Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1068 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Al weken problemen met mijn V7 decorder, telkens ik een opname wil bekijken in “mijn video” krijg ik een rood scherm.

Heb kontakt opgenomen met de technische  dienst van Proximus en samen met de technieker alles doorgenomen en alles gereset  , heeft een dag goed gegaan en de dag nadien terug de zelfde problemen .

Het probleem zit in de V7 ...hoe bekom een een nieuw toestel ?

Wie kan mij helpen , het enige dat ik krijg is je moet …. resetten 😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 17 November 2023, 09:41

Bekijk origineel

59 reacties

Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten.

@walter_065 

uit hetgeen raf85 voorstelde om de decoder niet telkens in standby te laten gaan vandaar dat ik deze vraag stelde.

Reputatie 3
Badge +1

Probeer het eens uit zonder de decoder uit te zetten iedere dag (als test voor een paar dagen ofzo). Dus enkel de TV uitzetten als je niet kijkt. Zo werkt het hier vlekkeloos.

Reputatie 1
Badge

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

 

 je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

Decorder staat altijd in standby,  dat is altijd al zo geweest ook voor de problemen  begonnen ,wat is dan het probleem ?

Mvg

walter

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

 

 je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

Reputatie 7
Badge +5

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op uit zetten
Reputatie 1
Badge

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Hoe kan ik die CEC uitschakelen, ja idd met wifi verbonnden .

Bedankt voor de info

Mvg

Walter

Reputatie 3
Badge +1

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Reputatie 1
Badge

Ik vrees dat het met een nieuwe decoder niet helpt. Maar we gaan afwachten. Ben zeer benieuwd!

Beste,denk dat je wel eens gelijk gaat hebben ,het volgende probleem is er al ..

Geen geluid bij opzetten bij TV ...enige oplossing is resetten. 

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065

Laat ons zeker weten of het hiermee dan opgelost is.

Voorlopig opgelost rood scherm ...nieuw probleem geen geluid bij  opzetten...terug resetten als oplossing...om moe van te worden ,denk dat ik terug een v5 decorder ga installeren .

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Probleem rood scherm voorlopig opgelost, maar nieuw probleem al enkele dagen geen geluid bij het opzetten tv ? Op en af zetten helpt meestal niet dan maar resetten...om moe van te worden.

Mvg

Walter 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Hopelijk is het met je andere decoder opgelost. Ik heb je inderdaad gebeld, oa met de vraag te noteren wanneer je dit probleem nog voor had en het te posten op het forum zodat dit verder onderzocht kon worden. Misschien is dit verkeerd begrepen. 

@NNuyttens Kan je eventueel ook hier eens doorgeven wanneer je dit probleem exact voorhebt (datum en tijd) zodat dit verder onderzocht kan worden ?

Beste, dat u mij gebeld hebt weet ik niks van .

Het probleem deed zich voor bij het willen bekijken van de opnames, telkens moest ik de decorder resseten  om verder te kunnen gaan ook met gewoon TV te kijken ,na het resseten kon ik verder kijken ,maar een of twee dagen later was het weer het zelfde probleem,  de laatste keer was de dag  26 november,.

In tussen nieuw probleem  dikwijls geen geluid bij opzetten  ,weer resseten. 

Mvg

Reputatie 7
Badge +4

@walter_065 Hopelijk is het met je andere decoder opgelost. Ik heb je inderdaad gebeld, oa met de vraag te noteren wanneer je dit probleem nog voor had en het te posten op het forum zodat dit verder onderzocht kon worden. Misschien is dit verkeerd begrepen. 

@NNuyttens Kan je eventueel ook hier eens doorgeven wanneer je dit probleem exact voorhebt (datum en tijd) zodat dit verder onderzocht kan worden ?

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Heb de nieuwe decorder nu 2 dagen en alles perfect, de dag dat het terug mis gaat laat ik het u weten ,mvg

Reputatie 5
Badge +2

@walter_065 Laat je weten of dit je probleem heeft opgelost.

Reputatie 3
Badge +1

Ik vrees dat het met een nieuwe decoder niet helpt. Maar we gaan afwachten. Ben zeer benieuwd!

@walter_065 

Laat ons zeker weten of het hiermee dan opgelost is.

Reputatie 1
Badge

Eindelijk goed nieuws van een vriendelijke Proximus medewerkerster, ik krijg een  nieuwe decorder , met dank,walter 

Hier hebben we ook zeer frequent dat probleem van rood scherm. Resetten van de digicorder werkt gelukkig soms, maar zeer vervelend inderdaad. Zeker als je het niet kan verhelpen en je net een avond tv hebt ingepland... Hopelijk komt er voor jou snel een oplossing. Ik probeer nog effe verder, want als ik zie hoeveel moeite je er al in hebt gestoken, dan geeft het mij te weinig moed om ook te bellen. Zeer triest inderdaad aangezien we genoeg betalen...

Reputatie 1
Badge

Vandaag 6de keer naar proximus gebeld voor probleem decorder v7 en niet opgelost ,top service 

 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Neen

Hoe  denkt u dat dit ooit opgelost raakt, toch niet normaal dat ik maandelijks 85 € betaal voor een decorder v7 die niet naar behoren werkt , Mvg walter

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Er was mij beloofd dat er maandag iemand mij zou contacteren maar nog niemand  tot hiertoe  gehoord ,wel jammer ,ik had er zo naar uitgekeken om eindelijk van de miserie verlost te zijn , service laat duidelijk te wensen over.,Mvg Walter 

Reputatie 7
Badge +5

@walter_065 Heb je onze collega’s ondertussen nog gesproken? 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor de werking van de V7 gaan je hiervoor contacteren zodat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dit voor je (en andre klanten) kunnen oplossen. 

,ik heb gisteren al kontakt gehad met een vriendelijke collega van u ,ze gaan mij maandag terug contacteren  bedankt voor  de goede service. Mvg

Reageer