Vraag

BBox 3V+ herstart spontaan



Toon eerste bericht

117 reacties

draaien er geen P2P programma’s op de achtergrond die veel parallel connecties maken

Reputatie 2

Dag Philippe-dieter,

Heeft u geen probleem meer gehad? Bij mij, vandaag opnieuw na twee ‘clean’ weken.

Reputatie 2

Dag Martin,

Nee hoor. Maar ik dacht ook eventjes aan publieke hotspots. Gebruikt Proximus niet mijn router voor Public WiFi?

Reputatie 3
Badge

@HadewychT     De oneSSD is inderdaad uitgeschakeld door een technieker van jullie. Deze is nog steeds uitgeschakeld.  We hebben eveneens de voeding vervangen.    
ik wacht gewoon verder af want het kan soms 14 dagen wegblijven en dan komt het weer terug.  Dus de frustratie wanneer het terugkomt...

Reputatie 3
Badge

Technieker (zeer behulpzaam en vriendelijk!)  is net de deur uit.  Stelt inderdaad vast dat de modem meerdere keren per dag heropstart. Niets kunnen vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn.   Dit maakt het nog erger…. dus gewoon “ondergaan” en rustig maandelijks je abo blijven betalen.

Na de laatste heropstart gisteren heb ik een reset (terug naar factory settings)  gedaan en sedert dan is er geen spontane heropstart meer, maar kan puur toeval zijn.  Ik zit al te wachten op de volgende. Ik bekijk via Apple TV en dan krijg je bovenaan rechts zo’n irritant grijs kadertje :  geen netwerkverbinding.

 

Vermits onze problemen zou gelijklopend zijn, hou me aub mee op de hoogte van de situatie.  Na dit bezoek ben ik nog meer overtuigd dat het nooit opgelost zal worden. :-(

Dag Martin,

Gebruikt Proximus niet mijn router voor Public WiFi?

Dat wel maar via Public wifi wordt de snelheid ingetoomd als je bvb via lokaal netwerk veel volume zou downloden.

Reputatie 3
Badge

Heb spijtig genoeg nog geen Fiber (niet beschikbaar).  Technieker heeft letterlijk NIETS gedaan buiten op z’n computer kijken.   Heb gisteren wel zelf een reset (to factory settings) gedaan.  Succes !

Reputatie 2

@DaisyS Vandaag weer, rond 12:50 PM. Mijn vrouw was in de kelder op dat moment, toevallig, waar de bbbox zit. Ze heeft ‘rode lichten’ gezien, maar de blauw licht van stroom is blijkbaar blauw gebleven. Het is misschien dus geen herstart, hoewel de WAN verbinding is verloren (ik zie dat in de Bbox, Uptime status Ethernet connection). Ik was op dat moment boven in mijn huis, bezig met mijn iPad en op dat moment aan te verbinden met een Acces Point in de zolder (andere SSID voor WiFi). Misschien een IP conflict? Ik merk dat gebruiker @Philippe-dieter zijn WiFi heeft uitgeschakeld om het probleem te minimaliseren. Ik weet het niet, ik probeer zo goed mogelijk pistes te vinden voor een oplossing.

Bij een reset blijft de stroom led ook normaal oplichten, maar dan duurt het waarschijnlijk toch langer vooraleer je terug internet verbinding hebt.

Natuurlijk is de vraag nog of je ook geen herstart kunt hebben om één of anderen reden zonder dat je het gaat opmerken aan de stroom led !?

Reputatie 2

Eigenlijk, reset of geen reset is niet zo belangrijk denk ik. Internet valt uit zonder een duidelijke oorzaak, dat is het probleem.

ik bedoel als de er in de bbox om één of andere reden, om maar iets op te noemen, bvb door inwendig spanningsval (dan blijft het stroomlampje ook normaal oplichten) zich reboot (of reset) veroorzaakt er dan ook geen internet meer zal zijn, dat wou ik zeggen… enfin je ik weet op de n duur begint een mens te gissen en aan alles te twijfelen.

Reputatie 2

Ik begin te denken dat het probleem heeft iets te maken met iOS 14: zie hier:

https://forums.macrumors.com/threads/ipad-ios-14-crashing-linksys-velop-router.2256792/

Bij @Philippe-dieter er is verbetering als hij geen WiFi gebruikt. En er is ook een referentie naar Private MAC adressen dat gaat naar hier:

https://support.apple.com/en-gb/HT211227

Ik was al op deze weg, ik zal verder consequent monitoren wat met iOS toestellen gebeurt. Vaste IP adressen op Windows toestellen heeft zeker geholpen.

 

Reputatie 2

Vandaag opnieuw. Precies een week na de laatste probleem, zelfs de uur klopt. Dit begint een pattern te tonen.

In de logs van een van de Windows toestellen vind ik herhalend een error melding “ERROR 50015 - DHCP CLIENT - Nack is received on the interface”:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/ie/en-US/2feb52b2-0fa5-4cab-84f7-b0205b188575/error-50015-dhcp-client-nack-is-received-on-the-interface-0?forum=winserveripamdhcpdns

“If this message keeps repeating then there is a problem either with the computer itself,  the network (i.e. rogue DHCP servers) or with the DHCP server.’

Omdat het is duidelijk dat:

  1. andere mensen met andere computers dit probleem hebben
  2. er is geen rogue DHCP server in mijn huis

Volgt dat er is een probleem de het DCHP server. Is dat van Proximus of van Sagemcom?

 

 

Reputatie 3
Badge

@Pierre Menard   Ondertussen hangen d’r enkel nog 3 LAN verbindingen + 1 WIFI aan de BBOX en het probleem heropstarten blijft.    1x Apple TV / 2x Apple iMac / 1x Apple iPad / Philips Hue

Reputatie 3
Badge

@Martin  Zeer terechte opmerking maar wat mag je nog wel gebruiken als het allemaal zo gevoelig is.  Ik durf amper nog de microgolf opzetten bij wijze van spreken om geen storing te hebben.  Momenteel gebruik ik de bbox amper nog voor TV kijken en internetten. Voor de rest alles afgekoppeld of werken we met 4G.  De laatste technieker vroeg me (terecht) om een klok te verhangen die radiogestuurd is. Heeft duidelijk geen invloed want heb terug herstarts.  Terecht allemaal maar waar stopt het….   en waarom was dit tot voor 6 maanden allemaal geen probleem.   

Reputatie 3
Badge

@Martin De laatste technieker zei me inderdaad dat dit nog maar “the beginning” is. Tegenwoordig wordt alles op wifi aangesloten en die technologie evolueert niet snel genoeg. Dat samen met de enorme impact (verbruik) van vorig jaar….  dan weet je dat het 5 na 12 is.  

Reputatie 3
Badge

@Pierre Menard   knap research werk !!   Zou hier enige reactie van Proximus op komen?

Reageer