Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

dit valt inderdaad voor bij het bekijken van opnames zoals de anderen die die fout hier ook melden met de V7

als bbox en decoder al gereset hebt kun je niet veel meer zelf  doen

eventueel kun je de opname stoppen of even terugspoelen en dan verder kijken, als dat nog kan natuurlijk

 

NB: de prox forummedewerkers komen pas maandag terug langs op het forum

Sinds deze week (na een update) krijgen we continue de foutmelding p131 als we iets willen herbekijken. Ik heb reeds de v7 gereset naar fabrieksinstellingen, meermaals herstart, 10 seconden zonder stroom gezet. Maar niks lijkt te helpen. Ook de bbox heb ik al herstart, zonder verder succes.

Voorheen hebben we nooit problemen gehad bij het gebruik van de v7. 

Alle toestellen zijn rechtstreeks via bekabeling met elkaar verbonden. 

Hebben jullie nog een gouden tip die dit vervelende euvel kan verhelpen?

Ik vind dat Proximus een  product op de markt moet brengen (V7) dat perfect moet werken mijn schoonmoeder 90 jaar en woont nog thuis dit tijdens Corona zou ze willen de kinderen en kleinkinderen kunnen zien daarom  heeft ze  al een maand een nieuwe aansluiting .Ze heeft nog regelmatig foutmelding na de update.In combinatie met beeldbellen (Femly)rechtstreeks aangesloten met de WiFi-booster en op de tv HDMI 2 en V7 rechtstreeks aangesloten met WiFi-booster en op de tv met HDMI 1 .Dus  tijdens het beeldbellen spring normaal de tv via de HDMI cec (staat altijd AAN ook op de tv en op de V7)over naar Hdmi2 soms gebeurd dat niet en kunnen we haar wel zien en geluid horen via de camera maar zij ziet ons niet en de tv speelt niet .Conclusie de Femly heeft internet want wij kunnen alles zien en horen maar de V7 doe haar werkt niet via de HDMI cec .Zij  moet ook de tv volledig afzetten want anders springt hij regelmatig op tijdens de nacht.volgens Proximus de HDMI cec uitzetten maar dat hebben we wel nodig om te beeldbellen .Hoe gaan ze dat eindelijk eens oplossen.De  internet verbinding is perfect maar de V7 is een probleem geval ,laat de klanten maar verder testen en betalen goei bezig Proximus.

ps.Femly werkt met een app en zij moet zelf niks doen aan de tv .wij kunnen de tv bedienen via de app zelf foto’s doorsturen en agenda en berichten sturen.

Reputatie 4
Badge +2

ja . dat denk ik ook wel . voor die update had ik ook veel foutmeldingen bij het zien van opnames

Het is zo dat er inderdaad zijn die heel weinig hinder ondervinden en er zker kunnen mee leven, maar ik kan mij inbeelden dat het niet zo evident of een totaal ander verhaal is bij deze klanten waar met de regelmaat een P… foutmelding komt of V7 herstart moet worden tijden het TV kijken !

Reputatie 4
Badge +2

tot nu toe heb ik nog altijd geen klagen van mijn v7 na die update. hoop dat het zo blijft .:grinning:

Reputatie 2
Badge

Beste

Zelf na de update  3.58.2 van 2en3 februari nog  regelmatig  zwart scherm tijdens live tv

Groeten

Witteherder 

zoals met een aandoening, je moet er leren met leven zeggen ze dan!

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. zeker niet ideaal .:grinning:

 

Reputatie 2

Het is inderdaad wel gelukt met de on/off knop. Dank je wel !!

(Maar geef toe : is toch niet ideaal hé ;) )

Mijn V5C draait hier inderdaad uitstekend, en hopelijk blijft dit ook zo :wink:  

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. i zou er ook moedeloos van worden:slight_smile: . maar er is geen andere manier. of wel een v5 vragen

Ik denk dat die ON/OFF knop van Nounourske  reeds defect is van het frequent gebruiken :slight_smile: anders nog een reset proberen!!

Reputatie 4
Badge +2

het enigste dat je kan doen is je decoder 10 seconden zonder stroom zetten dan weer opstarten  meestal lukt het dan wel.

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

Zaterdag 13/02 : Is vandaag blijkbaar nog altijd zo

Het laatste dat de prox medewerker hier gepost heeft is dat de conductor wordt uitgezet omdat er problemen zijn met Apple toestellen, maar op de vraag of het klopt wat hier ook al beweerd werd, dat dit ook voor problemen zorgt op de Decoder, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen! 

Als de laatste bewering zou kloppen dan zou je inderdaad ook problemen met de v7 kunnen hebben als je met Apple toestellen werkt en conductor opstaat.
Daarom zou ik heel interessant zijn dat door iemand van proximus bevestigd wordt dat dit klopt!!!!!.

De uitleg was iets van de aard dat deze Apple toestellen dan storende internet pakketjes op je netwerk stuurt!?

Badge +4

Eventjes alles op een rijtje gezet, de dochter haar iphone zat gisteren niet meer op de 5.0 ghz want ik zag dat het lichtje op de wifi-booster niet brande, dus was ze verbonden met de 2.4 ghz … toevallig hebben we die avond 3 tal haperingen op TV ! Ze was eigenlijk nog verbonden van toen voor ik de onessid heb uitgeschakelt, maar ze bleef verbonden met de 5.0 zonder zelf verbinding te hebben gemaakt met de wifi-5.0 xxx , nu heb ik ze deze morgen wel laten verbinding maken met de wifi-5.0 (omdat die mss minder storing heeft op de decoder ??)

Misschien toch eerst eens zien met die conductor ?? want als die storing/haperingen nu nog blijven aanhouden ga ik die V7 inwisselen.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is wel juist. en ik kom van een heel slecht werkende v5 met harddisk . voor mij is  elke andere decoder een verbetering .

Niet zo raar er zijn zoveel parameters die een rol kunnen spelen bv. ander bbox (ander merk, ander HW ander software versie...) ander toestellen die tussen bb en decoder staan, ander servers waarover je bediend word en ga zo maar door. Maar één ding is zeker ze hebben wel af en toe problemen met de v7 bij de ene frequenter / erger dan dan de andere en sommigen kunnen daar mee zelf leven en anderen weer niet…..

Reputatie 4
Badge +2

blijkbaar bij  sommige mensen niet echt verbeterd . tog raar dat er zoveel verschil inzit van persoon naar persoon.

Badge +4

Nu vanavond wilde de decoder niet opstarten, de toets op de afstandsbediening in duwen maar de decoder reageerde niet, dan maar decoder achteraan aan / uit gedaan en dan starte hij wel op … nu al een 3 tal keer fout A001 we zijn je verbinding aan het  controleren ! Grrrr  ik heb er stilaan genoeg van! we hebben al vanalles gedaan maar na enkele dagen terug weer naar af met haperingen.

Ik wil terug (Heimwee) naar een V5c

toestellen mss eens herstarten als je het nog niet moest gedaan hebben !!! 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

helpt herstarten en resetten ook niet van de decoder of mss ook de modem eens herstarten
v7 herstarten https://youtu.be/tezyhzYh7GA

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
 
      V7 decoder resetten via instellingen:
      Je kan de V7 decoder resetten via instellingen:
      - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - resetten.

 

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

Reputatie 4
Badge +2

Ik hoop het ook. 

Reageer