Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1073 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@walter_065 Mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor de werking van de V7 gaan je hiervoor contacteren zodat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dit voor je (en andere klanten) kunnen oplossen. 

@walter_065

Dat is wat ze van de helpdesk default moeten meegeven, dat als de oorzaak van het probleem door uw fout is, dat er zal aangerekend worden, maar het probleem dat je voorhebt ligt niet aan u in dit geval en dan zullen ze ook niks aanrekenen, u bent trouwens niet de enige die dit probleem voor heeft met een V7 decoder.

Reputatie 3
Badge +1

In principe is modem/decoder swap gratis door technieker. Ze kunnen ook perfect een nieuwe decoder opsturen via bpost en daarna stuur je de oude gewoon terug.

Reputatie 1
Badge

Vandaag nog maar eens  voor de 5de keer kontact opgenomen met proximus ivm met decorder die niet naar behoren werkt , krijg steeds rood beeld  wanneer ik mijn opnames wil bekijken , nomaals duidelijk uitgelegd wat het probleem is en dat het probleem opgelost is met een nieuwe decorder ...medewerker aan de lijn ...we zullen een thecnieker langs sturen en als het probleem bij u ligt zal u de kosten moeten betalen ,ik heb bedankt en zal een andere provider moeten zoeken .

Reputatie 1
Badge

Het is de eerste V7, heb nogmaals een medewerker aan de lijn gehad ,heeft weer op afstand een hard reset gedaan en nu werkt het weer normaal  met dank aan de inzet van xe medewerker  top.

Heb je niet gevraagd of ze de V7 eens willen omruilen?

Neen,als het nog eens voorvalt zal dat het eerste zijn dat ik ga vragen, bedankt voor de tip.

Reputatie 3
Badge +1

Meeste gevallen waar ik dit ben tegengekomen zijn Philips toestellen. Maar bij Samsung (vooral de laatste reeksen QLED en OLED), Medion en Sony is het ook al voorgevallen.

Het is de eerste V7, heb nogmaals een medewerker aan de lijn gehad ,heeft weer op afstand een hard reset gedaan en nu werkt het weer normaal  met dank aan de inzet van xe medewerker  top.

Heb je niet gevraagd of ze de V7 eens willen omruilen?

Reputatie 1
Badge

Het is de eerste V7, heb nogmaals een medewerker aan de lijn gehad ,heeft weer op afstand een hard reset gedaan en nu werkt het weer normaal  met dank aan de inzet van xe medewerker  top.

@walter_065

Is dat reeds al je tweede v7 decoder waarmee je het voor hebt? 

(Ik stel die vraag om zeker te zijn, want ik twijfel toch nog altijd aan die v7 decoder)

Reputatie 1
Badge

Tv toestel is samsung, volgens mij is het probleem de de V7  maar hoe geraakt is aan een nieuwe decorder ,bij proximus kennen  zij maar een oplossing blijkbaar...resetten tot vervelens toe. 

@raf85 

heb je er som enig idee met welke TV’s dit het meest voorvalt, want er zijn er inderdaad die totaal dit probleem niet ondervinden?

Reputatie 3
Badge +1

Ben er toch wel zeker van, van wel. Want dit is toch zijn 2de v7 met hetzelfde probleem?

@raf85  uit deze uitleg van Walter vermoed ik toch dat het dan niet echt bij het TV toestel ligt.

Al zou het natuurlijk wel een goede test zijn door er een andere TV aan te hangen om nog meer zekerheid/uitsluitsel te krijgen.

Reputatie 1
Badge

Ik had 14 dagen geleden een medewerker van proximus aan de lijn en moest eerst alles resetten en daarna alles uitzetten, hij zou dan de decorder terug instellen ? Een 10tal minuten later moest alles terug opstarten...het probleem heeft zich tot vanavond niet meer voor gedaan, wat een miserie. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zeg het u, een simpele handshake probleem, maar werner wilt niet luisteren door gewoon even een andere TV aan te hangen.

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 

Weet je ook wat de PX medewerker gedaan heeft om het probleem op te lossen (of beter gezegd tijdelijk op te lossen, aangezien het probleem terug opduikt) ?

Reputatie 1
Badge

Terug het zelfde probleem met V7 ,telkens ik een opname wil bekijken in mijn video krijg ik een rood scherm en moet ik telkens de decorder resetten om moedeloos van te worden 

 

Reputatie 3
Badge +1

Jammer genoeg hebben anderen hier weinig aan als Werner eigenlijk niet de "oplossing" meededeelt.

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

Of wordt hiermee bedoelt bij de volgende software update van de V7 decoder dat het probleem rood scherm bij weergave opnames zal opgelost zijn?

Reputatie 3
Badge +1

De v5 en v5 mini heeft jammer genoeg geen 1080p maar maximum 1080i. Maar inderdaad zou normaal weinig verschil mogen geven. Welke oplossing heeft de Proximus medewerker dan meegedeeld?

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

@raf85 Het is inderdaad altijd giswerk, ik ga er namelijk vanuit dat een V7decoder waarbij je deze instelt op 1080p net het zelfde zou moeten zijn wat betreft TV programma’s en opnames als een decoder V5/V5C op 1080i die je aansluit op je TV! 
Maar nogmaals we hebben te weinig details hoe en op welke manier alles verstuurt wordt door PX.

Bvb opnames worden o.a. verstuurd via TCP en bij Tv programma’s via UDP (al zal dit wel niets te maken hebben met het probleem rood scherm)  enz.. 

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 Bedoel je dat het probleem omtrent rood scherm met de V7 opgelost is bij opnames? En wat was dan de oplossing?

Reputatie 1
Badge

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

Reputatie 3
Badge +1

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

Reputatie 1
Badge

#Martin,idd bij mij zijn de problemen begonnen bij omschakeling van V5 door de V7,

Reageer