Vraag

spotify streaming

  • 28 January 2024
  • 47 reacties
  • 2028 Bekeken

Dag allemaal ! 

sinds een paar dagen lukt het niet meer om spotify te streamen ( met geluid ) naar de decoder ( vroeger ging het probleemloos , 

alles al geprobeerd ( opnieuw downloaden op decoder en gsm , ) ook als ik rechtstreeks spotify open doe op de decoder is er geen geluid bij  ..  , als ik de decoder reset door de stroom eraf te halen lukt het weer eventjes wel zoals het moet .. .

wat zou ik nog kunnen proberen ? of ligt het probleem aan de decoder zelf 

 

alvast bedankt 


47 reacties

Zelfde probleem hier. Geen geluid, enkel probleem met Spotify. Enige oplossing is herstarten door stroom uit te schakelen wat ik dus meerdere malen per dag dien te doen.

Sony tv via HDMI verbonden met surround systeem.

Reputatie 7
Badge +4

De oorzaak is ondertussen gevonden. Dit zal verholpen worden in de volgende update. 

@HadewychT 

Aaah das goed nieuws :D laat de update maar komen:D 

En wanneer mogen we deze update verwachten? 
 

Van zodra die klaar is ;-)

Edit: mss heeft een PX moderator al meer details?

Reputatie 7
Badge +4

@Sylvia DP @Martin Momenteel heb ik daar nog niet meer info over. Ik heb daarnet navraag gedaan, maar nog geen antwoord gekregen. 

Het heeft tijd gevergd, maar het Spotify-probleem lijkt sinds vandaag opgelost. Bedankt!

Sorry, te vroeg victorie gekraaid. Deze morgen had ik geluid, maar dat was na een reset van de decoder. Deze middag is het geluid terug weg.

Is er al bekend wanneer we de update kunnen verwachten?

 

Reputatie 7
Badge +4

@DoraNick Ik heb hier nog geen concrete info over. Deze zal in de volgende update geïntegreerd worden. 

@DoraNick Ik heb hier nog geen concrete info over. Deze zal in de volgende update geïntegreerd worden. 

Dus met andere woorden: we hebben hier een probleem dat al maanden aansleept en waardoor onze klanten een verminderde dienstverlening ervaren. Na al die maanden hebben we, eindelijk, de oplossing. Maar we gaan onze klanten nog even een poosje op hun honger laten zitten door ze te melden dat ze nog voor een onbepaalde tijd op die oplossing moeten wachten.

Reputatie 7
Badge +4

@Gerard van Rooijen Het is niet omdat we de oorzaak van het probleem gevonden hebben, dat de oplossing snel gevonden is. Deze moet ook goed geïmplementeerd worden en getest worden. Zodra deze oplossing er is, zal dit niet lang duren voordat ze met jullie gedeeld wordt. 

Vandaag is het 28 maart. 2 maanden geleden (28 januari) werd het probleem op dit forum gemeld (zo het al niet eerder bekend was bij Proximus). 1 maand geleden (27 februari) werd gemeld dat de oorzaak van het probleem gevonden zou zijn. Intussen is het probleem nog steeds niet opgelost. Dat kan maar twee dingen betekenen:

  1. Ofwel is het probleem verschrikkelijk ingewikkeld en enorm moeilijk om op te lossen (wat mij zeer sterk lijkt),
  2. Ofwel behandelt Proximux dit probleem met een hele lage prioriteit en staat de uitvoering van de fix ergens op een backlog stof te vergaren.

@Gerard van Rooijen dat is er boenk op ! Vind wel dat ze met enige compensering mogen afkomen . Nietwaar @proximus  ? 

Het spotify probleem blijft bestaan. Net telefonisch contact gehad en nogmaals de vraag gekregen of ik al eens herstartte, terwijl ik uitleg dat het enkel werkt na herstart 🤔 en de vraag of ik het geluid al eens luider zette. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Dan lag het aan m'n surround.... Maar zonder surround werkt het ook niet en uiteindelijk is het probleem dat proximus spotify niet ondersteunt. Hoe kan het dan werken na herstarten??? Lang verhaal kort: het boeit hen voor geen meter. Even Telenet bellen.... 

Waar ik me vragen bij stel is het feit dat de Proximus box een Android box is en we daarop problemen hebben met de Spotify. Als ik anderzijds mijn Chromecast aan mijn versterker hang, en dat toestel ook draait op Android veronderstel ik, merk ik dat de Spotify wel perfect werkt zonder deze poespas. Is de Pickx dan geen app die draait op de Proximus Android box, lijkt mij het Android systeem gemanipuleerd, hamvraag waarom ?

... en uiteindelijk is het probleem dat proximus spotify niet ondersteunt... 

Als Proximus Spotify niet ondersteunt, waarom zit Spotify dan bij de apps? Bovendien: Spotify heeft gewerkt tot een paar maanden geleden. Dus het smoesje dat ze Spotify niet ondersteunen is klinkklare onzin en blijkbaar enkel een smoesje om van het gezaag van hun klanten af te zijn.

Hier ook al maanden hetzelfde probleem: geen geluid bij Spotify-app (met Samsung TV) Wanneer kan oplossing worden aangeboden aub?

Box V7 geïnstalleerd sedert een week. App spotify gedownload. Alles werkt uitgezonderd het geluid. Éénmaal is het gelukt, nu niet meer. Wanneer de updates?

Werkt nog steeds niet. Kan er misschien duidelijkheid komen wanneer hier een oplossing voor uit de bus komt? 

Inmiddels is het bijna drie maanden geleden dat het probleem hier werd gerapporteerd (28 januari). Bijna twee maanden geleden (27 februari) zou de oorzaak gevonden zijn. Sindsdien worden wij als klanten aan het lijntje gehouden met “er is nog geen concrete informatie wanneer de oplossing zal worden uitgerold”.

Duidelijk dus dat dit voor Proximus absoluut geen prioriteit heeft. Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als ik “nog geen concrete informatie heb wanneer ik mijn volgende rekening zal betalen.”

3 maand geleden al gemeld. Proximus zei dat het probleem gevonden was en ging opgelost worden met de volgende update. Daarna NIETS meer.. nog nooit zo in de steek gelaten als nu. Foei Proximus !

 

Reageer