Vraag

BBox 3V+ herstart spontaan



Toon eerste bericht

117 reacties

Heel moeilijk om conclusies te trekken want bvb als ik vergelijk met mijn bbox3v+ daar heb ik dergelijke problemen niet , maar heeft  wel HW-versie 1. firmware versie is de zelfde als die van u die een recentere HW-versie heeft, maar de Proximus specialisten zouden toch wel moeten weten wanneer en hoe dergelijke problemen ineens begonnen zijn en daaruit dan wel conclusies kunnen trekken!

 

Reputatie 7
Badge +4

Voeding/netstekker te vervangen?

Reputatie 3
Badge

Vandaag ‘s morgens vroeg weeral 2 heropstarts. Wat me opvalt : de modem valt uit. Leds uit behalve eerste.   2de led begint dan tijdje “te flikkeren” en gaat dan langzamer aan en uit. Dan start de rest verder en gaat de rest branden.  Totale heropstart: ongeveer 3 tot 4 minuten.  Heel vaak 2 heropstarts kort na elkaar. 
Wie had ooit gedacht dat ik mijn tijd zou doorbrengen met een stoel naast de modem om te zien hoe deze reageert...

Reputatie 3
Badge

Ik herinner mij iets wat de laatste technieker zei : tja…  dat is de modem die zich niet kan “ initialiseren”. We kennen dat. ..

 Geen flauw idee wat hij bedoelde maar is het een denkpiste ?  

Het eerste ledje dat blijft branden is de voeding die dus aanwezig blijft.

Het tweede ledje dat aangeeft of Het VDSL signaal aanwezig is en de modem zich op dit signaal heeft kunnen synchroniseren het proces van synchroniseren kan inderdaad een tijdje duren . zie uitleg → Controlelampjes op je Proximus modem

Maar daar weet je eigenlijk weer niet of het te wijten is aan de modem zelf of dat het verder op zit, dus bvb slechte contacten tussen de verbinding van DSL ingang modem naar DSL ingang VDSL  filter/aansluitdoos op Proximus introlijn  (TF2007/NTP200) of nog verderop proximus lijnkaarten …..

Reputatie 7
Badge +4

We hebben jammer genoeg nog geen oorzaak kunnen vinde nin de logs van jullie modem. Kunnen jullie eens testen door One SSID uit te schakelen ? Surf hiervoor naar http://192.168.1.1, User paswrood staat op de modem). Klik op One SSID en dan de OK knop, dat zet dan terug 2 SSID’s actief.

Ik zag precies dat @Philippe-dieter dit al wel gedaan had, maar modem staat nu toch terug op One SSID. Heb je dit terug ingeschakeld omdat het niet hielp ? 

ja ik moet nu lachen omdat je dit zegt en mij aan iets doet denken, mijn broer heeft ooit eens een stofzuiger open gesmeten omdat die geen kik meer gaf en wat was er nu gebeurd hij had onoplettend de verkeerde netstekker in het stopcontact gestoken 

Maar wie weet, heb je mss gelijk een slecht contact of zo wie weet, alles kan 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Pierre Menard Ik heb deze ochtend rond 09.45 een reset gedaan van je verbinding. Ik heb niks concreets gezien in de logs maar de reset is vaak een oplossing voor onverklaarbare problemen op een fiberaansluiting. Dit is geen reset van modem maar een reset in de technische situatie bij ons.

Reputatie 4
Badge +1

men zoekt altijd ver..

enkele wetenschappen:

de voeding van de bbox en van de modem zijn beide met dunne stekkerpinnen van amper 4 mm (6 amp types), en de stopkontakten zelf   zijn normaal allemaal 16 amp types, die  dus pennen van ca 5 mm dikte kunnen opvangen. Als  in zo’n kontaktdoos regelmatig( of soms) dus 16 amp stekkers werden gestoken, zijn de “gaten” waarin die dunne pinnen van de voedingsblokjes komen wat “verslapt”, en kunnen “ af en toe” slecht kontakt geven, waardoor spikes op de netvoeding ontstaan. Zo een spike , kan de bbox en ook de modem ertoe aanzetten om opnieuw  op te starten… Probeer dus zeker een ander stopkontakt uit voor je voedingen van bbox en of modem of zelfs als je met een voedingsblok werkt van je 220Volt, kan zelfs die zijn stekker of de schakelaar op de stekkerdoos/blok een slecht kontakt hebben, dat maar heel kort moet zijn om zulke dingen te kunnen geven.

Als alle gezoek in de electronica faalt, moet je dus ook de eenvoudige dingen nazien…

(ook losse draden in de kontaktdoos zelf( in de muur), kunnen jaren zonder storing werken, tot ze plots beginnen problemen te geven door oxydatie, of toch eens een zwaar vermogen op aangesloten  geweest zodat kontakten wat verhit zijn geweest en daardoor extra oxydatie...)

 

Hier al problemen, sinds we de V7 decoder hebben, daarvoor nooit geen problemen gehad. We hebben de decoder nu sinds december (MOESTEN van telefonistte overschakelen op flex, anders geen android modem, terwijl ze in de winkel zeiden, gewoon melden dat je die nodig hebt voor disney+) 
Sindsdien, ELKE week meermaals prijs. Vorige maand, leek het iets beter, maar deze maand, weer op onwillekeurige momenten. 

Zowel man als ik + kids, gebruiken internet, MAAR, dat deden we ook voor we de v7 android decoder hadden en toen hebben we dat nooit gehad. Zelfs niet toen onze dochter nog thuis woonden en we met 5 tegelijk op internet + wifi zaten + tv.
Volgens mij, ligt dit puut aan die android decoder. Want wij hebben sinds december, al vanalles geprobeerd, nieuwe stekker, nieuwe internet kabels, soft resets, reset door iemand van technische dienst…...…. You name it, we tried it. 
Na meer dan een half jaar, zijn we het wel grondig beu. De laatste van de technische dienst, zou onze lijn een tijdje in de gaten houden en dan iets laten weten. Dat was dik 3 maand geleden. We moesten bellen, als het probleem zich voordoet, maar tegen dat je iemand aan de lijn hebt, is de modem weer aan de praat en zien ze niks. 
Wij hebben al dik spijt, dat we de v7 decoder hebben!! Want toen is alle miserie begonnen

Ik zal alvast de voedingskabel controleren en een reset van de BBox proberen. Het kan natuurlijk enkele dagen duren eer ik met zekerheid weet dat het probleem daarmee opgelost is.

Wat betreft het aantal verbindingen: ik gebruik voor de internetverbinding een eigen router die via PPPoE met het internet verbindt. De BBox zelf functioneert dus enkel als modem (televisie is er wel rechstreeks op aangesloten).

mss toch overwegen om de v7 terug om te ruilen voor bv een v5 compact,  enfin aan u de keuze natuurlijk en morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

De oorzaak kan even goed in de ROP (glasvezelstraatkas) zitten waar je bbox op aangesloten is maar dat vraagt dan een veder onderzoek door iemand van Proximus dit indien de de voedingskabel of reset van bbox geen soelaas gebracht heeft.

Reputatie 2

Het is zeker een herstart want de instellingen zijn niet terug naar fabrieksinstellingen, b.v. namen van WiFi netwerken.

IP adressen zijn bij mij ook geen probleem in de zin van dubbels.

Fingers croossed maar vandaag tot nu toe geen reboot. 

Reputatie 3
Badge

Ik was al bijna gelukkig dat ik nu 11 dagen geen spontane heropstart had…. maar vanmorgen rustig een film aan het kijken en ja hoor :  modem herstart spontaan.

Als ik nu bekijk wat ik allemaal al heb ondernomen :

  • nieuwe modem en nadien nogeens nieuwe voeding modem
  • verschillende stopcontacten getest
  • OneSSID uitgeschakeld
  • 3 iPhones werken niet meer op wifi maar enkel via 4G
  • Sonos systeem ontkoppeld en niet meer in gebruik
  • nieuwe bekabeling / nieuwe wanddozen / nieuwe splitter
  • vergeefse smeekbeden aan Proximus om een oplossing te zoeken
  • Minimale belasting wifi zodat je de vraag kan stellen waarom je nog wifi hebt
  • Amper 4 toestellen hangen nog aan de modem

Sorry, ik weet het echt niet meer...

 

 

Reputatie 2

Ik sukkel al weken met dit probleem. Precies dezelfde beschrijving:

“Sinds enkele weken herstart mijn BBox 3V+ zich regelmatig spontaan, waardoor ik enkele minuten zonder internet en televisie val. Dit gebeurt op schijnbaar willekeurige momenten doorheen de dag; midden in een conference call, tijdens tv kijken, … Buiten dit spontaan herstarten werkt alles naar behoren: goede ping, normale snelheid.

Ik heb geen recente aanpassingen gemaakt aan mijn netwerk-infrastructuur of -configuratie, dus er is voor mij geen duidelijke oorzaak.”

Zelfs een nieuwe bbox 3v+ heeft niet geholpen. Technicus denkt aan een probleem met de stroom in het huis, maar dit lijkt mij quasi onmogelijk: geen andere toestel in het huis heeft een probleem. 

Heet iemand nog advies?

Bedankt.

 

geen slechte contacten op de verbinding van je bbox3 naar de NTP2007/TF2007 (intro doos/DSL-Filter)

kan natuurlijk ook in de lijnkaarten gebeuren bij Proximus, zij kunnen al eens kijken of er fouten/onderbrekingen te merken zijn op je lijn.

waarschijnlijk heb je de bbox al eens gereset = 20sec het resetknopje achteraan ingedrukt houden en dan lossen om deze opnieuw te laten opstarten 

Reputatie 2

Vandaag ‘s morgens vroeg weeral 2 heropstarts. Wat me opvalt : de modem valt uit. Leds uit behalve eerste.   2de led begint dan tijdje “te flikkeren” en gaat dan langzamer aan en uit. Dan start de rest verder en gaat de rest branden.  Totale heropstart: ongeveer 3 tot 4 minuten.  Heel vaak 2 heropstarts kort na elkaar. 
 

Dit is ook wat ik merk bij mij, beschrijving is zeer accuraat.

Reputatie 2

Bedankt, Martin.

Volgens Proximus er zijn geen onderbrekingen op de lijn (fiber) tot bij de router.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe bbox, het probleem is na 1 uur opnieuw opgedoken. Vandaag 7 keer of zo. Niet te doen. Zelfs andere stopcontact geprobeerd.

Ik ga nu proberen met een nieuwe voeding (misschien technicus heeft gisteren gewoon de oude laten staan). Om zeker te zijn.

Het is zeer frustrerend, kost ook veel tijd zo een probleem. 

Reputatie 3
Badge

Ik ben vandaag aan de 4de heropstart…   dus van kwaad naar erger.   Ik begin me stilaan de vraag te stellen of een nieuwe modem oplossing kan brengen???   Dat we beide “pech” hebben met onze modem,  Maar ja…   daar begint het probleem.  Bel je naar 0800 en na lang  wachten de gekende checklist…  steekt de stekker in het stopcontact :-(. Voor je bent waar je moet zijn, ben je 2 uur verder.   Zoals al zo vaak gezegd…  ik weet het gewoon niet meer. 

ja of anders zou de proximus technicus ook eventueel de fibermodem eens moeten onder de loep nemen!

Reputatie 3
Badge

@Pierre Menard   Dank je wel voor de tips.  Alles me duidelijk, behalve :

 

  • Vaste IP adres toevoegen voor vaste LAN verbindingen      Waar stel ik dit in ??
Reputatie 2

Gelooft mij, ik doe niets anders dan proberen de juiste technicus te bereiken...

Reputatie 2

Vandaag, opnieuw. Twee keer.

Reputatie 2

Goed te weten, ik heb puur copy/paste gedaan van een mail van Proximus support...

Reageer