Vraag

spotify streaming

  • 28 January 2024
  • 49 reacties
  • 2209 Bekeken

Dag allemaal ! 

sinds een paar dagen lukt het niet meer om spotify te streamen ( met geluid ) naar de decoder ( vroeger ging het probleemloos , 

alles al geprobeerd ( opnieuw downloaden op decoder en gsm , ) ook als ik rechtstreeks spotify open doe op de decoder is er geen geluid bij  ..  , als ik de decoder reset door de stroom eraf te halen lukt het weer eventjes wel zoals het moet .. .

wat zou ik nog kunnen proberen ? of ligt het probleem aan de decoder zelf 

 

alvast bedankt 


49 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De oorzaak is ondertussen gevonden. Dit zal verholpen worden in de volgende update. 

Reputatie 7
Badge +4

@Sylvia DP @Martin Momenteel heb ik daar nog niet meer info over. Ik heb daarnet navraag gedaan, maar nog geen antwoord gekregen. 

Hallo, hier hetzelfde probleem sinds +-10 dagen.


Spotify-app via decoder geeft geen geluid meer. Enkel na decoder uit te trekken lukt het eventjes, maar nadien niet meer.


Decoder is rechtstreeks verbonden met tv via HDMI. TV type is Sony Bravia KDL 40NX800.

Het spotify probleem blijft bestaan. Net telefonisch contact gehad en nogmaals de vraag gekregen of ik al eens herstartte, terwijl ik uitleg dat het enkel werkt na herstart 🤔 en de vraag of ik het geluid al eens luider zette. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Dan lag het aan m'n surround.... Maar zonder surround werkt het ook niet en uiteindelijk is het probleem dat proximus spotify niet ondersteunt. Hoe kan het dan werken na herstarten??? Lang verhaal kort: het boeit hen voor geen meter. Even Telenet bellen.... 

Zelfde probleem hier. Geen geluid, enkel probleem met Spotify. Enige oplossing is herstarten door stroom uit te schakelen wat ik dus meerdere malen per dag dien te doen.

Sony tv via HDMI verbonden met surround systeem.

Werkt nog steeds niet. Kan er misschien duidelijkheid komen wanneer hier een oplossing voor uit de bus komt? 

Is er al bekend wanneer we de update kunnen verwachten?

 

@HadewychT 

Aaah das goed nieuws :D laat de update maar komen:D 

Ik heb een Sony tv model KD-49XG7077 rechtstreeks verbonden met de decoder via HDMI kabel. 

Hier zelfde probleem sinds de laatste update van pickx : geen klank meer bij opstarten Spotify. Telkens een reset nodig van de decoder. Ook soms korte onderbrekingen tijdens afspelen.

Eveneens soms tijdens TV uitzendingen, geen synchronisatie meer tussen beeld en klank..

Van zodra die klaar is ;-)

Edit: mss heeft een PX moderator al meer details?

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nog eens geïnformeerd bij de verantwoordelijken voor de updates van de decoder. Het probleem is ondertussen gevonden. Dit zou normaalgezien met de eerstvolgende update opgelost worden, maar deze is uitgesteld omdat er andere problemen ontdekt werden. Deze problemen moeten nu eerst opgelost worden. Ik heb nu gevraagd of het dan niet mogelijk is om een kleine patch te doen, enkel voor dit probleem met Spotify, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen. 

Hier zelfde probleem.

Vind het wel bedenkelijk dat het Proximus in drie weken tijd nog niet gelukt is om de oorzaak c.q. de oplossing te vinden. Is bijna een maand. Krijgen we nu een maand korting op ons abonnement wegens verminderde dienstverlening?

Hier hetzelfde probleem! 

Hier ook zelfde probleem . Lg smart tv . Ook zonder de surround geluid ( dus via geluid op de tv zelf ) komt er niks uit spotify. De rest lukt wel zoals het hoort ( youtube etc ) 

Zou er al zicht zijn op wat het probleem zou kunnen zijn ? 

Dat is hier paar keer per dag proberen in de hoop dat het terug werkt maar helaas 😵 

 

Mvg 

We zijn bezig met het onderzoek. Op 1 TV kregen we hetzelfde probleem, maar op een andere werkte het wel.
Kunnen jullie doorgeven

  • op welke TV (merk, type) jullie dit voorhebben ?
  • Is de decoder rechtstreeks verbonden met de TV via HDMI,
  • of staat er vb een surroundsysteem tussen ?  is die via optisch Spdif aangesloten of via HDMI ARC op je TV

@TKarlien 

Best ook de gevraagde gegevens doorgeven.

Reputatie 6
Badge +2

Toch wel grappig, een muziek App zonder geluid 😡.

Wat gaan we nog beleven 😄


Samsung smart tv, model kan ik zo niet meteen terug vinden. 
is rechtstreeks verbonden via HDMI kabel.

Staat niks tussen van surround ofzo. 

Zelfde probleem. Philips TV model 22PFL3404/12. Decoder rechtstreeks aangesloten via HDMI. Met andere apps (Youtube, VRT max, etc.) geen problemen; enkel met Spotify.

@Gerard van Rooijen idd wel frusterend.  Ge zou denken dat dit met een update opgelost zou geraken . We zijn dat zo gewoon om muziek op de achtergrond te laten spelen . Van de korting op verminderde dienstverlening vind ik ook dat er toch iets van zou mogen gebeuren .

Reputatie 7
Badge +4

@DoraNick Ik heb hier nog geen concrete info over. Deze zal in de volgende update geïntegreerd worden. 

Het heeft tijd gevergd, maar het Spotify-probleem lijkt sinds vandaag opgelost. Bedankt!

@HadewychT is precies ook van de aardbodem verdwenen. Die volgt de Proximus company policy: zwijg je dood en laat de klanten het maar lekker uitzoeken.

Waar ik me vragen bij stel is het feit dat de Proximus box een Android box is en we daarop problemen hebben met de Spotify. Als ik anderzijds mijn Chromecast aan mijn versterker hang, en dat toestel ook draait op Android veronderstel ik, merk ik dat de Spotify wel perfect werkt zonder deze poespas. Is de Pickx dan geen app die draait op de Proximus Android box, lijkt mij het Android systeem gemanipuleerd, hamvraag waarom ?

Inmiddels is het bijna drie maanden geleden dat het probleem hier werd gerapporteerd (28 januari). Bijna twee maanden geleden (27 februari) zou de oorzaak gevonden zijn. Sindsdien worden wij als klanten aan het lijntje gehouden met “er is nog geen concrete informatie wanneer de oplossing zal worden uitgerold”.

Duidelijk dus dat dit voor Proximus absoluut geen prioriteit heeft. Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als ik “nog geen concrete informatie heb wanneer ik mijn volgende rekening zal betalen.”

Reageer