Beantwoord

Problemen V7

  • 11 October 2023
  • 59 reacties
  • 1049 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Al weken problemen met mijn V7 decorder, telkens ik een opname wil bekijken in “mijn video” krijg ik een rood scherm.

Heb kontakt opgenomen met de technische  dienst van Proximus en samen met de technieker alles doorgenomen en alles gereset  , heeft een dag goed gegaan en de dag nadien terug de zelfde problemen .

Het probleem zit in de V7 ...hoe bekom een een nieuw toestel ?

Wie kan mij helpen , het enige dat ik krijg is je moet …. resetten 😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 17 November 2023, 09:41

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heb je toevallig geen foto van hoe het scherm eruit ziet? Je hebt de originele HDMI kabel gebruikt van de v7 decoder? Heb je eventueel de resolutie al eens aangepast in de v7 decoder naar 1080p bij de instellingen => instellingen toestel => apparaatvoorkeuren => weergave => resolutie => 1080p60

Reputatie 1
Badge

 Het scherm is gewoon gans rood daar hoef je u niks anders van voor te stellen, Ik heb alles al meerdere keren uitgetest ,de technische dienst van Proximus aan de lijn gehad alles gedaan wat hij zei wat te doen ,de dag nadien terug het zelfde,volgens mij het gewoon de V7 decoder die defect is maar ik geraak niet aan een nieuwe ,bedankt voor de aangeboden hulp  Ik zal best eens naar Telenet gaan denk ik  ,Mvg walter

@raf85 

Ik zie dat er hier ook zijn die voorstellen om op 1080p50 te zetten. Heb je dan bij de v7 decoder de mogelijkheid om 1080p60 of 1080p50 te kiezen?

Reputatie 1

loopt de hmi kabel van de V7 rechtstreeks.naar de tv of naar een hdmi ingang van een surround receiver? Zeg dit maar omdat ik op tv ook eens abnormale kleur had tot ik even de  stekker uit de surround trok daarna.had ik terug normaal beeld. Hen wel geen v7 maar een v5compact

Reputatie 1
Badge

Probleem V7 beeld ziet er zo uit

 

Als je de hdmi kabel op je TV even uittrekt en terugsteekt blijft het dan rood.

Reputatie 1
Badge

Als ik de hdmi kabel , V7 reset , of even de zwarte knop achteraan uitzet kan ik de opname bekijken , maar telkens ik opnieuw een opname wil bekijken krijg ik terug een rood beeld ,en zo gaat het telkens weer het is eender wat ik doen het rood beeld komt telkens terug, zeer verveleld.

Reputatie 3
Badge +1

De beste test die je kan doen is eventueel met een ander tv-toestel indien je die hebt. Mij lijkt het een hdmi handshake probleem die je niet altijd zo gemakkelijk krijgt opgelost. Is de TV software up-to-date? Heb je geprobeerd met de resolutie op 1080p of 720p te zetten? Ik zie dit probleem wel vaker terugkomen op Samsung TV’s (zelfs de meest recente QLED en OLED modellen), maar dan met een “groen scherm”. Kans lijkt mij bijzonder klein dat het aan de decoder ligt. Daarmee, de beste test is met een ander TV-toestel.

Maar waarom is dit alleen een rood scherm bij afspelen van opnames en niet bij rechtstreekse uitzendingen?

En wat ik mij ook nog afvraag, omdat je zegt dat het waarschijnlijk niet aan de decoder ligt, waarom dit dan niet voorvalt als er een V5C decoder aan de zelfde TV aangesloten wordt, wat sommigen ondervonden hebben door de V7 te vervangen door een V5C.

Reputatie 1
Badge

#Martin,idd bij mij zijn de problemen begonnen bij omschakeling van V5 door de V7,

Reputatie 3
Badge +1

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

Reputatie 1
Badge

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 Bedoel je dat het probleem omtrent rood scherm met de V7 opgelost is bij opnames? En wat was dan de oplossing?

Misschien is de codering van opnames anders bij de V7? Geen idee, hopelijk is de HDMI kabel toen ook mee vervangen toen je wisselde van de v5 naar de v7. Ik zeg u, beste test is gewoon even een andere tv hangen aan de decoder en je weet het onmiddellijk.

@raf85 Het is inderdaad altijd giswerk, ik ga er namelijk vanuit dat een V7decoder waarbij je deze instelt op 1080p net het zelfde zou moeten zijn wat betreft TV programma’s en opnames als een decoder V5/V5C op 1080i die je aansluit op je TV! 
Maar nogmaals we hebben te weinig details hoe en op welke manier alles verstuurt wordt door PX.

Bvb opnames worden o.a. verstuurd via TCP en bij Tv programma’s via UDP (al zal dit wel niets te maken hebben met het probleem rood scherm)  enz.. 

Reputatie 3
Badge +1

De v5 en v5 mini heeft jammer genoeg geen 1080p maar maximum 1080i. Maar inderdaad zou normaal weinig verschil mogen geven. Welke oplossing heeft de Proximus medewerker dan meegedeeld?

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

Of wordt hiermee bedoelt bij de volgende software update van de V7 decoder dat het probleem rood scherm bij weergave opnames zal opgelost zijn?

Reputatie 3
Badge +1

Jammer genoeg hebben anderen hier weinig aan als Werner eigenlijk niet de "oplossing" meededeelt.

Reputatie 1
Badge

Terug het zelfde probleem met V7 ,telkens ik een opname wil bekijken in mijn video krijg ik een rood scherm en moet ik telkens de decorder resetten om moedeloos van te worden 

 

Probleem V7 zou eindelijk opgelost zijn door Proximus met dank aan een bereidwillige medewerker.

@walter_065 

Weet je ook wat de PX medewerker gedaan heeft om het probleem op te lossen (of beter gezegd tijdelijk op te lossen, aangezien het probleem terug opduikt) ?

Reputatie 3
Badge +1

Ik zeg het u, een simpele handshake probleem, maar werner wilt niet luisteren door gewoon even een andere TV aan te hangen.

Reputatie 1
Badge

Ik had 14 dagen geleden een medewerker van proximus aan de lijn en moest eerst alles resetten en daarna alles uitzetten, hij zou dan de decorder terug instellen ? Een 10tal minuten later moest alles terug opstarten...het probleem heeft zich tot vanavond niet meer voor gedaan, wat een miserie. 

@raf85  uit deze uitleg van Walter vermoed ik toch dat het dan niet echt bij het TV toestel ligt.

Al zou het natuurlijk wel een goede test zijn door er een andere TV aan te hangen om nog meer zekerheid/uitsluitsel te krijgen.

Reputatie 3
Badge +1

Ben er toch wel zeker van, van wel. Want dit is toch zijn 2de v7 met hetzelfde probleem?

@raf85 

heb je er som enig idee met welke TV’s dit het meest voorvalt, want er zijn er inderdaad die totaal dit probleem niet ondervinden?

Reputatie 1
Badge

Tv toestel is samsung, volgens mij is het probleem de de V7  maar hoe geraakt is aan een nieuwe decorder ,bij proximus kennen  zij maar een oplossing blijkbaar...resetten tot vervelens toe. 

Reageer