Vraag

Pickx app streamen naar chromecast werkt niet

  • 2 August 2020
  • 76 reacties
  • 4707 Bekeken

Ik heb verschillende chromecasts.

Ik kan niet streamen van de pickx app (deze op telefoon of op tablet) naar een chromecast.

Streamen vanuit spotify, youtube, etc lukt wel.

 

Is er een gekend probleem ?


76 reacties

De bevoegde specialisten ter zake van Proximus

Hopelijk zijn de specialisten op de hoogte van het probleem. En zijn ze bezig om een oplossing te vinden. 

Hopelijk krijg ik ook response als het probleem is opgelost !!

Dat zal wel aangezien het al zo frequent gemeld werd  en als het opgelost is zullen we dit wel vaststellen hé :wink:

versie 5.5.3, maar het is pas sinds gisteren dat het streamen niet meer werkt 

Eveneens versie 5.5.3 in gebruik hier

Zelfde probleem vastgesteld op 24-04-2021 ‘s avonds.

Bij het gebruik van Pickx op mijn (vrij recente) Android smartphone loopt het casten naar Chromecast vast bij het live kijken. Bij eender welke zender werkt live kijken niet meer. De gekozen zender laat steeds een oud programma opstarten en loopt dan na een 20-tal seconden vast.
Vb. bij TV Eén begint steeds ‘Iedereen beroemd’ van 19u35 van één van de vorige dagen en loopt het na een aantal seconden vast.
Idem bij VTM, CNN, etc …  Steeds start bij die bepaalde zender een oud programma op voor een korte periode, om daarna vast te lopen (zwart scherm en eeuwigdurende melding dat het programma geladen wordt).

Wat werkt niet:

  • Getest op zowel Chromecast dongle v3 als op een andere TV met ingebouwde Chromecast: geen oplossing.
  • Pickx volledig verwijderd, cache opgekuist en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
  • Chromecast dongle volledig terug geïnitialiseerd: geen oplossing.
  • Getest vanop een andere tablet: geen oplossing.
  • BBox terug opgestart: geen oplossing.
  • Live kijken op de smartphone zelf geeft geen probleem, maar vanaf dat de streaming naar de Chromecast wordt geactiveerd, zelfde probleem op de TV.

Wat werkt wel:

  • Kijken naar TV-programma’s van vóór vrijdag 23-04 19u30, naar TV gestreamd via Chromecast, werkt wel. Het lijkt daarom alsof het probleem zich rond die periode heeft gemanifesteerd.
  • Opgenomen programma’s bekijken via Chromecast: geen probleem en werkt zoals het hoort (enkel kunnen testen bij opnames van vorige week).
  • Andere streamingdiensten bekijken via Chromecast (YouTube, scherm casten via Google Home): geen enkel probleem.

Het probleem zit dus waarschijnlijk bij de Pickx-applicatie (of servers?) in combinatie met Chromecast.

Proximus, graag een oplossing. En TESTEN, TESTEN, TESTEN alvorens nieuwe releases vrij te geven!

Exacte beschrijving van de symptomen 👍🏻

FYI: ik heb net geprobeerd op mijn iPad met iOS14.5 en Pickx 5.5.4 om te  casten en het werkt terug  nu bij mij. 

Werkt hier nu ook opnieuw :thumbsup_tone1:

Vrijdag 30 april: weer dezelfde miserie met Proximus Pickx app en Chromecast ...

op den duur zou je er bijna moeten van uitgaan dat ze er in het weekend beginnen aan de prox app te sleutelen !! 

eens geprobeerd om te casten via laptop en dit werkt nog

t zal weer alleen iOS zijn !!

Gebeld gehad van kastje naar de muur ligt niet aan hun zeggen ze

Maandag zullen de Prox Forummedewerkers ons wel meer uitleg kunnen geven over de stand van zaken.

Het heeft een paar dagen gewerkt, maar nu net weer hetzelfde probleem !!

Kan er eens iemand een uitleg geven waar het telkens fout loopt ? 

Maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs.

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ondertussen zal er niks anders opzitten dan wachten tot proximus het oplost,  bij mij trouwens werkt het ook niet meer op mijn ios toestel, ik kan het nog wel via mijn laptop ( http://proximuspickx.be  )  , als de prox medewerkers langskomen maandag kunnen zij dan mss meer uitleg geven….

Reputatie 7
Badge +4

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ik neem contact op met het betrokken team om na te gaan wat er is veranderd en hou je op de hoogte

Ik heb sinds 21/04 het Epic combo pakket. 

De eerste teleurstelling begon toen ik de laatste opnames op mijn digicorder wou bekijken. Ik had gevraagd om pas vanaf 1 mei mijn nieuwe abonnement in te laten gaan. Helaas, digicorder was al gewiped… 

Dat dit het begin van mijn tv kijk frustratie zou zijn had ik niet gedacht.

Wanneer ik de Pickx app open op mijn iPad krijg ik het live programma naar keuze te zien. Zodra ik mijn programma naar keuze wil streamen naar mijn chromecast krijg ik eerst reclame te zien. (Terwijl er op dat moment in het programma geen reclame is). Na de reclame loopt alles vast. Zelf in die mate dat de app op mijn iPad crasht… Wanneer ik het nadien nog eens probeer krijg ik opnieuw dezelfde reclame te zien en hapert alles weer op hetzelfde moment… 

Casten van mijn laptop vanuit de Pickx website in google Chrome werkt gelukkig wel.

Alsjeblieft Proximus fix dit snel. Zeker als je pakketten verkoopt waarbij je streamen aanmoedigt..

Als je daar reclame ziet die niks te maken heeft met de zender zelf die reclame uitzendt,dan moet dat toch een andere reden hebben en kan moeilijk aan de pickx app zelf liggen!

Reputatie 5

Ik heb sinds 21/04 het Epic combo pakket. 

De eerste teleurstelling begon toen ik de laatste opnames op mijn digicorder wou bekijken. Ik had gevraagd om pas vanaf 1 mei mijn nieuwe abonnement in te laten gaan. Helaas, digicorder was al gewiped… 

Dat dit het begin van mijn tv kijk frustratie zou zijn had ik niet gedacht.

Wanneer ik de Pickx app open op mijn iPad krijg ik het live programma naar keuze te zien. Zodra ik mijn programma naar keuze wil streamen naar mijn chromecast krijg ik eerst reclame te zien. (Terwijl er op dat moment in het programma geen reclame is). Na de reclame loopt alles vast. Zelf in die mate dat de app op mijn iPad crasht… Wanneer ik het nadien nog eens probeer krijg ik opnieuw dezelfde reclame te zien en hapert alles weer op hetzelfde moment… 

Casten van mijn laptop vanuit de Pickx website in google Chrome werkt gelukkig wel.

Alsjeblieft Proximus fix dit snel. Zeker als je pakketten verkoopt waarbij je streamen aanmoedigt..

Ik heb mij ook laten vangen door hun misleidende reclame:

Van zodra het gelukt is om je in te loggen op Netflix (app of web) of TV (app of web), is het eenvoudig om je programma’s ook naar je TV te krijgen, ook zonder decoder. Er zijn verschillende opties:

Smartphone --> TV
  • via een Chromecast: een toestelletje dat je aan je TV hangt waardoor je met één klik de beelden van je smartphone naar de TV kan brengen. Meer info nodig?
  • via de specifieke streamingfunctie van je Smart TV (de Proximus Pickx-app komt niet rechtstreeks op je Smart TV maar Netflix bv. wel)”

Maar verwacht  niet dat je een oplossing krijgt. Elk topic over dit probleem laten ze links liggen. Ze zeggen wel dat ze het doorgeven maar verder gebeurd er niks.

En wat ondertussen ?

Kan er eens uitgelegd worden wat er telkens mis loopt aub ???

 

ik neem contact op met het betrokken team om na te gaan wat er is veranderd en hou je op de hoogte

Ben eens benieuwd.

Duurd wel lang voor we uitleg krijgen

Het is weer van dat !!

Live Tv casten.. en ik blijf de melding krijgen dat het aan het laden is.. maar geen beeld !!

Het is altijd gemakkelijker voor leden die de topics volgen en hun ervaring willen delen van erbij te vermelden via welk toestel het niet werkt bv. via iPhone via iPad of via Android smartphone enz...en welk type chromecast dongle dat je hebt.

Ik heb net een spiksplinternieuwe Ipad Pro in huis gehaald, de laatste update van Apple IOS erop gezet en de laatste versie van de Pickx app.

Vanuit de app kan ik connecteren naar beide Chromecast in mijn wifi-netwerk, maar als ik dan bijvoorbeeld een programma op Play6 wil casten, dan wordt het scherm van mijn TV zwart. En er gebeurt niks.

Het opgestarte programma blijft dan precies laden op de Ipad.

Afspelen op de Ipad (zonder casten) lukt wel.

 

Probeer ik te casten van de zender ‘één’ dan lukt dat wel. Raar maar waar.

 

Is dit een gekend probleem?

Bestaat hier reeds een oplossing voor?

blijkbaar wel gezien de andere posters dit ook melden.

morgen kunnen de prox forummedewerkers je te woord staan vanzodra ze de draad hier opnemen.

Reageer