Vraag

spotify streaming

  • 28 January 2024
  • 47 reacties
  • 2021 Bekeken

Dag allemaal ! 

sinds een paar dagen lukt het niet meer om spotify te streamen ( met geluid ) naar de decoder ( vroeger ging het probleemloos , 

alles al geprobeerd ( opnieuw downloaden op decoder en gsm , ) ook als ik rechtstreeks spotify open doe op de decoder is er geen geluid bij  ..  , als ik de decoder reset door de stroom eraf te halen lukt het weer eventjes wel zoals het moet .. .

wat zou ik nog kunnen proberen ? of ligt het probleem aan de decoder zelf 

 

alvast bedankt 


47 reacties

je zou ook de bbox eens kunnen heropstarten (of zelfs resetten). 

bbox heropstarten = 10sec volledig stroomloos zetten

 

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Zou het kunnen dat de BBOX update dit heeft veroorzaakt? Ik meen mij te herinneren dat er eentje was net voor de problemen begonnen zijn.

 

groeten

Nick

Hier ook hetzelfde probleem ☹️. 
Heb al van alles geprobeerd. 
 

groeten 

 

Sylvia 

Reputatie 7
Badge +3

@Sylvia DP 

streamen via youtube en andere streaming sites, lukt dit nog wel?

 

Geert

Ja dit lukt nog, enkel geluid van spotify komt niet door. 

Reputatie 7
Badge +4

@wouters-kim @N1ckst1ck @Sylvia DP Ik heb dit doorgegeven voor verder onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +4

@wouters-kim @N1ckst1ck @Sylvia DP We zijn bezig met het onderzoek. Op 1 TV kregen we hetzelfde probleem, maar op een andere werkte het wel. Kunnen jullie doorgeven op welke TV (merk, type) jullie dit voorhebben ? Is de decoder rechtstreeks verbonden met de TV via HDMI, of staat er vb een surroundsysteem tussen ? 

“Goed” om te horen dat dit een algemeen probleem is!

Hier is het een Sony KDL-43W0759, rechtstreeks verbonden met de decoder via HDMI.

 

ik heb het zelfde probleem.

ik heb een Samsung tv model: HG32EA470PW, ook rechtstreeks verbonden met de decoder via HDMI kabel. 

hopelijk word dit snel opgelost

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor de extra info. Dit helpt ons alvast bij de zoektocht naar de oorzaak. 

Ik heb een Sony tv model KD-49XG7077 rechtstreeks verbonden met de decoder via HDMI kabel. 

Hier zelfde probleem sinds de laatste update van pickx : geen klank meer bij opstarten Spotify. Telkens een reset nodig van de decoder. Ook soms korte onderbrekingen tijdens afspelen.

Eveneens soms tijdens TV uitzendingen, geen synchronisatie meer tussen beeld en klank..

Hier hetzelfde probleem! 

We zijn bezig met het onderzoek. Op 1 TV kregen we hetzelfde probleem, maar op een andere werkte het wel.
Kunnen jullie doorgeven

  • op welke TV (merk, type) jullie dit voorhebben ?
  • Is de decoder rechtstreeks verbonden met de TV via HDMI,
  • of staat er vb een surroundsysteem tussen ?  is die via optisch Spdif aangesloten of via HDMI ARC op je TV

@TKarlien 

Best ook de gevraagde gegevens doorgeven.

Hallo, hier hetzelfde probleem sinds +-10 dagen.


Spotify-app via decoder geeft geen geluid meer. Enkel na decoder uit te trekken lukt het eventjes, maar nadien niet meer.


Decoder is rechtstreeks verbonden met tv via HDMI. TV type is Sony Bravia KDL 40NX800.


Samsung smart tv, model kan ik zo niet meteen terug vinden. 
is rechtstreeks verbonden via HDMI kabel.

Staat niks tussen van surround ofzo. 

Zelfde probleem. Philips TV model 22PFL3404/12. Decoder rechtstreeks aangesloten via HDMI. Met andere apps (Youtube, VRT max, etc.) geen problemen; enkel met Spotify.

Reputatie 7
Badge +4

@Marc Smet @GS1 @TKarlien Dankjewel voor de info. Ik heb dit mee doorgegeven voor onderzoek. 

Hier ook zelfde probleem . Lg smart tv . Ook zonder de surround geluid ( dus via geluid op de tv zelf ) komt er niks uit spotify. De rest lukt wel zoals het hoort ( youtube etc ) 

Zou er al zicht zijn op wat het probleem zou kunnen zijn ? 

Dat is hier paar keer per dag proberen in de hoop dat het terug werkt maar helaas 😵 

 

Mvg 

Reputatie 6
Badge +2

Toch wel grappig, een muziek App zonder geluid 😡.

Wat gaan we nog beleven 😄

Idd @philippe_d .  Momenteel streamen we via youtube . Maar als er geen oplossing komt zullen we eens moeten beginnen vergelijken naar de andere mogelijkheden Want tis wel jammer uiteindelijk. 

Zelfde probleem met Spotify.

Alle andere diensten werken perfect  bvb YoutTube & YouTuby music.

herinstalleren Spotify lost het eenmalig op, daarna geen geluid meer.

Zelfs herstart BBOX lost het niet op.

Heb er bij mij een Pioneer digitale versterker tussen staan, maar dat kan het probleem toch niet zijn aangezien al de rest perfect geluid doorgeeft.

Vraag toch grondig onderzoek.

PS : ik heb op die versterker ook via HDMI een Google ChromeCast hangen, en daar werkt het perfect, dus het is specifiek op Android TV met de Proximus decoder.

Hier zelfde probleem.

Vind het wel bedenkelijk dat het Proximus in drie weken tijd nog niet gelukt is om de oorzaak c.q. de oplossing te vinden. Is bijna een maand. Krijgen we nu een maand korting op ons abonnement wegens verminderde dienstverlening?

@Gerard van Rooijen idd wel frusterend.  Ge zou denken dat dit met een update opgelost zou geraken . We zijn dat zo gewoon om muziek op de achtergrond te laten spelen . Van de korting op verminderde dienstverlening vind ik ook dat er toch iets van zou mogen gebeuren .

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb jullie gegevens ook mee doorgegeven voor onderzoek. Ik hou jullie verder op de hoogte. 

Reageer