Vraag

Pickx app streamen naar chromecast werkt niet

  • 2 August 2020
  • 76 reacties
  • 4607 Bekeken


Toon eerste bericht

76 reacties

Ik heb net een spiksplinternieuwe Ipad Pro in huis gehaald, de laatste update van Apple IOS erop gezet en de laatste versie van de Pickx app.

Vanuit de app kan ik connecteren naar beide Chromecast in mijn wifi-netwerk, maar als ik dan bijvoorbeeld een programma op Play6 wil casten, dan wordt het scherm van mijn TV zwart. En er gebeurt niks.

Het opgestarte programma blijft dan precies laden op de Ipad.

Afspelen op de Ipad (zonder casten) lukt wel.

 

Probeer ik te casten van de zender ‘één’ dan lukt dat wel. Raar maar waar.

 

Is dit een gekend probleem?

Bestaat hier reeds een oplossing voor?

Hier ook stabiliteisproblemen met Pickx in combinatie met Chromecast v3. 

Wifi infrastructuur is in principe stabiel. Zowel Chromecast & Android telefoon bevinden zich vlak bij access point. (Unifi) Verder nooit problemen met casten via bvb Netflix.

 

Probleem:

Casten via Pickx werkt prima gedurende een 20tal minuten. Daarna blokkeert de stream en blijft hij ‘loading’ aangeven . Dan moet je Chromecast disconnecten om opnieuw te kunnen streamen. Vervolgens hervat hij waar vorige keer de stream werd geblokkeerd. Even later blokkeert hij opnieuw. 

 

 

Het heeft een paar dagen gewerkt, maar nu net weer hetzelfde probleem !!

Kan er eens iemand een uitleg geven waar het telkens fout loopt ? 

Reputatie 3
Badge +2

Weeral eens 😢😢😢

Maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs.

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

dus als ik het goed begrijp bestaat het probleem ook op android als op iOS. Lijkt me dan toch gerelateerd aan de Pickx app als alle andere streamingdiensten wel vlot werken met chromecast.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo De verantwoordelijke was bezig met de ontwikkeling van de vernieuwde app en dus ook de verbetering van de werking van Chromecast. Hij had me begin deze zomer gezegd dat hij u ging contacteren. Is dat dan niet gebeurd ? Ik ga hem hier opnieuw over aanspreken. 

Al enig vooruitzicht voor de oplossing van het probleem ?

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

Al iets gehoord van proximus ? Ik heb exact hetzelfde probleem

ondertussen zal er niks anders opzitten dan wachten tot proximus het oplost,  bij mij trouwens werkt het ook niet meer op mijn ios toestel, ik kan het nog wel via mijn laptop ( http://proximuspickx.be  )  , als de prox medewerkers langskomen maandag kunnen zij dan mss meer uitleg geven….

We zullen gewoon moeten wachten tot zij het opgelost hebben ik heb het alleen voor bij iOS op smartphone en iPad maar op mijn Android smartphone werkt het bij mij wel.

Wie zijn 'zij' ?

De bevoegde specialisten ter zake van Proximus

Hopelijk zijn de specialisten op de hoogte van het probleem. En zijn ze bezig om een oplossing te vinden. 

Hopelijk krijg ik ook response als het probleem is opgelost !!

Dat zal wel aangezien het al zo frequent gemeld werd  en als het opgelost is zullen we dit wel vaststellen hé :wink:

versie 5.5.3, maar het is pas sinds gisteren dat het streamen niet meer werkt 

Eveneens versie 5.5.3 in gebruik hier

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

Exacte beschrijving van de symptomen 👍🏻

Beste, 

Sinds ongeveer een maand kan ik ook niets meer van de pickx app casten via met google chromecast 3.

Vtm go, netflix, etc... lukt wel zonder probleem.

Kunnen jullie hiervoor een uitleg geven?

En vooral een oplossing wordt gevraagd. 

 

Volgens hetgeen hier laatst gepost werd zijn ze volop bezig aan het werken om een softw update uit te brengen om die cast problemen op te lossen.

Bijkomende info: er zijn ook gekende problemen onder iOS 15, ook in onderzoek.

Beste,

Is er hier nieuws ?

Wij heb ook zelfde probleem met de pickx app. Ik krijg dus steeds zwart beeld en krijg de melding dat programma wordt afgespeeld. Dit zowel met mijn gsm Android als met mijn dochter haar iphone.

Het gekke is dat ik deze problemen niet heb als ik Yelo van telenet gebruik. Die kan ik overal streamen op al onze googlechromecasts. Dit zo wel op de oude als  de nieuwe chromecast.

Soms start ik de pickx app op en dan weet ik al dat die niet werkt omdat die dan start met de franse zenders als eerste. App werkt voor geen meter.

.ik ben lange tijd tevreden geweest over proximus maar sinds +/- 1,5 jaar blijven de problemen zich opstapelen en ben ik het langzaam aan moe. Denk er dus sterk over na om om te gaan naar de concurentie.

@StevenDewyn82  zie het antwoord van Prox

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/chromecast-2-50938?postid=659306#post659306

Reputatie 7
Badge +4

Wij casten altijd de voetbal naar onze tv , sinds 2 weken gaat dit niet meer . Matchen als Anderlecht of Genk gaan niet , alle andere matchen meestal wel . Als ik cast staat er dat de match wordt afgespeeld op mijn tv maar het is een zwart beeld . Zeer vervelend 

Cast je die wedstrijden dan eventueel vanop een ander toestel  of doe je net hetzelfde dan met de wedstrijden en andere programma’s die wel gecast kunnen worden ? 

FYI: ik heb net geprobeerd op mijn iPad met iOS14.5 en Pickx 5.5.4 om te  casten en het werkt terug  nu bij mij. 

Reageer