Vraag

Pickx app streamen naar chromecast werkt niet

  • 2 August 2020
  • 76 reacties
  • 4707 Bekeken

Ik heb verschillende chromecasts.

Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.

Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.

 

Is er een gekend probleem ?


76 reacties

hier net hetzelfde, sinds gisteren enkel een zwart scherm. alle andere apps geen probleem. er  zijn zolang problemen geweest met de oude tv app, nu werkte het eindelijk min of meer met Pickx (speciaall abo genomen zonder deccoder) en nu ist terug om zeep…..triestig

Het is inderdaad ondertussen bevestig geweest door anderen ook en ik heb persoonlijk net het zelfde probleem op al mijn toestellen met deze app allen werkt het bij mij onder windows 10 met de browser versie via http://proximuspickx.be 

idem hier ! sinds 31/07 kan ik pickx niet meer casten op onze chromecast … pffff

Reputatie 3
Badge +2

Weeral eens 😢😢😢

Reputatie 7
Badge +4

Is doorgegeven voor onderzoek, als ik hier nieuws van krijg, dan laat ik jullie dit onmiddellijk weten.

5 uur later en ze weten het nog altijd niet…..

@StevenDewyn82  zie het antwoord van Prox

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/chromecast-2-50938?postid=659306#post659306

Ik heb het vandaag getest, het lijkt terug te werken.
Kan er duiding gegeven worden hoe het komt waarom het niet werkte al die tijd ?

Is doorgegeven voor onderzoek, als ik hier nieuws van krijg, dan laat ik jullie dit onmiddellijk weten.

Ik heb het vandaag getest, het lijkt terug te werken.
Kan er duiding gegeven worden hoe het komt waarom het niet werkte al die tijd ?

Reputatie 7
Badge +3

@Dieter79 

dit werd veroorzaakt door een bug, momenteel wordt dit nog onderzocht.

 

Geert

Werkt nog altijd niet op de nieuwste Chromecast van google. Deze met afstandsbediening

Volgens mij zijn er zelfs nog problemen met “chromecast V3”,
jij bedoelt de nog recentere “chromecast google TV” versie

Hier ook al geruime tijd dezelfde problemen.  Pickx app in combinatie met Google Chrome cast (gelijk welke versie) geeft na enkele minuten steeds zwart scherm en terug starten waar je gebleven was lukt niet. Terug van begin. Aangenaam is anders.  Pickx app wordt nochtans ge-updated als het kan. Dus recente versie. Alles herinstalleren geeft ook geen beterschap. (zucht)

Beste,

Is er hier nieuws ?

Sinds gisteravond, zaterdag 24 april, slaag ik er niet in om de Pickx app te streamen via Chromecast.

Bij alle andere apps (zoals Netflix en YouTube bijvoorbeeld) lukt het streamen via de Chromecast wel.

Ben al een paar keer uitgelogd uit de Pickx app en heb de Pickx app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft zich voordoen …

Hoe kan dit verholpen worden?

 

ik denk dat er inderdaad algemene problemen zijn met casten van Pickx op mijn ios toestellen lukt het ook niet meer, wel nog via mijn Android smartphone.
Maandag komen de prox forummedewerkers hier terug langs.

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

Maar het rare blijft voor mij dat voor Android toestellen niet bij iedereen deze problemen zich voordoen zoals je beschrijft, natuurlijk kan het ook nog afhangen van de software versies die gebruikt worden enz….

Hier ook hetzelfde probleem om via Android Pickx live TV te streamen  via Chromecast.

Hopelijk snel een oplossing ! 

welke software versie van pickx gebruik je  is dit ook de 5.5.4 zoals bij mij.

versie 5.5.3, maar het is pas sinds gisteren dat het streamen niet meer werkt 

Al enig vooruitzicht voor de oplossing van het probleem ?

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

Al iets gehoord van proximus ? Ik heb exact hetzelfde probleem

We zullen gewoon moeten wachten tot zij het opgelost hebben ik heb het alleen voor bij iOS op smartphone en iPad maar op mijn Android smartphone werkt het bij mij wel.

Wie zijn 'zij' ?

Reageer