Heel vervelend! Kan hier iets aan gedaan worden?
Voorlopig nog niet overtuigd van mijn overstap naar Proximus-tv
Beste antwoord door HadewychT
Bekijk origineelBeste antwoord door HadewychT
Bekijk origineelIk heb zonet even gebeld naar 080022800 en de operator wist me - na enige tijd wachten - te vertellen dat er voor de V6 nog geen softwareupdate beschikbaar is die het synchronisatieprobleem zou oplossen. Geduld is een schone deugd, maar raakt stilaan op.
Klopt buiten hopen of firmware upgrades van decoder als TV en werken met de audio delay instellingen kan je niets doen.
In september is er een nieuwe firmware geweest voor de V6 waarbij onder andere de lipsync issues verminderd zouden moeten zijn.
Is het nog constant dat je dit ondervindt ? Op elke zender ? Of vb enkel vlak na het zappen ?
Ik ben wel heel wat zeg ik heel erg benieuwd of dit typisch prox decoder probleem kan wegegwerkt worden/ opgelost worden met de TV firmware up te daten, waarom ik dat zeg is heel eenvoudig er zijn al zoveel mensen op het forum (van jaren terug zelf al) die van een ander provider komen bv TN en hier al zo dikwijls de opmerking gemaakt hebben dat dit bij hun vorige provider in orde was, en ten tweede dat proximus van al een hele tijd geleden voor v5 /v5c v6 … al frequent met updates uitgekomen zijn om de lipsync te verbeteren.
Nu pas, op je hoort mij hier nu niet zeggen dat het zinloos van firmware updates te doen van je TV, nee zeker niet want het is net zoals bij prox enz. dat die dienen om verbeteringen aan te brengen.
Daarom ben ik heel benieuwd naar het verdict van de software update van de philips TV in het andere recente topic van A/V sync probleem
Hebben jullie onderussen al een oplossing voor dit syncprobleem op V6. Het is al 6 maanden geleden dat dit opgelost is geweest voor V5, maar de klanten van de V6 blijven in de kou staan.
Graag een update.
@HadewychT: Het lipsync probleem is misschien wat verbeterd, maar niet helemaal weg. Ik heb niet elke zender getest (het type uitzending moet er zich toe lenen, bvb bij een nieuwslezer is het meestal goed te zien). Vlak na het zappen is het heel duidelijk, verbetert dan wat, maar niet helemaal.
@familievandesype: Ik heb een Panasonic Viera TX-43cx750. Een technieker heeft al onder garantie de hoofdprintplaat vervangen, maar dat bracht geen verbetering.
Vlak na het zappen is het heel duidelijk,
Dat is wel normaal dat er effen moet gesynct worden, vroeger duurde dat relatief tamelijk lang maar dat is al veel verbeterd en is maar effekes waar te nemen, allee bij mij is dat toch zo
Het probleem is niet echt de kortstondige grotere asynchroniteit na het zappen (dat was een antwoord op de vraag van HadewychT). Die fast zapping moet wat mij betreft dus zeker niet uitgeschakeld worden.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.