Heel vervelend! Kan hier iets aan gedaan worden?
Voorlopig nog niet overtuigd van mijn overstap naar Proximus-tv
We zijn sinds kort veranderd van Telenet naar Proximus, maar we hebben hier ook last van. Wanneer kunnen we de oplossing verwachten? "Begin dit jaar" is nogal vaag....
Begin dit jaar... Dat duurt wel lang... Ik heb dit probleem ook en is super vervelend om op deze manier tv te kijken. Er lijkt dus nog geen oplossing?
Kan dit aub geescaleerd worden en gecommuniceerd? Dank u
Ik gebruik nu enkele weken proximus tv, V6 decoder en splinternieuwe smart-tv. De geluid - beeld synchronisatie is verschrikkelijk storend en begrijp niet dat dit reeds zolang aansleept.
Wanneer kan ik hier een oplossing verwachten ?
Ik gebruik nu enkele weken proximus tv, V6 decoder en splinternieuwe smart-tv. De geluid - beeld synchronisatie is verschrikkelijk storend en begrijp niet dat dit reeds zolang aansleept.
Wanneer kan ik hier een oplossing verwachten ?
Ik vraag het na bij de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Hebben jullie onderussen al een oplossing voor dit syncprobleem op V6. Het is al 6 maanden geleden dat dit opgelost is geweest voor V5, maar de klanten van de V6 blijven in de kou staan.
Graag een update.
Ik heb zonet even gebeld naar 080022800 en de operator wist me - na enige tijd wachten - te vertellen dat er voor de V6 nog geen softwareupdate beschikbaar is die het synchronisatieprobleem zou oplossen. Geduld is een schone deugd, maar raakt stilaan op.
In september is er een nieuwe firmware geweest voor de V6 waarbij onder andere de lipsync issues verminderd zouden moeten zijn.
Is het nog constant dat je dit ondervindt ? Op elke zender ? Of vb enkel vlak na het zappen ?
Ik ben wel heel wat zeg ik heel erg benieuwd of dit typisch prox decoder probleem kan wegegwerkt worden/ opgelost worden met de TV firmware up te daten, waarom ik dat zeg is heel eenvoudig er zijn al zoveel mensen op het forum (van jaren terug zelf al) die van een ander provider komen bv TN en hier al zo dikwijls de opmerking gemaakt hebben dat dit bij hun vorige provider in orde was, en ten tweede dat proximus van al een hele tijd geleden voor v5 /v5c v6 … al frequent met updates uitgekomen zijn om de lipsync te verbeteren.
Nu pas, op je hoort mij hier nu niet zeggen dat het zinloos van firmware updates te doen van je TV, nee zeker niet want het is net zoals bij prox enz. dat die dienen om verbeteringen aan te brengen.
Daarom ben ik heel benieuwd naar het verdict van de software update van de philips TV in het andere recente topic van A/V sync probleem
@HadewychT: Het lipsync probleem is misschien wat verbeterd, maar niet helemaal weg. Ik heb niet elke zender getest (het type uitzending moet er zich toe lenen, bvb bij een nieuwslezer is het meestal goed te zien). Vlak na het zappen is het heel duidelijk, verbetert dan wat, maar niet helemaal.
@familievandesype: Ik heb een Panasonic Viera TX-43cx750. Een technieker heeft al onder garantie de hoofdprintplaat vervangen, maar dat bracht geen verbetering.
Vlak na het zappen is het heel duidelijk,
Dat is wel normaal dat er effen moet gesynct worden, vroeger duurde dat relatief tamelijk lang maar dat is al veel verbeterd en is maar effekes waar te nemen, allee bij mij is dat toch zo
Het probleem is niet echt de kortstondige grotere asynchroniteit na het zappen (dat was een antwoord op de vraag van HadewychT). Die fast zapping moet wat mij betreft dus zeker niet uitgeschakeld worden.
voor mij blijft het toch nog altijd een raadsel dat lipsync bij de ene blijkbaar in orde is en bij de andere niet zelf als het over de zelfde decoder gaat en ook nog dikwijls over de zelfde TV, ik controleer wel altijd op A/V synchroniteit bij studio opnames, want via reportage / satelliet doorgestuurde programma’s kunnen natuurlijk afwijken!
Ik spreek nu niet over de V6 want daar wordt nog aan een firmware update gewerkt die dit probleem moet verbeteren.
of als er iets in de HDMI module zou mank lopen mss, nee?
@familievandesype: Bedankt voor de info. Heb het even nagekeken en de juiste firmware staat er blijkbaar op. Dus daar ligt het niet aan.
Voor jullie informatie: ik heb een tijd geleden een soundbar aangeschaft en aangesloten op de optische uitgang van de decoder. Dan is het geluid wel synchroon. Comfortabel is het wel niet (extra afstandsbediening, extra kabels, soms terug geluidsbron moeten wisselen,...) en dus hoop ik uiteraard dat ik die soundbar spoedig niet meer nodig ga hebben (en voor iets anders kan gebruiken). Blijkbaar is dus het geluid dat met het hdmi-signaal meekomt niet synchroon maar de andere wel (zowel via de optische als de gewone audio-uitgang).
klopt wat je zegt, dit hebben hier anderen in het verleden ook al gemeld dat het via de andere wegen wel synchroon loopt en daarom dat ik ook weet dat een software update van TV niet zal helpen om het volledig op te lossen, al kan dat natuurlijk wel andere zaken oplossen, want anders zouden zij geen firmware updates moeten uitbrengenen, er zal niks anders opzitten dan van gewoon af te wachten tot Proximus het opgelost krijgt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.