Beantwoord

Sync beeld en geluid



Toon eerste bericht

104 reacties

Alvast bedankt. Ik hou het forum in het oog en hopelijk komt er spoedig een positief antwoord.

Jan
Idem qua probleem. Ik lees hier mee voor een oplossing...
8maanden geleden is deze discussie gestart, nu nog steeds geen oplossing of uitleg van Proximus. Schaam jullie kapot als zo een gigantische speler in deze sector met een omzet van honderden miljoenen euro's. bij VLC player (gratis te downloaden) kan je met een druk op de knop de synchronisatie aanpassen. Jullie kunnen dit zogezegd na maanden werk van jullie IT afdeling niet oplossen? Zever! Jullie doen hier gewoon niets aan, het is jullie de moeite, tijd en geld niet waard want het geld komt toch binnen. Jullie software is crap, hardware hetzelfde verhaal. Als je naar een ander kanaal gaat blijft het beeld altijd een second of 2-3 hangen en alle menu's zijn verschrikkelijk traag. Mijn eerste iPhone 10 jaar geleden had meer rekenkracht dan dat zwarte doosje hier onder mijn tv.
Ook hier erg problematisch. Bij opnames is het soms echt een ramp, maar dat valt soms nog semi goed te krijgen door te pauzeren en herstarten. Misschien moet onze betaling ook eerst even off sync zijn voor het probleem aangepakt wordt? Eerste thread is hier van 8 maanden geleden..
Hoe lang moeten wij nog wachten op een oplossing. Is er daar al iets om bekend bij Proximus? Wat is de ETR?
Kan dit aub ge-escaleerd worden naar een hogere prioriteit?

Een zeer misnoegde klant.

Karel
Gisteren zijn ze mijn installatie komen plaatsen, lipsync probleem vanaf de eerste seconde.
De installateurs hebben dan nog een nieuwe HDMI kabel geplaatst, geen verschil.
Graag een oplossing hiervoor aub.
Hallo,

Wij zijn vorige week pas overgestapt naar Proximus en hebben hetzelfde probleem.
Ook wij zijn voorlopig niet overtuigd van onze overstap.
Hopelijk wordt er niet enkel gefocust op de v6 decoder want wij hebben het probleem met een v5 mini decoder ook. Heb de indruk dat het erger wordt maar dat is misschien omdat we er meer beginnen op te letten.
Hier ook hetzelfde probleem. Het probleem ligt aan de decoder want via de Netflix app van mijn LG tv hebben we dit probleem niet. Wij zijn een kleine maand Proximus klant. Iemand al een oplossing ondertussen?
Maar wat ik nog veel minder begrijp is dat dit niet bij iedereen het geval is , zo heb ik de V5-Compact en daar stel ik dat niet vast, krijg daar maar eens een kop aan.
Ik zou toch graag ooit eens te weten komen aan wat dit dan juist gelegen is.

Ik heb zonet even gebeld naar 080022800 en de operator wist me - na enige tijd wachten - te vertellen dat er voor de V6 nog geen softwareupdate beschikbaar is die het synchronisatieprobleem zou oplossen. Geduld is een schone deugd, maar raakt stilaan op.

Dit is een gekend probleem, we verwachten begin dit jaar een oplossing.
We zijn sinds kort veranderd van Telenet naar Proximus, maar we hebben hier ook last van. Wanneer kunnen we de oplossing verwachten? "Begin dit jaar" is nogal vaag....
Dit is een gekend probleem, we verwachten begin dit jaar een oplossing.
Begin dit jaar... Dat duurt wel lang... Ik heb dit probleem ook en is super vervelend om op deze manier tv te kijken. Er lijkt dus nog geen oplossing?
Is hier nu al een oplossing voor gevonden. Het probleem doet zich nog steeds voor en is in sommige momenten echt niet te doen.
Kan dit aub geescaleerd worden en gecommuniceerd? Dank u
Reputatie 6
Badge +3

Klopt buiten hopen of firmware upgrades van decoder als TV en werken met de audio delay instellingen kan je niets doen.

Reputatie 7
Badge +4

In september is er een nieuwe firmware geweest voor de V6 waarbij onder andere de lipsync issues verminderd zouden moeten zijn.

Is het nog constant dat je dit ondervindt ? Op elke zender ? Of vb enkel vlak na het zappen ?

Reputatie 6
Badge +3

@Rogerbos : Welke TV hebt u? Merk+model. Soms brengen fabrikanten ook firmware upgrades uit om problemen op te lossen. Dat is ook nog een mogelijke piste.

Ik ben wel heel wat zeg ik  heel erg benieuwd of dit typisch prox decoder probleem kan wegegwerkt worden/ opgelost worden met de TV firmware up te daten, waarom ik dat zeg is heel eenvoudig er zijn al zoveel mensen op het forum (van jaren terug zelf al) die van een ander provider komen bv TN en  hier al zo dikwijls de opmerking gemaakt hebben dat dit bij hun vorige provider in orde was, en ten tweede dat proximus  van al een hele  tijd geleden  voor v5 /v5c v6 … al frequent met updates uitgekomen zijn om de lipsync te verbeteren.
Nu pas, op je hoort mij hier nu niet zeggen dat het zinloos van firmware updates te doen van je TV, nee zeker niet want het is net zoals bij prox enz. dat die dienen om verbeteringen aan te brengen. 

Daarom ben ik heel benieuwd naar het verdict van de software update van de philips TV in het andere recente topic van A/V sync probleem 

Hebben jullie onderussen al een oplossing voor dit syncprobleem op V6. Het is al 6 maanden geleden dat dit opgelost is geweest voor V5, maar de klanten van de V6 blijven in de kou staan.

Graag een update.

Gegroet,
Ik gebruik nu enkele weken proximus tv, V6 decoder en splinternieuwe smart-tv. De geluid - beeld synchronisatie is verschrikkelijk storend en begrijp niet dat dit reeds zolang aansleept.
Wanneer kan ik hier een oplossing verwachten ?

@HadewychT: Het lipsync probleem is misschien wat verbeterd, maar niet helemaal weg. Ik heb niet elke zender getest (het type uitzending moet er zich toe lenen, bvb bij een nieuwslezer is het meestal goed te zien). Vlak na het zappen is het heel duidelijk, verbetert dan wat, maar niet helemaal.


@familievandesype: Ik heb een Panasonic Viera TX-43cx750. Een technieker heeft al onder garantie de hoofdprintplaat vervangen, maar dat bracht geen verbetering.

Ter info: pas morgen komen ze van Proximus terug langs op het forum om eventueel meer uitleg te kunnen geven over de stand van zaken.

Vlak na het zappen is het heel duidelijk,

Dat is wel normaal dat er effen moet gesynct worden, vroeger duurde dat relatief tamelijk lang maar dat is al veel verbeterd en is maar effekes waar te nemen, allee bij  mij is dat toch zo 

Reputatie 7
Badge +4

@Rogerbos Als het na het zappen is gaat daar inderdaad niets aan kunnen gedaan worden. Wat we wel kunnen doen is de ‘fast zapping’ uitschakelen , zodanig dat wanneer je zapt niet direct beeld krijgt maar even een zwart scherm krijgt. 

Het probleem is niet echt de kortstondige grotere asynchroniteit na het zappen (dat was een antwoord op de vraag van HadewychT). Die fast zapping moet wat mij betreft dus zeker niet uitgeschakeld worden.

Reageer