iets specifiek doen of is het enkel afwachten?



Groeten,

Arnout
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.168.1.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)

login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)
Privebericht gestuurd, Formulier ingevuld maar nog steeds geen update voor mijn modem. Hoe lang moet ik nog wachten?
Hallo allemaal,



Formulier ingevuld gistere ochtend, savonds meerdere prive berichten getuurd en ook 2 maal support gecontacteerd.

Ik heb op dit moment nog altijd firmware 10.A.0.I.BU

Hoelang kan het duren?

Ik zie hier dat het bij sommige mensen vrij snel was opgelost.



Danku
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.1168.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)

login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)




Hey Martin,



Pppoe werkte niet tijdens de beta op pc. Er kwam andere error code op van Bungie.



Het probleem ligt aan de technicolor maar ook aan de manier waarop het p2p gedeelte van Destiny gecodeerd is. Dit is reeds aanwezig van Destiny 1 op de consoles. Bungie weet dit, hun forum staat hier al vol mee van tijdens beta.

Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat Proximus er aan werkt. In Ierland en Italië (landen met hetzelfde probleem) is het op de kin kloppen.



Tijdens beta had ik de error code lange tijd maar dan waren er momenten waar het me toch lukte om te spelen ook pvp.
Hallo SpArkLeS,

Bedankt voor deze nuttige info.



NB: om alle verwarring te vermijden, hetgeen ik uitgelegd heb aan forumlid "arnoutdiels" was om zo te proberen dat zijn bbox3 terug internet connectie zou maken.
Gisteren ochtend het formulier ingevuld.

gisteren avond privé bericht doorgestuurd.

nog steeds geen update gekregen, modem al meerdere keren herstart...

enig idee wanneer deze er opgezet wordt ?
@Tron @Raf Oorts

De updates zijn gepushed naar de bbox. Soms is het noodzakelijk dat je de bbox nog even herstart dmv de stroomschakelaar achteraan vooraleer de update doorloopt.



@Daddy_420

De update is reeds actief sinds eerder vandaag 10:35. Zou dus moeten werken.
@ThomasP

Wat moeten we juist doen als de update nog steeds niet actief is, ook als je de bbox handmatig nog eens herstart hebt?

-> formulier gisteren rond 22u verzonden.
@thomasP

Fresh restart, nog steeds de oude firmware.



ik denk dat er iets foutgelopen is.
Hallo iedereen,

De link naar het formulier is terug actief en jullie kunnen het nog steeds invullen.

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_destiny2/particulieren/producten/r-orphans/forms/destiny2.html



Noteer dat we alle adressen zullen registreren omstreeks 15u, omdat onze collega’s de tijd nodig hebben om de acties voor te bereiden. Daarna zal de update door jullie modem gestuurd worden tijdens volgende nacht (dus niet vergeten om de modem op “ON” te laten staan, dus zeker niet afzetten).

We laten dit system nog een tijdje actief staan.



Gelieve ons niet meer te bellen, noch privéberichten te sturen.

Indien jullie het formulier invullen na 15u, zullen jullie nog 1 dag extra moeten wachten. Ik weet, in ‘gaming’ tijd is dat lang, maar dit is momenteel de beste oplossing die we jullie kunnen bieden.



Indien jullie nog vragen hebben, stel ze maar hier.
Ik heb gisteren avond een prive bericht gestuurd, en daar hebben ze gezegd dat de update is gestart. Ze zegde dat het een paar uur ging duren en mijn modem 2 keer zou herstarten. Hierna had mijn modem zichzelf herstart, een eerste keer. Ik denk niet dat de tweede reset al is gebeurt.

Deze morgen had ik gezien dat het nog steeds niets de juist versie was, het was

10.A.5.K.GQ. Moet ik de modem nog eens manueel herstarten, met de on/off button?
Daddy_420 Kan je de modem nog eens herstarten via de stroomknop achteraan en opnieuw nakijken? Groeten, Linos.
@Carl.Vetters, ik heb de software naar je bbox gepushed. Binnen 10-15 min zal deze actief zijn.

@Reinoud Mariman, je kan inderdaad best nog eens even je bbox herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan. Hierna zal de update doorlopen. Excuses voor de hinder.
@LinosD

|



nog steeds de oude firmware..
Hey ThomasP,



weet jij soms het verschil tussen software versie: 17.1.03.1X en 17.1.03.1A zoals sommigen hier al gemeld hebben die ze binnen gekregen hebben?
@ThomasP

De software is inderdaad geupdate, bedankt hiervoor, maar het is geupdate naar versie 10.A.5.K.GQ , van wat ik gelezen heb op deze post is dit nog niet de correcte versie?

-> Heb het ook uitgetest en het probleem blijft nog altijd hetzelfde.

Sorry voor het ongemak!