Vraag

Pickx app streamen naar chromecast werkt niet

  • 2 August 2020
  • 76 reacties
  • 4133 Bekeken

Ik heb verschillende chromecasts.

Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.

Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.

 

Is er een gekend probleem ?


76 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Is doorgegeven voor onderzoek, als ik hier nieuws van krijg, dan laat ik jullie dit onmiddellijk weten.

Duurd wel lang voor we uitleg krijgen

Reputatie 4

Ik heb sinds 21/04 het Epic combo pakket. 

De eerste teleurstelling begon toen ik de laatste opnames op mijn digicorder wou bekijken. Ik had gevraagd om pas vanaf 1 mei mijn nieuwe abonnement in te laten gaan. Helaas, digicorder was al gewiped… 

Dat dit het begin van mijn tv kijk frustratie zou zijn had ik niet gedacht.

Wanneer ik de Pickx app open op mijn iPad krijg ik het live programma naar keuze te zien. Zodra ik mijn programma naar keuze wil streamen naar mijn chromecast krijg ik eerst reclame te zien. (Terwijl er op dat moment in het programma geen reclame is). Na de reclame loopt alles vast. Zelf in die mate dat de app op mijn iPad crasht… Wanneer ik het nadien nog eens probeer krijg ik opnieuw dezelfde reclame te zien en hapert alles weer op hetzelfde moment… 

Casten van mijn laptop vanuit de Pickx website in google Chrome werkt gelukkig wel.

Alsjeblieft Proximus fix dit snel. Zeker als je pakketten verkoopt waarbij je streamen aanmoedigt..

Ik heb mij ook laten vangen door hun misleidende reclame:

Van zodra het gelukt is om je in te loggen op Netflix (app of web) of TV (app of web), is het eenvoudig om je programma’s ook naar je TV te krijgen, ook zonder decoder. Er zijn verschillende opties:

Smartphone --> TV
  • via een Chromecast: een toestelletje dat je aan je TV hangt waardoor je met één klik de beelden van je smartphone naar de TV kan brengen. Meer info nodig?
  • via de specifieke streamingfunctie van je Smart TV (de Proximus Pickx-app komt niet rechtstreeks op je Smart TV maar Netflix bv. wel)”

Maar verwacht  niet dat je een oplossing krijgt. Elk topic over dit probleem laten ze links liggen. Ze zeggen wel dat ze het doorgeven maar verder gebeurd er niks.

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ik neem contact op met het betrokken team om na te gaan wat er is veranderd en hou je op de hoogte

Ben eens benieuwd.

Ik heb het vandaag getest, het lijkt terug te werken.
Kan er duiding gegeven worden hoe het komt waarom het niet werkte al die tijd ?

Volgens mij zijn er zelfs nog problemen met “chromecast V3”,
jij bedoelt de nog recentere “chromecast google TV” versie

op den duur zou je er bijna moeten van uitgaan dat ze er in het weekend beginnen aan de prox app te sleutelen !! 

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

blijkbaar wel gezien de andere posters dit ook melden.

morgen kunnen de prox forummedewerkers je te woord staan vanzodra ze de draad hier opnemen.

hier net hetzelfde, sinds gisteren enkel een zwart scherm. alle andere apps geen probleem. er  zijn zolang problemen geweest met de oude tv app, nu werkte het eindelijk min of meer met Pickx (speciaall abo genomen zonder deccoder) en nu ist terug om zeep…..triestig

Reputatie 2
Badge

Na meerdere chats met Proximus moet ik toegeven erg ontgoocheld te zijn .

“Canvas casten via de Pickx Appis een gekend probleem” Zwart scherm bij casten op Een : een gekend probleem.

La Une casten zwart scherm . Kortom de “specialisten “ zijn er mee bezig ….blijkbaar al heel lang. De oplossingen die dan gegeven worden om wel te kunnen kijken :

  • via Pickx .be : geen cast icoon op tablet of GSM
  • Pickx.be installeren op de smart TV maar hoe ???? en werkt dat wel ??

Samengevat de Pickx app staat nog steeds niet op punt en beste klant trek je plan maar betaal rustig voort 

Het is inderdaad ondertussen bevestig geweest door anderen ook en ik heb persoonlijk net het zelfde probleem op al mijn toestellen met deze app allen werkt het bij mij onder windows 10 met de browser versie via http://proximuspickx.be 

idem hier ! sinds 31/07 kan ik pickx niet meer casten op onze chromecast … pffff

Volgens de melding onlangs van een Proximus forummedewerker zijn ze volop bezig met de problemen van casten op te lossen, dus laat ons hopen dat er weldra een versie komt waar dit opgelost is.

5 uur later en ze weten het nog altijd niet…..

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer @pietsym Je kan hiervoor eens kijken op deze post van een van de verantwoordelijken voor de app. Je kan je hier ook steeds opgeven als testuser waarmee je kan meewerken aan de verbetering van de app. 

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Mijn collega bevestigde me dat hij je een tijd geleden gecontacteerd heeft. Op dit ogenblik zijn ze volop bezig met de integratie van de chromecast-oplossing in de app. Als alles goed loopt zal die binnen ongeveer een maand beschikbaar zijn. Daarna zouden je problemen opgelost moeten zijn. 

Reputatie 4

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ik neem contact op met het betrokken team om na te gaan wat er is veranderd en hou je op de hoogte


Zie je wel,je hoort hier niets meer van. Alle topics hierover worden gewoon genegeerd!!

Reputatie 4

Dat is ondertussen ook al 3 maand geleden dat contact. En 6 maand geleden heb je ook al eens zowat hetzelfde gepost. Wat ook al een zoethoudertje bleek te zijn. Een feit blijft dat jullie mij met verkeerde informatie een abonnement hebben laten nemen. Leugen 1: Er zo binnenkort een android tv app komen.Leugen 2: Ik zou tot dan kunnen kijken via de chromecast functie van de app. Leugen 3: In de algemene voorwaarden staat dat wanneer je een probleem ondervind met de app dat je het direct moet melden en dat Proximus er alles aan gaat doen om dit op te lossen.

Geachte @HadewychT  zou jij zoveel geduld hebben? Zo jij zo goedgelovig zijn?

mvg

Ik heb sinds 21/04 het Epic combo pakket. 

De eerste teleurstelling begon toen ik de laatste opnames op mijn digicorder wou bekijken. Ik had gevraagd om pas vanaf 1 mei mijn nieuwe abonnement in te laten gaan. Helaas, digicorder was al gewiped… 

Dat dit het begin van mijn tv kijk frustratie zou zijn had ik niet gedacht.

Wanneer ik de Pickx app open op mijn iPad krijg ik het live programma naar keuze te zien. Zodra ik mijn programma naar keuze wil streamen naar mijn chromecast krijg ik eerst reclame te zien. (Terwijl er op dat moment in het programma geen reclame is). Na de reclame loopt alles vast. Zelf in die mate dat de app op mijn iPad crasht… Wanneer ik het nadien nog eens probeer krijg ik opnieuw dezelfde reclame te zien en hapert alles weer op hetzelfde moment… 

Casten van mijn laptop vanuit de Pickx website in google Chrome werkt gelukkig wel.

Alsjeblieft Proximus fix dit snel. Zeker als je pakketten verkoopt waarbij je streamen aanmoedigt..

@Jamo & @wimmer het zou mss ook interessant zijn van te vermelden met welke versie van google cast dongle jullie werken hebben jullie dan beiden de laatste met google TV, want ik begrijp anders niet waarom ik geen probleem ondervindt met de oude chromecast dongle en mss heeft het iets te maken met google TV, ik had juist de specificaties van een Philips oled TV gelezen en daar werken ze ook nog met de ingebouwde chromecast met android TV en nog niet met google TV, en geven aan dat ze pas later met een update met google TV gaan werken, mss is dit ook o.a. i.v.m. met problemen met google TV !?

Als je daar reclame ziet die niks te maken heeft met de zender zelf die reclame uitzendt,dan moet dat toch een andere reden hebben en kan moeilijk aan de pickx app zelf liggen!

Reputatie 2
Badge

Ik werk net als jij met de ingebouwde Chromecast van Philips Oled.

Kan jij Canvast casten want Proximus ( helpdesk) zelf kan het niet ????

Het is weer van dat !!

Live Tv casten.. en ik blijf de melding krijgen dat het aan het laden is.. maar geen beeld !!

Het is altijd gemakkelijker voor leden die de topics volgen en hun ervaring willen delen van erbij te vermelden via welk toestel het niet werkt bv. via iPhone via iPad of via Android smartphone enz...en welk type chromecast dongle dat je hebt.

Ik denk dat ik mijn OS deze morgen beter niet geüpdatete had, ik kan  verschillende zenders niet meer casten met de Pickx-app, maar met de webversie op de laptop werkt het nog altijd goed en kan ik ook inderdaad canvas casten.

Nu zou ik eens verder moeten uittesten met de app op mijn smartphone maar zal waarschijnlijk wel iets met de OS update te maken hebben die ik gedaan heb….

Reageer