Beantwoord

Sync beeld en geluid



Toon eerste bericht

104 reacties

Reputatie 7
Badge +4
We doen even navraag voor je en laten bericht van zodra we meer weten, Peter.
Ook wij hebben enkele dagen proximus tv en ook probleem met sync beeld en geluid...
herstart van de modem levert niets op.
Ook na contact met proximus nog altijd geen verandering.
Reputatie 7
Badge +4
Hi

Kan je ons even een aantal tijdstippen doorgeven waarom je dit probleem opmerkte ?
Naam van programma en zender als je dit nog weet

mvg
jonathan
Is altijd zo al geweest vanaf dag 1 dat proximus tv geinstalleerd werd..
Op netflix enz... deze namiddag
Reputatie 7
Badge +4
ik geef je feedback door zodat ons engineering team dit kan verder bekijken
Ik heb exact hetzelfde probleem met een nieuwe OLED TV van Philips en een nieuwe Proximus TV installatie in een nieuwbouwappartement. Al uren bezig geweest met dit probleem: alle mogelijke instellingen van TV en decoder nagekeken, modem en decoder uitgetrokken en enkele minuten later weer ingestoken, de meest recente software geïnstalleerd, een reset van de decoder uitgevoerd en zelfs een nieuwe HDMI kabel gekocht om decoder en TV met elkaar te verbinden. Niets lost het probleem op en ik word er knettergek van! Proximus gaat mij nu een nieuwe decoder opsturen. Ik ben benieuwd als het probleem dan opgelost is maar ik vrees ervoor als ik hier zo de reacties lees. De lijncontrole was OK. Op andere locaties ben ik Telenet klant, dit is de eerste kennismaking met Proximus TV. Bij Telenet nooit enig probleem gehad. Als er niet snel een oplossing komt voor dit probleem ben ik genoodzaakt ook hier Telenet te laten installeren. Kijk maar eens naar Terzake met audio en beeld asynchroon. Dan zet je van ellende de TV uit ...

Heeft één van de andere posters al een oplossing gekregen voor hun probleem?
Nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vraag?
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind op je klantnummer helaas geen digitale tv abbo terug.

Heb je een telefoonnummer? Je mag me dat via [color=#0066cc"]deze link[/color] doorsturen.

Groeten Geert
Reputatie 1
Heb tot over een paar maanden ook synchronisatieproblemen gehad op mijn 2de decoder,heb gewoon de goedkope/flut HDMI kabel van proximus vervangen door een professionele,hoogwaardigere kabel (kabel is er nu eentje met ontstoorferrieten achter elke connector).....mijn probleem is opgelost (ps : de bijgeleverde kabels -ethernet en HDMI-bij zowel decoders als modems zijn van low budget kwaliteit en kunnen dus ook voor allerlei problemen zorgen)
heb nochtans geen sync problemen gehad met de bijgeleverde HDMI bij de V6 🤔
Reputatie 1
Tussen de toestellen (modem,decoder,enz) zijn de aansluit/verbindingskabels steeds de zwakste schakel (low budget kabels zijn meestal heel zwak afgeschermd en pikken dus heel makkelijk allerlei "stoorsignalen" op,de connectoren van deze bijgeleverde kabels zijn dus ook niet van hoog niveau en kunnen dan ook op hun beurt zorgen voor mindere contactverbinding.Zorg dus voor goede kabels (te koop in de betere gespecialiseerde winkels)tussen al je toestellen?
Bij een hoogfrequenter is dit zeker nog meer het geval daarom dat ik mss er geen last van heb 😉☺️
Met de nieuw opgestuurde decoder is het beeld-geluid synchronisatieprobleem niet opgelost. Ik heb toen een andere TV aangesloten op de encoder en daar was het probleem niet aanwezig. Conclusie: het ligt aan de TV en niet aan Proximus. De TV is een PHILIPS 55POS9002/12 OLED, gekocht bij Vandeborre. Het toestel is enkele maanden oud en heeft dit probleem al sinds dag 1. Vandeborre is ter plaatse geweest voor een interventie. Na 1 uur alle mogelijke parameters te hebben aangepast was de conclusie dat het toestel binnen moest voor nazicht/herstelling. Ik ben nu dus in afwachting op een reparatie.

Wie dus problemen heeft met beeld-geluid-sync probeert best ook eens een andere TV aan te sluiten op de encoder. Het kan dus ook aan de TV liggen hé ...
Inderdaad heel simpel gesteld het kan aan de kant decoder zitten of aan de kant TV en ook er tussenin, de HDMI kabel.
De TV Kan natuurlijk ook HF stoorsignalen geven die bv binnenvallen op een slecht afgeschermde HDMI kabel ….
Laat het ons in ieder geval weten hoe het afgelopen is na de reparatie.
Ook hier hetzelfde probleem. Nooit opgelet eigenlijk maar mijn vader heeft het probleem ook en hij is net overgeschakeld van Telenet dus hem viel het onmiddellijk op. Op de helpdesk beweren ze dat het met de eigen setup (kabels) te maken zou hebben maar dat geloof ik niet. Met de Telenet setup was er geen probleem bij mijn vader.
Ongeveer 1 maand geleden de nieuwe decoder van proximity tv aangesloten, sindsdien Synchronisatie van beeld en geluid niet meer OK. Via help desk alles geprobeerd, niets hielp, techieker van proximus langs geweest, nieuwe decoder geplaatst. Niets helpt, om gek van te worden....nochtans werkte alles perfect met Oude decoder !,, kan hier iets aan gedaan worden? Ik overweeg, zeer tegen mijn zin, om over te stappen naar telenet.....
Wat ik mij wel afvraag is of die UHD decoders van TN dan ook geen bugs gaan vertonen in het begin ?

En wat ik mij ook nog begin af te vragen of het enkel met de V6 decoder voorvalt of ook met de v5-compact bv. want dit is hier in verschillende topics om het zelfde probleem niet altijd duidelijk?
Ik heb hetzelfde probleem! Is hier al een constructieve oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +4
Inge, welk probleem ondervind je precies? Kan je ons dit even via een privé bericht doorgeven samen met je lijnnummer of klantennummer? Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +3
Julie en Emma heeft u de decoder al eens opnieuw opgestart? GRoeten Els
Ik heb ook nog steeds problemen met de synchronisatie tussen geluid en beeld. De lipbewegingen van sprekende mensen zijn niet synchroon met het geluid van de TV. Als ik op de TV een DVD bekijk via mijn DVD speler dan is de synchronisatie wel perfect. Het ligt dus met zekerheid aan de decoder. Ik heb alles al geprobeerd: updates, modem + decoder zonder stroom zetten, HDMI kabel vervangen en zelfs een nieuwe decoder laten opsturen. Niets helpt. Zoals ik hier kan lezen ben ik niet de enige met dit probleem. Is hier dan echt geen verdere info over? Oplossing? Dit kan toch eigenlijk niet hé. In mijn andere huizen heb ik Telenet. Nooit dit probleem gezien ...
Ik vraag mij trouwens af of het wel bij iemand voor de 100% lipsynchroon is ❓
Ik vraag mij trouwens af of het wel bij iemand voor de 100% lipsynchroon is ❓

Dat is een goede opmerking Martin! Hopelijk snel een oplossing...
Reputatie 7
Badge +4
Het is een gekend probleem dat sommige klanten geen goede lipsync hebben op hun TV. We zijn dan ook zo op zoek naar een oplossing. Het doet zich voor op verschillende decoders. Zo gauw we een oplossing hebben zullen de decoders geüpdated worden. Zoals hierboven ook een klant al zegt, ligt het soms ook aan het TV-toestel of d HDMI-kabel.
Wij hebben het zelfde probleem, heel irritant eens het uw aandacht getrokken heeft. Pas een maand overgestapt en het probleem was er van dag 1. Kabels van de oude provider opstelling geprobeerd, zonder stroom zetten, instellingen uitgeplozen, bij vorige provider hadden we dat probleem niet.Door logische stappen te volgen kan ik ook alleen concluderen dat het probleem niet bij mij ligt. Gezien de vele meldingen van hetzelfde probleem op dit forum ben ik heel nieuwsgierig naar een oplossing hiervoor.

Reageer