Beantwoord

Sync beeld en geluid



Toon eerste bericht

104 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is het vooral vlak na het zappen dat je het ziet, of ook tijdens het bekijken van de programma's ?
Zou mss ook interessant zijn dat iedereen erbij vermeldt op welke type decoder ze dit voorhebben.
Reputatie 7
Badge +4
Dit wordt momenteel nog verder onderzocht, voorlopig is het afwachten op een oplossing.
Ter info: Zoals ik hier al verschillende keren op het forum gelezen heb zijn ze er bij proximus mee bezig, hopelijk komt de oplossing er vlug!
Reputatie 7
Badge +4
We zijn er volop mee bezig. Niet alle klanten ondervinden er hinder van zodat het zoeken is wat de juiste triggers zijn die het probleem veroorzaken. Er zou een oplossing moeten zijn in het begin van volgend jaar.
Ook wij hebben het probleem op 2 v6 decoders. Klant geworden 6-tal week geleden ... Vreemd dat een speler als Proximus na 8 maand nog steeds geen oplossing kan bieden voor dit probleem. Wij geven het nog tot eind januari.

Een ontevreden klant.
Reputatie 7
Badge +3
dennisw

Dit is inderdaad niet fijn,

we zullen je aansluiting eens nakijken, via deze link mag je je klantnummer of telefoonnummer doorsturen.

Groeten Geert
Wij hebben ook dit sync probleem. Als je er begint op te letten irriteert het je mateloos... help!
Reputatie 7
Badge +4
Normaalgezien zou het met de nieuwste software voor de V5 en V5 mini opgelost moeten zijn. Voor de V6 is het jammergenoeg nog iets langer wachten op een oplossing.

@familievandesype: Bedankt voor de info. Heb het even nagekeken en de juiste firmware staat er blijkbaar op. Dus daar ligt het niet aan. 

Voor jullie informatie: ik heb een tijd geleden een soundbar aangeschaft en aangesloten op de optische uitgang van de decoder. Dan is het geluid wel synchroon. Comfortabel is het wel niet (extra afstandsbediening, extra kabels, soms terug geluidsbron moeten wisselen,...) en dus hoop ik uiteraard dat ik die soundbar spoedig niet meer nodig ga hebben (en voor iets anders kan gebruiken). Blijkbaar is dus het geluid dat met het hdmi-signaal meekomt niet synchroon maar de andere wel (zowel via de  optische als de gewone audio-uitgang).

 

klopt wat je zegt, dit hebben hier anderen in het verleden ook al gemeld dat het via de andere wegen wel synchroon loopt en daarom dat ik ook weet dat een software update van TV niet zal helpen om het volledig op te lossen, al kan dat natuurlijk wel andere zaken oplossen, want anders zouden zij geen firmware updates moeten uitbrengenen, er zal niks anders opzitten dan van gewoon af te wachten tot Proximus het opgelost krijgt.

Reputatie 6
Badge +3

@Rogerbos:  Er zijn nog een paar mogelijke instellingen op uw TV die u kan proberen pagina 306 +352: https://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z5df4a563z3z3bc42z6e6cz706466z24z54512b578dd57911fd50f5e1f31f56bc24f9e4a2/tsn3/data/ALL/TX43CX750E/OI/931679/TQB0E2510B-E.pdf Het is enorm belangrijk voor Proximus om te weten over welke TV u beschikt om voor een oplossing te zoeken voor het probleem. @Martin : Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Indien andere apparaten geen probleem hebben met het geluid dat niet synchroon loopt dan ligt het probleem meer met de decoder versie 6.

Ik vraag mij af hoe proximus kan rekening houden met iedere merk/type TV op hun decoder, zij kunnen toch niet op iedere decoder andere firmware zetten, en niet vergeten dat als je diep genoeg zoekt/aandringt bij de tv producenten er tenslotte altijd nog een noot volgt dat als je A/V sync problemen blijft ondervinden je uw leverancier van je settopbox moet aanspreken en ook niet vergeten dat TN hun decoders dit probleem niet hebben (TN klanten moeten toch ook niet eerst aan hun tv software sleutelen vooraleer het in orde komt).
Bij de v6 is het probleem alleen groter maar 100% lipsynchroon voor de v5 is het ook nog niet en dit wordt vooral opgemerkt door klanten die bv TN en PX in huis hebben of gehad hebben. Als je op je TV per HDMI ingang de A/V vertraging (lipsync) kunt instellen kun je natuurlijk ook al een groot stuk van het euvel oplossen. TV’s zelf zijn zelden de oorzaak maar sommige hebben wel de mogelijkheid om de audio te resetten...

Natuurlijk kun je maar van alles proberen en zeker ook checken of de laatste software op je decoder staat.

Ook wij hebben dit probleem.
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
Reputatie 6
Badge +3

Er is nog altijd tweaking mogelijk met de settopboxen, er wordt enkel maar een beperkt deel zichtbaar voor de eindconsument om aanpassingen door te voeren bijvoorbeeld de delay tussen beeld en geluid op te vangen tussen de STB en de TV in kwestie (kan via firmware van de TV en decoder worden opgelost).  Ik weet niet welke fabrikant er achter de STB’s van Telenet zit. Wat Proximus en de STB fabrikant wel kan doen is samenzitten met de televisie producten die problemen hebben of er niet iets kan opgelost worden in de firmware van de TV, voor betere compatibiliteit tussen beiden. De meeste TV’s zijn smart TV’s die draaien op Android,WebOS,Tizen. Wat ook voor problemen kan zorgen. 100% lipsynchroon is natuurlijk ook een utopie. Daarin heb je volkomen gelijk.Wanneer je er nog een A/V tussenzet kan je nog meer vertraging veroorzaken wat ook voor lypsync problemen kan zorgen. Het is inderdaad moeilijk. 

Testen met een kabel lukt me niet. Ik heb het meer na een zap of zender verandering, maar geheel weg is het bijna nooit(al kan je dat niet altijd zien). De klank is steeds een fractie van een seconde trager dan het beeld. Op VRT of VTM nieuws met de p,m,b woorden is het best te zien! Op alle zenders zou ik wel durven beweren, maar dat is niet 100 % te controleren met films of andere gemonteerde beelden.
thanks
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
Ook wij hebben dit probleem met de v6 decoder. Tv en surround zijn beide nieuw en van sony. Maar ook als we het geluid gewoon over de boxen van de tv laten komen is het beeld sneller dan het geluid.

Daarom dat ik denk dat zoals het al vele jaren bezig is nog altijd af en toe zal gemeld worden dat de lipsync niet in orde is, juist  omdat het inderdaad ook praktisch onmogelijk is om dit 100% in orde te krijgen, maar als ik af ga op wat TN klanten zeggen die ook ervaring hebben met PX toch blijkbaar ervaren dat het bij TN iets beter is, en ik spreek natuurlijk nu niet over de V6 waar er nog moet aan gesleuteld worden.

Eigenlijk als resume kan je niet veel meer doen dan de software up to date te houden van zowel de TV als van de PX decoder (eventueel wat sleutelen aan A/B delay instellingen van je TV, want in de PX decoders kan je zelf niet sleutelen)

Ook wij hebben dit probleem....
Ook bij ons sync probleem. Ook na herstarten.
Heb een gelijkaardig probleem.
Gisteren decoder vervangen door V5 compact en geluid via stereo komt niet 100% overeen met geluid via tv.
Vorige decoder was RCA-RCA aangesloten, nieuwe via mini scart-RCA (kabeltje uit de proximus store).
Herstart van modem en decoder levert niet op.

Reageer