Vraag

BBox 3V+ herstart spontaan



Toon eerste bericht

117 reacties

Ja, mss ook best van het niet te doen want als je ooit bvb om één of andere reden de bbox moet resetten kun je weer alles opnieuw invoeren, aangezien er niks voorzien is om een backup te nemen van de instellingen die in je bbox uitgevoerd hebt.

Reputatie 2

Vandaag opnieuw, twee keer. Tweede keer heel kort na de eerste keer. 

14 dagen sinds de laatste incident.

Reputatie 2

Vandaag opnieuw. Weer een week later. En ook geen 5GHz WiFi van bbox op dit moment. Geen antwoord op support telefoon. Toch hallucinant, Proximus. 

Reputatie 2

@Martin  Volgende heel belangrijk in de zaak fixed IP adressen. Met de reservatie lijst in de bbox kan je effectief niet IP adressen gebruiken in de reservatie tabel buiten de range dat je kan zelf invullen (minstens in de versie dat ik heb, parameters IPv4 Pool Start/End, error als het nummer niet binnen de range valt). Met andere woorden, je kan niet zeker zijn dat de DHCP server gaat jouw reservatie list respecteren en dit is precies wat we willen vermijden (de ‘work around’ dat ik zocht). Terwijl met de techniek van op de toestel zelf de IP adres vast te zetten dit werkt wel (vandaag bevestigd).

Trouwens, ik kan ook vandaag bevestigen dat de Ethernet probleem is ook opgelost met vaste IP adressen in de adapters van de Windows 10 toestellen. Geen kabel trekken vandaag!!

Bovendien, en ik weel niet waarom, de speedtests zijn plots ook enorm beter. Als deze verbetering heeft ook iets te maken met het ‘lichten’ van de taak van de DHCP server in de bbox...

 

 

Reputatie 3
Badge

Dit probleem (spontaan heropstarten modem)  is reeds 2 maanden aan de gang bij mij.   Reeds 3 techniekers (die heel vriendelijk zijn) hebben reeds bekeken wat de oorzaak kan zijn.  Modem vervangen, contactdoos vervangen, nieuwe kabels,…   Het bijzondere rare is dat het probleem opgelost is tot exact 14 dagen nadat de technieker is vertrokken en dan begin het probleem opnieuw : 1 of 2 keer start de modem spontaan terug op.   Heb echt ALLES al vernieuwd en het probleem blijft duren.  Mij werkelijk een totaal raadsel waarom het 14 dagen correct werkt nadat de technieker is geweest ???   Kan ook elk moment van de dag voorvallen. Gisteren tijdens een film…  heel leuk!     Ik heb alle begrip dat de netwerken momenteel waarschijnlijk overbelast worden maar uiteindelijk betaal je maandelijks toch een flink bedrag voor een service waarvan je hoopt dat deze werkt.   Ben gewoon wanhopig over dit probleem!

Reputatie 3
Badge

Heb 2 weken geleden een aangetekende brief verzonden met de vraag…. bijna een smeekbede om aub een oplossing voor m’n probleem te zoeken.  M’n vraag was bijna letterlijk… dwing me aub niet om naar Telenet over te stappen.    Ik was zooo tevreden maar nu laten ze mij koudweg aan m’n lot over.

Na enkele dagen kreeg ik reactie dat m’n probleem zeer ernstig werd genomen en dat alles in het werk zou worden gesteld om een oplossing te vinden.  Er is inderdaad voor de 4de keer een technieker langsgekomen maar… geen oplossing.  De persoon was zeer vriendelijk en begripvol maar op m’n vraag of one SSID iets kon te maken hebben met het probleem, werd er negatief geantwoord en dat dit bijna onmogelijk zou zijn.  Het is nu inderdaad uitgeschakeld en het probleem blijft.   Ik heb enkel een nieuwe voeding voor de modem gekregen maar dit is dus ook geen oplossing.

Op het rapport de volgende dag via mail stond de melding :  oplossing technisch probleem en aan de klant werd voorgesteld om z”n flex contract te herbekijken.

En ja hoor….   1 dag later een medewerker aan de lijn met de vraag hoe ze m’n contract kunnen aanpassen met eventueel een uitbreiding van….  een GSM abo of een pakket video.

 Ik heb beleefd geantwoord dat het misschien best is om eerst te doen wat moet gedaan worden :  een service leveren waarvoor ik maandelijks betaal.

Ik begrijp het gewoon niet.    Is er iemand die het wel begrijpt of in menselijk taal kan uitleggen wat er aan de hand is….

 

Ik denk dat het eerder zal moeten doorgegeven worden aan 2de lijnsonderhoud want blijven techniekers sturen is blijkbaar toch ook de oplossing niet!?

Reputatie 2

Dag Philippe-Dieter,

Nu juist opnieuw gebeurd. Na ongeveer 24 uren. Ook alles vervangen.

Na 1 maand vechten met dit probleem ik geef Proximus 2 dagen. Niet opgelost, mijn Telenet router staat klaar voor activatie. Het is minder snel (al getest) maar het zal zeker meer betrouwbaar zijn dan wat ik nu heb en dat is essentieel in deze tijden. Ik kan mij dit niet meer permitteren, te veel tijd, energie en geld ingestoken.

Ook wanhopig over dit probleem.

 

Na ongeveer een maand zonder problemen heeft mijn BBox dit probleem terug. Een spontane herstart, telkens om de een of twee dagen. Door de toch wel lange opstarttijd van het toestel val ik daardoor telkens ettelijke minuten zonder internet en televisie.

 

Ik heb reeds een factory reset van de BBox gedaan en met de voeding lijkt er geen probleem te zijn. Wordt het een telefoontje naar de helpdesk of kan er iemand op het forum mij nog verderhelpen?

Reputatie 3
Badge

@Martin   wat is. 2de lijnsonderhoud.    Misschien een domme vraag maar ik ken het niet .   Kan me niet schelen wie met een oplossing komt….  al is het de poetsvrouw.   Vind het ook al wel vergaand dat ik op zoek zou moeten gaan naar wie mijn probleem zou kunnen oplossen.  (en ik bedoel dit niet negatief naar jou toe !!    Ik ben gewoon….  radeloos)

 

 

mss toch overwegen om de v7 terug om te ruilen voor bv een v5 compact,  enfin aan u de keuze natuurlijk en morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

Ja daar zijn we ook niet veel mee. We hebben de v7 gevraagd, om disney+ te kunnen kijken. Zou stom zijn, om terug te gaan naar wat we hadden.

Maar, voor de v7, nooit last gehad. Dacht ook, dat de android + verbruik tijdens tv kijke, misschien teveel ineens was, voor de modem dan. Nie dus, want hij herstartte net weer en ik ben de enige die nog wakker is in huis. Dus teveel in ene keer, kan ook al niet,want ik gebruik nu mobiele gegevens (weer vergeten af te zetten lol)

Word er echt moedeloos van, want nergens hebben ze een oplossing 😏🤔😔

Ik denk dat proximus je lijn zal een tijd moeten laten monitoren het kan zijn dat het verderop gebeurd in de lijnlaart waar je lijn op aangesloten is. Het zou ook kunnen dat ze je eerst voorstellen van een bbox swap te doen, maar dat moeten zij uiteraard beslissen .

Mijn Pa heeft dit jaren terug ook nog voorgehad en na veel zoek en speurwerk hebben ze de lijn aangesloten op een andere poort van de lijnkaart en toen was het opgelost.

Reputatie 3
Badge

Ik begrijp je reactie 100%.   Ik ben vanmorgen naar Brussel omdat telewerk geen optie meer is door de vele conf calls die ik moet doen en het is niet te voorzien wanneer de spontane herstarts gebeuren. Als communicatie verantwoordelijke is dit nefast voor m’n job, dus…    Een bijzonder frustrerende situatie en het leek alsof ik blijkbaar de enige was….    dus niet.   Laat ons hopen dat Proximus inderdaad de juiste acties doet.    Jij ook succes !

Reputatie 3
Badge

Ik had de laatste “zware dag” op zondag 29/12 met 5 heropstart. Sinds dan niet meer tot gisteren 1x rond 18u15.    Ik begon al TE blij te worden...

Reputatie 2

Uiteindelijk ik had iemand aan de lijn. De zoveelste. Weer uitleg. Weer de routine checks, ‘Ik zie niets fout, mijnheer’. En natuurlijk, een technieker (de vierde??) sturen als “oplossing”. Ik heb geweigerd want enough is enough. De man heeft letterlijk de telefoon opgehangen terwijl ik midden in een zin zat.

Ik denk ik was in contact met deze “2de lijnsonderhoud”, ook zonder resultaat. Volgens mij het probleem zit in de bbox zelf en enkel de fabrikant kan dat oplossen. Bij Proximus, vergeet het. Zelfs een dossier opvolgen met ÉÉN expert lukt niet.

Ik ben zo radeloos als Philippe-dieter, en gelooft mij, dat gebeurt niet vaak met mij en technologie.

Meer nu ik ben, vooral, kwaad.

 

Reputatie 2

@M_016 Feit dat bij mij bijna regelmatig elke maandag morgen gebeurt zou geen piste kunnen zijn van iets? Lease time van iets? Iets dat gepland is een keer in de week, b.v. deze synchronisatie?

Reputatie 3
Badge

Update : ondertussen is er reeds 2 keer een spontane reset van de modem.   Morgen komt de 4de technieker langs.  Deze zou nu nu de logs van de modem in detail gaan bekijken.    

Reputatie 7
Badge +4

@Pierre Menard 

Indien het fenomeen zich systematisch op/rond eenzelfde tijdstip voordoet is dit mijns inziens een piste die (best) inderdaad door Proximus nader zou moeten bekeken worden (bv. iets wat normaal “automatisch” s’nachts rond 2h zou moeten uitgevoerd worden en per vergissing rond 14h plaatsgrijpt )

Laat ons de reactie van een (technisch georiênteerde) Proximus-medewerker afwachten m.b.t. tot een voorstel aangaande de door u en @Philippe-dieter ondervonden problemen

Succes

Reputatie 2

Volgens mij, logs bekijken kan ook perfect op afstand, maar ik ben niet zeker.

Reputatie 3
Badge

@Martin   De boodschap is duidelijk  overgekomen. Ik zal jullie niet verder lastigvallen.  Dit was nog m’n enige uitlaatklep. Sorry.

Reputatie 3
Badge

@Pierre Menard    We hebben inderdaad terug hetzelfde probleem. Elke dag zijn er 1 of meerdere problemen :   

of herstarten modem spontaan

of alle lichtjes blijven branden zoals normaal maar er is geen interne connectie meer

of het 2de lichtje van verbinding begint te knippen en geen internet meer.

Dit is mijn grote frustratie die begin september is begonnen. Telkens is het opgelost voor een 7 tot 10 dagen (werkt perfect dan) en dan komt het gewoon dagelijks terug.   Heb het meermaals gezegd dat ik hier radeloos over ben.   Voor het telewerken gebruik in nu een 4G connectie (kost een kapitaal) en voor TV kijken heb ik de moed opgegeven en we hebben d’r hier ondertussen een uitspraak voor gevonden voor als de TV uitvalt : En dan nu pauze aangeboden door Proximus.     Je kan ermee lachen, maar het is niet grappig.   Hoe is de situatie bij jou?

Reputatie 3
Badge

Ik hoop dat jullie begrijpen hoe frustrerend het is om 101 medewerkers van Proximus te moeten “aanhoren” die echt alles gaan doen om je te helpen en dit sinds september!  Aangetekende zending helpt  niet, naar 0800 bellen, tjaaa….     dit was nog de enige manier om een probleem te uiten in de hoop dat iemand van Proximus dit ernstig neemt.  Ik ben communicatie verantwoordelijke bij ….   en 1 van onze regels is:  beter een klant die zaagt, dan een klant die niks zegt maar zonder probleem naar de concurrentie gaat.   Ik blijf in Proximus geloven!

 

Ik ga eerlijkheidshalve toegeven dat het probleem (spontaan heropstarten modem) nu iets beter is, maar wat ik hiervoor moet doen,  is vrij ingrijpend :  Ik heb enkel nog 4 toestellen die via LAN zijn aangesloten. Dus geen toestellen meer via wifi.   Is dit de oplossing?  Nee, maar wel als ik hierdoor niet dagelijks 1 of 2 heropstarts heb, waardoor TV kijken de frustratie van de dag is.

 

 

@Pierre Menard 

bedankt voor deze info

Reputatie 2

@Philippe-dieter Wel, zoals verteld, alles prima voor 2 weken, dan gisteren heel kort onderbreking tot herstart is voltooid. Tot vandaag, weer alles OK (tv, internet, snelheid, enz.). Het is een raadsel. De onzekerheid is grootste probleem: zo een onderbreking tijdens een belangrijk werk video call of een online proef voor mijn jongens is natuurlijk mijn grootste zorg. Wat ik vind niet correct is dat Proximus geeft geen technische verklaring als het werkt of als het niet werkt.

ik vraag mij op den duur af of het de DLM is die soms voor problemen zorgt want als deze de snelheid van de lijn aanpast krijg je re-syncs van de bbox, ‘t maar gissen natuurlijk en een weet voor Proximus!

Reageer