Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Best nog afwachten want dat heb ik hier nog gelezen van anderen en dan toch opnieuw begon, maar hoop doet leven :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +2

bij mij valt het goed mee . sinds vorige week vrijdag geen probleem meer.

Hét meest irritante blijft hier eigenlijk het bekijken van de opnames: heel frekwent komt het beeld net iets in schokjes.. De decoder herstarten lost 9 op de 10 keer het probleem op, maar dat dit dagelijks nodig is, is toch behoorlijk storend.

ja dat zijn allemaal bekende fenomenen maar wat voor de ene geldt, geldt dan weer niet voor een ander !

Reputatie 1
Badge

ondertussen heb ik de one ssid uitgezet en mn wifi 5.0 op een rustig kanaal gezet. Alle apparaten terug verbonden met het netwerk inclusief de V7 decoder die als test bekabeld was verbonden met de box. Tot dusver een occasioneel haperingetje maar geen duidelijke storingen. Die one ssid zal er dus ook voor iets hebben tussen gezeten, nu is dat geoptimaliseerd. Heb op userbase ook iemand gelezen dat zn V7 hapert icm de bbox 3, zelfs als die bekabeld is aangesloten . Wat heeft hij nu gemerkt, als hij alle apparaten loskoppelt die verbonden zijn met de bbox3 (laptops, printer enz) dat de storingen op tv weg zijn, zelfs als hij bekabeld is verbonden met de V7 decoder. Idem voor wifiverbinding van V7 naar bbox3… 

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 

 

Ha..  ! Deze heb ik altijd voor.. nieuwe klant sinds december, ik dacht al dat dit de standaard was…

Zeg maar wat jullie willen als ‘voorbeeld’?

Ze zouden zich hiermee in eigen vlees snijden. Pakweg €8.00 per abbo dat ze kwijt zijn

De problemen oplossen zal toch ook aardig wat centjes kosten, zeker als je er lange tijd moet over doen om het in orde te krijgen en nog bijkomend misnoegde klanten enz...

Ik kan best leven met de V7, maar toch, voor een update die al zo lang werd aangekondigd is er eigenlijk bitter weinig door verbeterd of aangepast.

Ik heb/had weinig of geen P130 en dergelijke meldingen (hout vasthouden), dus ok,  de reactiviteit is iets sneller, maar voor de rest? Nog steeds die geforceerde HDR en Dolby, geen geluid via bluetooth koptelefoon in direct, geen mogelijkheid om zelf je zenders te rangschikken, behalve de  halfbakken lijst van favorieten, geen opnames op lange termijn, fast forward blijft onnauwkeurig, de omslachtige tv-gids, geen of weinig toevoeging van nieuwe apps of betere certificaten zelfs van bestaande (Disney + /Amazon Prime) enz.

Het had iets meer mogen zijn, gezien de lange lijst problemen gemeld door de gebruikers in die periode (en dat is een understatement). 

 

Reputatie 1

Iets zegt mij dat de V7 decoder wel eens de laatste decoder zou kunnen worden die Prox gaat uitbrengen, omdat tegenwoordig niet echt nog een decoder vandoen is, enfin de toekomst zal dit wel vanzelf uitwijzen.-….

Ze zouden zich veel miserie besparen. De app die je op je smartphone hebt, compatibel maken met Android TV en vwala. 
Ze zouden zich hiermee in eigen vlees snijden. Pakweg €8.00 per abbo dat ze kwijt zijn. 
 

Iets zegt mij dat de V7 decoder wel eens de laatste decoder zou kunnen worden die Prox gaat uitbrengen, omdat tegenwoordig niet echt nog een decoder vandoen is, enfin de toekomst zal dit wel vanzelf uitwijzen.-….

Reputatie 1

Ik ben ook aan het overwegen om de V5 terug te zetten. 
Dan een Chromecast met google tv aan te kopen om de Android apps op te zetten. 
Dat zijn dan 2 afstandsbedieningen, maar liever dat dan een onstabiel systeem. 

Allen,

 

hier gaat de V7 retour tot de overgrote meerderheid van de problemen opgelost zijn.

De oude V5C terug in gebruik genomen, een goede tv-gids en long term opnames terug in gebruik, wat een verademing, V5C werkt wel wat trager dan de V7, maar daar kan ik wel mee leven...

Voor de rest hadden we hier niet echt problemen, enkel af en toe wat haperend beeld vlak na de opstart, geen vastlopers of dergelijke.

 

Ik zal dit topic blijven volgen tot wanneer de V7 mature genoeg is om de V5C na verloop van tijd te kunnen vervangen (of misschien ook wel niet ;-) ).

@denilson ik blijf voorlopig ook nog bij mijn V5_compact en ik herinner mij zelf niet meer hoe lang het geleden is dat ik die nog heb moeten heropstarten en mijn buur net het zelfde, het is de eerst decoder waar ik geen problemen mee ondervonden heb.

Reputatie 1

Vandaag eerste vastloper.

Blauwe powerknop blijft knipperen maar geen reactie van de V7. Powerknop achteraan gebruikt om de boel te herstarten.

 

Reputatie 1
Badge

Ja dan ga ik de one ssid nog eens uitzetten, een rustig kanaal zoeken voor de 5.0 en dan alle toestellen op 5.0 verbinden. De wifibridge terug aansluiten en zien of er nog storingen zijn. Vrees van wel vermits er bekabeld ook tv storingen zijn… Ben het getest wat beu ah worden. Als 't niet opgelost geraakt vraag ik terug een v5 aan. Heb een smart tv dus die Android heb ik eigenlijk niet echt nodig. Had ik het geweten zou ik niet de upgrade gemaakt hebben... Je mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe decoder beter is dan een vorige versie  maar ja...

gezien je dan hogere snelheden haalt zal het wel op 5.0 zijn.

nu ik toch aan hete testen was heb ik de speedtest gedaan op 5.0 en haalde maar 52Mbps en  zag ik de de bbox nu op kan 104 stond ipv 40  en nu op 40 haal ik 75 Mbps.

Reputatie 1
Badge

bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.

Bij one ssid actief zie ik maar 1 netwerk dus kan enkel daarop testen mr dan weet je niet of je op 2.4 of 5 zit natuurlijk 

Eens de test gedaan op 2.4 bij mij en nu haal ik ook maar 20Mbps anders toch zeker 60Mbps , de 2.4 is een zeer onbetrouwbaar spectrum.

PS: nog eens veranderd van kanaal 11 naar 6 en haal nu weer mijn normale verwachte snelheid op 2.4 er zal een buur zijn die zich op K11 gezet heeft want 11 was het beste kanaal een tijd geleden  want 1 en 6 waren toen de slechtste en meer bezet door buren 

Enfin was maar eens om te testen ik werk toch altijd op 5.0 

 

bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.

Reputatie 1
Badge

En begin nu ook met kabel verbonden V7 te merken dat er af en toe storing is. Ligt dus aan die v7 decoders. Mr daar is nog altijd nt het mysterieuze 2.4 lage snelheidsprobleem  mee verklaard.

Reputatie 1
Badge

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.

Ik heb m'n onessid uitgezet. Gevolg heel raar. Op 5.0 300dl en 30ul maaaar op 2.4 slechts 40dl en 18ul. Ik kan niet meer volgen 

Badge +4

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.

@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

ook al geprobeerd op de lage kanalen 40 of 44 

Hopelijk blijft het goed met v7 via kabel (je hebt natuurlijk wel de meeste kans dat het goed blijft via kabel)

En de conclusie is dat de V7 nog altijd gevoeliger is voor storingen wat trouwens ook RedsFan hier nu ook aanhaalt.

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

Reageer