Skip to main content

Ik heb verschillende chromecasts.

Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.

Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.

 

Is er een gekend probleem ?

Hier ook stabiliteisproblemen met Pickx in combinatie met Chromecast v3. 

Wifi infrastructuur is in principe stabiel. Zowel Chromecast & Android telefoon bevinden zich vlak bij access point. (Unifi) Verder nooit problemen met casten via bvb Netflix.

 

Probleem:

Casten via Pickx werkt prima gedurende een 20tal minuten. Daarna blokkeert de stream en blijft hij ‘loading’ aangeven . Dan moet je Chromecast disconnecten om opnieuw te kunnen streamen. Vervolgens hervat hij waar vorige keer de stream werd geblokkeerd. Even later blokkeert hij opnieuw. 

 

 


dus als ik het goed begrijp bestaat het probleem ook op android als op iOS. Lijkt me dan toch gerelateerd aan de Pickx app als alle andere streamingdiensten wel vlot werken met chromecast.

 

 


Na meerdere chats met Proximus moet ik toegeven erg ontgoocheld te zijn .

“Canvas casten via de Pickx Appis een gekend probleem” Zwart scherm bij casten op Een : een gekend probleem.

La Une casten zwart scherm . Kortom de “specialisten “ zijn er mee bezig ….blijkbaar al heel lang. De oplossingen die dan gegeven worden om wel te kunnen kijken :

  • via Pickx .be : geen cast icoon op tablet of GSM
  • Pickx.be installeren op de smart TV maar hoe ???? en werkt dat wel ??

Samengevat de Pickx app staat nog steeds niet op punt en beste klant trek je plan maar betaal rustig voort 


En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ik neem contact op met het betrokken team om na te gaan wat er is veranderd en hou je op de hoogte


Zie je wel,je hoort hier niets meer van. Alle topics hierover worden gewoon genegeerd!!


@Jamo De verantwoordelijke was bezig met de ontwikkeling van de vernieuwde app en dus ook de verbetering van de werking van Chromecast. Hij had me begin deze zomer gezegd dat hij u ging contacteren. Is dat dan niet gebeurd ? Ik ga hem hier opnieuw over aanspreken. 


@Jamo Mijn collega bevestigde me dat hij je een tijd geleden gecontacteerd heeft. Op dit ogenblik zijn ze volop bezig met de integratie van de chromecast-oplossing in de app. Als alles goed loopt zal die binnen ongeveer een maand beschikbaar zijn. Daarna zouden je problemen opgelost moeten zijn. 


Dat is ondertussen ook al 3 maand geleden dat contact. En 6 maand geleden heb je ook al eens zowat hetzelfde gepost. Wat ook al een zoethoudertje bleek te zijn. Een feit blijft dat jullie mij met verkeerde informatie een abonnement hebben laten nemen. Leugen 1: Er zo binnenkort een android tv app komen.Leugen 2: Ik zou tot dan kunnen kijken via de chromecast functie van de app. Leugen 3: In de algemene voorwaarden staat dat wanneer je een probleem ondervind met de app dat je het direct moet melden en dat Proximus er alles aan gaat doen om dit op te lossen.

Geachte @HadewychT  zou jij zoveel geduld hebben? Zo jij zo goedgelovig zijn?

mvg


@Jamo & @wimmer het zou mss ook interessant zijn van te vermelden met welke versie van google cast dongle jullie werken hebben jullie dan beiden de laatste met google TV, want ik begrijp anders niet waarom ik geen probleem ondervindt met de oude chromecast dongle en mss heeft het iets te maken met google TV, ik had juist de specificaties van een Philips oled TV gelezen en daar werken ze ook nog met de ingebouwde chromecast met android TV en nog niet met google TV, en geven aan dat ze pas later met een update met google TV gaan werken, mss is dit ook o.a. i.v.m. met problemen met google TV !?


Ik werk net als jij met de ingebouwde Chromecast van Philips Oled.

Kan jij Canvast casten want Proximus ( helpdesk) zelf kan het niet ????


Ik denk dat ik mijn OS deze morgen beter niet geüpdatete had, ik kan  verschillende zenders niet meer casten met de Pickx-app, maar met de webversie op de laptop werkt het nog altijd goed en kan ik ook inderdaad canvas casten.

Nu zou ik eens verder moeten uittesten met de app op mijn smartphone maar zal waarschijnlijk wel iets met de OS update te maken hebben die ik gedaan heb….


Martin dat toont net dat de Pickx App niet werkt. Ik kan alles casten : VRT nu , Auvio, Youtube  maar geen Pickx


Google TV is gewoon een nieuwe interface voor Android TV. Dat heeft dus niets te maken met de werking van de ingebouwde chromecast.


Google TV is gewoon een nieuwe interface voor Android TV. Dat heeft dus niets te maken met de werking van de ingebouwde chromecast.

dat weet ik maar omdat er meer problemen gemeld worden met de nieuwe chromecast met google TV, vandaar dat ik mij afvraag is het alleen de interface…..

 

In ieder geval ondertussen werkt nu weer alles terug met mijn oude chromecast dongle. 
Via webversie ook. 


Nogmaals het probleem is niet Chromecast want die kan blijkbaar alles aan behalve Proximus Pick App

 


Wat baten kaars en bril als den blinden niet zien wil. :)


Dat is evident en dat weet ook ondertussen stilletjes aan iedereen denk ik, zeker ook Proximus, maar daar gaat het bij mij nu niet direct om, wat ik al gans de tijd probeer te begrijpen (uit te vissen) is waarom dat ik met mijn oude chromecast dongle versie dan geen probleem ondervind en vele anderen  blijkbaar wel (meestal met recentere versies van chromecast dongle). 

Maar ik vermoed dat ik daarop geen deftig antwoord ga krijgen en het zal afwachten worden tot de beloofde bewerkte versie van Pickx aangepast voor recentere toestellen, voor iedereen soelaas gaat brengen.

En kaars en bril zal hierbij inderdaad niks helpen :sunglasses::relaxed:


Wij casten altijd de voetbal naar onze tv , sinds 2 weken gaat dit niet meer . Matchen als Anderlecht of Genk gaan niet , alle andere matchen meestal wel . Als ik cast staat er dat de match wordt afgespeeld op mijn tv maar het is een zwart beeld . Zeer vervelend 


Wij heb ook zelfde probleem met de pickx app. Ik krijg dus steeds zwart beeld en krijg de melding dat programma wordt afgespeeld. Dit zowel met mijn gsm Android als met mijn dochter haar iphone.

Het gekke is dat ik deze problemen niet heb als ik Yelo van telenet gebruik. Die kan ik overal streamen op al onze googlechromecasts. Dit zo wel op de oude als  de nieuwe chromecast.

Soms start ik de pickx app op en dan weet ik al dat die niet werkt omdat die dan start met de franse zenders als eerste. App werkt voor geen meter.

.ik ben lange tijd tevreden geweest over proximus maar sinds +/- 1,5 jaar blijven de problemen zich opstapelen en ben ik het langzaam aan moe. Denk er dus sterk over na om om te gaan naar de concurentie.


Volgens de melding onlangs van een Proximus forummedewerker zijn ze volop bezig met de problemen van casten op te lossen, dus laat ons hopen dat er weldra een versie komt waar dit opgelost is.


Wij casten altijd de voetbal naar onze tv , sinds 2 weken gaat dit niet meer . Matchen als Anderlecht of Genk gaan niet , alle andere matchen meestal wel . Als ik cast staat er dat de match wordt afgespeeld op mijn tv maar het is een zwart beeld . Zeer vervelend 

Cast je die wedstrijden dan eventueel vanop een ander toestel  of doe je net hetzelfde dan met de wedstrijden en andere programma’s die wel gecast kunnen worden ? 


Beste, 

Sinds ongeveer een maand kan ik ook niets meer van de pickx app casten via met google chromecast 3.

Vtm go, netflix, etc... lukt wel zonder probleem.

Kunnen jullie hiervoor een uitleg geven?

En vooral een oplossing wordt gevraagd. 

 


Volgens hetgeen hier laatst gepost werd zijn ze volop bezig aan het werken om een softw update uit te brengen om die cast problemen op te lossen.

Bijkomende info: er zijn ook gekende problemen onder iOS 15, ook in onderzoek.


Leerzaam draadje hier !

 

Wegens problemen met afstandsbediening/decoder ( kon geen posten meer veranderen) ben ik gaan proberen met de Pickx app op iPad air 2 en chromecast op Samsung TV (the frame).

Chromecast was reeds in gebruik voor bekijken van fotos via iPad en iPhone.

Het casten nu via de pickx app werkt min of meer redelijk maar toch dezelfde problemen die ik hierboven tegen kwam.

  • Soms kleine haperingen (korte wachttijd) op scherm, maar herneemt toch na paar seconden.
  • Canvas stream blijft op zwart !!
  • App veel te traag ! Laden programma elementen duurt een eeuwigheid. Als een rij is ingevuld met gegevens, je gaat verder kijken, komt terug naar eerste rij : moet opnieuw geladen worden etc.
  • Pickx  via chromebrowser op iMac werkt stuk sneller, maar iMac staat niet bij tv, wat dus onhandig is.

In mijn setup is decoder en tv via ethernetkabel verbonden met de router. (Dus geen wifiproblemen)

Mijn vraag : heb iPad air 2, kan deze niet meer upgraden naar iOS hoger dan 12. Heeft iemand ervaring met de recentere iPads (2020 of 2021 modellen) of deze een verschil kunnen maken ivm de snelheid van de app ? Of zitten we hier met een brakke software zodat de duidelijk betere hardware tov mijn iPad toch geen verschil gaat maken ?

Wordt er gewerkt aan het probleem van de zwarte canvas ?

Verwacht binnenkort nieuwe afstandsbediening, hoop dat dit dan toch mijn eerste probleem oplost.


FYI: zoals je ook hier ziet zijn er nog die dit probleem ervaren met casten van Canvas → 

 


Het onderwerp “ pickx streamen met chrome cast werkt niet” blijft al jaren terugkomen maar opgelost geraakt het blijkbaar. Wanneer je de geschiedenis afloopt komt je constant “ beantwoord “ tegen en ook “update” en “specialisten zijn ermee bezig”.

Tijd dus om te activeren. Na meerdere bezoeken van technici met allerlei “oplossingen” denk ik dat de informatici dringend aan de slag moeten.

Ja , ons internet is hier traag  ( komt van Proximus) de Wifi is “ uitstekend” ( zegt Proximus).

Op aanraden van de laatste technieker verbond ik mijn smart TV rechtstreeks met de modem via een LAN kabel.

Op aanraden van een technieker verwijderde en her installeerde ik de Pickx app.

Het scherm blijft even zwart !

Dus aub geef me na jaren eindelijk waar voor mijn geld !


Reageer