Beantwoord

Sync beeld en geluid



Toon eerste bericht

104 reacties

voor mij blijft het toch nog altijd een raadsel dat lipsync bij de ene blijkbaar in orde is en bij de andere niet zelf als het over de zelfde decoder gaat en ook nog dikwijls over de zelfde TV, ik controleer wel altijd op A/V synchroniteit  bij studio opnames, want via reportage / satelliet doorgestuurde programma’s kunnen natuurlijk afwijken! 

Ik spreek nu niet over de V6 want daar wordt nog aan een firmware update gewerkt die dit probleem moet verbeteren.

 

Reputatie 6
Badge +3

@Rogerbos : Voor uw TV kan ook u  een firmware upgrade installeren: https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/eu_2015/down_eu_uk_cis_02.html De allerlaatst upgrade dateert van 2018. Een printplaat vervangen lost geen problemen op die betrekking hebben op het besturingssysteem zelf van de TV, dat wordt opgelost via firmware upgrades.

Reputatie 7
Badge +4
Gegroet,
Ik gebruik nu enkele weken proximus tv, V6 decoder en splinternieuwe smart-tv. De geluid - beeld synchronisatie is verschrikkelijk storend en begrijp niet dat dit reeds zolang aansleept.
Wanneer kan ik hier een oplossing verwachten ?


Ik vraag het na bij de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.

of als er iets in de HDMI module zou mank lopen mss, nee?

Reageer