Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1068 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Al weken problemen met mijn V7 decorder, telkens ik een opname wil bekijken in “mijn video” krijg ik een rood scherm.

Heb kontakt opgenomen met de technische  dienst van Proximus en samen met de technieker alles doorgenomen en alles gereset  , heeft een dag goed gegaan en de dag nadien terug de zelfde problemen .

Het probleem zit in de V7 ...hoe bekom een een nieuw toestel ?

Wie kan mij helpen , het enige dat ik krijg is je moet …. resetten 😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 17 November 2023, 09:41

Bekijk origineel

59 reacties

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op uit zetten
Reputatie 3
Badge +1

Ik vrees dat het met een nieuwe decoder niet helpt. Maar we gaan afwachten. Ben zeer benieuwd!

Reputatie 3
Badge +1

Meeste gevallen waar ik dit ben tegengekomen zijn Philips toestellen. Maar bij Samsung (vooral de laatste reeksen QLED en OLED), Medion en Sony is het ook al voorgevallen.

@walter_065

Dat is wat ze van de helpdesk default moeten meegeven, dat als de oorzaak van het probleem door uw fout is, dat er zal aangerekend worden, maar het probleem dat je voorhebt ligt niet aan u in dit geval en dan zullen ze ook niks aanrekenen, u bent trouwens niet de enige die dit probleem voor heeft met een V7 decoder.

Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten.

@walter_065 

uit hetgeen raf85 voorstelde om de decoder niet telkens in standby te laten gaan vandaar dat ik deze vraag stelde.

Reputatie 7
Badge +4

@walter_065 Mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor de werking van de V7 gaan je hiervoor contacteren zodat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dit voor je (en andere klanten) kunnen oplossen. 

Reputatie 7
Badge +5

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Reputatie 3
Badge +1

Jammer genoeg hebben anderen hier weinig aan als Werner eigenlijk niet de "oplossing" meededeelt.

Reputatie 3
Badge +1

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor de werking van de V7 gaan je hiervoor contacteren zodat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dit voor je (en andre klanten) kunnen oplossen. 

,ik heb gisteren al kontakt gehad met een vriendelijke collega van u ,ze gaan mij maandag terug contacteren  bedankt voor  de goede service. Mvg

Hier hebben we ook zeer frequent dat probleem van rood scherm. Resetten van de digicorder werkt gelukkig soms, maar zeer vervelend inderdaad. Zeker als je het niet kan verhelpen en je net een avond tv hebt ingepland... Hopelijk komt er voor jou snel een oplossing. Ik probeer nog effe verder, want als ik zie hoeveel moeite je er al in hebt gestoken, dan geeft het mij te weinig moed om ook te bellen. Zeer triest inderdaad aangezien we genoeg betalen...

Reputatie 7
Badge +5

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

@walter_065 

Laat ons zeker weten of het hiermee dan opgelost is.

Reputatie 1

loopt de hmi kabel van de V7 rechtstreeks.naar de tv of naar een hdmi ingang van een surround receiver? Zeg dit maar omdat ik op tv ook eens abnormale kleur had tot ik even de  stekker uit de surround trok daarna.had ik terug normaal beeld. Hen wel geen v7 maar een v5compact

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

 

 je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

@raf85  uit deze uitleg van Walter vermoed ik toch dat het dan niet echt bij het TV toestel ligt.

Al zou het natuurlijk wel een goede test zijn door er een andere TV aan te hangen om nog meer zekerheid/uitsluitsel te krijgen.

Reputatie 1
Badge

Het is de eerste V7, heb nogmaals een medewerker aan de lijn gehad ,heeft weer op afstand een hard reset gedaan en nu werkt het weer normaal  met dank aan de inzet van xe medewerker  top.

Heb je niet gevraagd of ze de V7 eens willen omruilen?

Neen,als het nog eens voorvalt zal dat het eerste zijn dat ik ga vragen, bedankt voor de tip.

Reputatie 3
Badge +1

In principe is modem/decoder swap gratis door technieker. Ze kunnen ook perfect een nieuwe decoder opsturen via bpost en daarna stuur je de oude gewoon terug.

Reputatie 3
Badge +1

De beste test die je kan doen is eventueel met een ander tv-toestel indien je die hebt. Mij lijkt het een hdmi handshake probleem die je niet altijd zo gemakkelijk krijgt opgelost. Is de TV software up-to-date? Heb je geprobeerd met de resolutie op 1080p of 720p te zetten? Ik zie dit probleem wel vaker terugkomen op Samsung TV’s (zelfs de meest recente QLED en OLED modellen), maar dan met een “groen scherm”. Kans lijkt mij bijzonder klein dat het aan de decoder ligt. Daarmee, de beste test is met een ander TV-toestel.

Maar waarom is dit alleen een rood scherm bij afspelen van opnames en niet bij rechtstreekse uitzendingen?

En wat ik mij ook nog afvraag, omdat je zegt dat het waarschijnlijk niet aan de decoder ligt, waarom dit dan niet voorvalt als er een V5C decoder aan de zelfde TV aangesloten wordt, wat sommigen ondervonden hebben door de V7 te vervangen door een V5C.

Reputatie 3
Badge +1

Probeer het eens uit zonder de decoder uit te zetten iedere dag (als test voor een paar dagen ofzo). Dus enkel de TV uitzetten als je niet kijkt. Zo werkt het hier vlekkeloos.

Reputatie 3
Badge +1

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

Reputatie 7
Badge +4

@walter_065 Hopelijk is het met je andere decoder opgelost. Ik heb je inderdaad gebeld, oa met de vraag te noteren wanneer je dit probleem nog voor had en het te posten op het forum zodat dit verder onderzocht kon worden. Misschien is dit verkeerd begrepen. 

@NNuyttens Kan je eventueel ook hier eens doorgeven wanneer je dit probleem exact voorhebt (datum en tijd) zodat dit verder onderzocht kan worden ?

Reputatie 1
Badge

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 Bedoel je dat het probleem omtrent rood scherm met de V7 opgelost is bij opnames? En wat was dan de oplossing?

Reageer