Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1073 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

@raf85 Het is inderdaad altijd giswerk, ik ga er namelijk vanuit dat een V7decoder waarbij je deze instelt op 1080p net het zelfde zou moeten zijn wat betreft TV programma’s en opnames als een decoder V5/V5C op 1080i die je aansluit op je TV! 
Maar nogmaals we hebben te weinig details hoe en op welke manier alles verstuurt wordt door PX.

Bvb opnames worden o.a. verstuurd via TCP en bij Tv programma’s via UDP (al zal dit wel niets te maken hebben met het probleem rood scherm)  enz.. 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Hopelijk is het met je andere decoder opgelost. Ik heb je inderdaad gebeld, oa met de vraag te noteren wanneer je dit probleem nog voor had en het te posten op het forum zodat dit verder onderzocht kon worden. Misschien is dit verkeerd begrepen. 

@NNuyttens Kan je eventueel ook hier eens doorgeven wanneer je dit probleem exact voorhebt (datum en tijd) zodat dit verder onderzocht kan worden ?

Beste, dat u mij gebeld hebt weet ik niks van .

Het probleem deed zich voor bij het willen bekijken van de opnames, telkens moest ik de decorder resseten  om verder te kunnen gaan ook met gewoon TV te kijken ,na het resseten kon ik verder kijken ,maar een of twee dagen later was het weer het zelfde probleem,  de laatste keer was de dag  26 november,.

In tussen nieuw probleem  dikwijls geen geluid bij opzetten  ,weer resseten. 

Mvg

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Probleem rood scherm voorlopig opgelost, maar nieuw probleem al enkele dagen geen geluid bij het opzetten tv ? Op en af zetten helpt meestal niet dan maar resetten...om moe van te worden.

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065

Laat ons zeker weten of het hiermee dan opgelost is.

Voorlopig opgelost rood scherm ...nieuw probleem geen geluid bij  opzetten...terug resetten als oplossing...om moe van te worden ,denk dat ik terug een v5 decorder ga installeren .

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

Ik vrees dat het met een nieuwe decoder niet helpt. Maar we gaan afwachten. Ben zeer benieuwd!

Beste,denk dat je wel eens gelijk gaat hebben ,het volgende probleem is er al ..

Geen geluid bij opzetten bij TV ...enige oplossing is resetten. 

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Er was mij beloofd dat er maandag iemand mij zou contacteren maar nog niemand  tot hiertoe  gehoord ,wel jammer ,ik had er zo naar uitgekeken om eindelijk van de miserie verlost te zijn , service laat duidelijk te wensen over.,Mvg Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Neen

Hoe  denkt u dat dit ooit opgelost raakt, toch niet normaal dat ik maandelijks 85 € betaal voor een decorder v7 die niet naar behoren werkt , Mvg walter

Reputatie 1
Badge

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Hoe kan ik die CEC uitschakelen, ja idd met wifi verbonnden .

Bedankt voor de info

Mvg

Walter

Reputatie 3
Badge +1

Heb je toevallig geen foto van hoe het scherm eruit ziet? Je hebt de originele HDMI kabel gebruikt van de v7 decoder? Heb je eventueel de resolutie al eens aangepast in de v7 decoder naar 1080p bij de instellingen => instellingen toestel => apparaatvoorkeuren => weergave => resolutie => 1080p60

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Heb de nieuwe decorder nu 2 dagen en alles perfect, de dag dat het terug mis gaat laat ik het u weten ,mvg

Reputatie 1
Badge

Vandaag 6de keer naar proximus gebeld voor probleem decorder v7 en niet opgelost ,top service 

 

Reputatie 1
Badge

 Het scherm is gewoon gans rood daar hoef je u niks anders van voor te stellen, Ik heb alles al meerdere keren uitgetest ,de technische dienst van Proximus aan de lijn gehad alles gedaan wat hij zei wat te doen ,de dag nadien terug het zelfde,volgens mij het gewoon de V7 decoder die defect is maar ik geraak niet aan een nieuwe ,bedankt voor de aangeboden hulp  Ik zal best eens naar Telenet gaan denk ik  ,Mvg walter

@raf85 

Ik zie dat er hier ook zijn die voorstellen om op 1080p50 te zetten. Heb je dan bij de v7 decoder de mogelijkheid om 1080p60 of 1080p50 te kiezen?

Reputatie 1
Badge

Eindelijk goed nieuws van een vriendelijke Proximus medewerkerster, ik krijg een  nieuwe decorder , met dank,walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

Reputatie 1
Badge

Vandaag nog maar eens  voor de 5de keer kontact opgenomen met proximus ivm met decorder die niet naar behoren werkt , krijg steeds rood beeld  wanneer ik mijn opnames wil bekijken , nomaals duidelijk uitgelegd wat het probleem is en dat het probleem opgelost is met een nieuwe decorder ...medewerker aan de lijn ...we zullen een thecnieker langs sturen en als het probleem bij u ligt zal u de kosten moeten betalen ,ik heb bedankt en zal een andere provider moeten zoeken .

Reputatie 1
Badge

Terug het zelfde probleem met V7 ,telkens ik een opname wil bekijken in mijn video krijg ik een rood scherm en moet ik telkens de decorder resetten om moedeloos van te worden 

 

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 

Weet je ook wat de PX medewerker gedaan heeft om het probleem op te lossen (of beter gezegd tijdelijk op te lossen, aangezien het probleem terug opduikt) ?

Reputatie 3
Badge +1

Ik zeg het u, een simpele handshake probleem, maar werner wilt niet luisteren door gewoon even een andere TV aan te hangen.

Reputatie 1
Badge

Ik had 14 dagen geleden een medewerker van proximus aan de lijn en moest eerst alles resetten en daarna alles uitzetten, hij zou dan de decorder terug instellen ? Een 10tal minuten later moest alles terug opstarten...het probleem heeft zich tot vanavond niet meer voor gedaan, wat een miserie. 

Reputatie 3
Badge +1

Ben er toch wel zeker van, van wel. Want dit is toch zijn 2de v7 met hetzelfde probleem?

@raf85 

heb je er som enig idee met welke TV’s dit het meest voorvalt, want er zijn er inderdaad die totaal dit probleem niet ondervinden?

Reputatie 1
Badge

Tv toestel is samsung, volgens mij is het probleem de de V7  maar hoe geraakt is aan een nieuwe decorder ,bij proximus kennen  zij maar een oplossing blijkbaar...resetten tot vervelens toe. 

@walter_065

Is dat reeds al je tweede v7 decoder waarmee je het voor hebt? 

(Ik stel die vraag om zeker te zijn, want ik twijfel toch nog altijd aan die v7 decoder)

Reageer