Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1049 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Al weken problemen met mijn V7 decorder, telkens ik een opname wil bekijken in “mijn video” krijg ik een rood scherm.

Heb kontakt opgenomen met de technische  dienst van Proximus en samen met de technieker alles doorgenomen en alles gereset  , heeft een dag goed gegaan en de dag nadien terug de zelfde problemen .

Het probleem zit in de V7 ...hoe bekom een een nieuw toestel ?

Wie kan mij helpen , het enige dat ik krijg is je moet …. resetten 😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 17 November 2023, 09:41

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Reputatie 1
Badge

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Hoe kan ik die CEC uitschakelen, ja idd met wifi verbonnden .

Bedankt voor de info

Mvg

Walter

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op uit zetten
Reputatie 7
Badge +5

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Reputatie 1
Badge

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

 

 je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

Reputatie 1
Badge

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

 Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

 

 je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

Decorder staat altijd in standby,  dat is altijd al zo geweest ook voor de problemen  begonnen ,wat is dan het probleem ?

Mvg

walter

Reputatie 3
Badge +1

Probeer het eens uit zonder de decoder uit te zetten iedere dag (als test voor een paar dagen ofzo). Dus enkel de TV uitzetten als je niet kijkt. Zo werkt het hier vlekkeloos.

Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten.

@walter_065 

uit hetgeen raf85 voorstelde om de decoder niet telkens in standby te laten gaan vandaar dat ik deze vraag stelde.

Reageer