Vraag

Pickx app in het buitenland op WiFi werk niet?

  • 3 August 2020
  • 53 reacties
  • 3658 Bekeken

Ik ben momenteel in Spanje en probeer de Pickx app aan de praat te krijgen. Als ik deze op de WiFi hier probeer op te starten, dan krijg ik na een hele lange tijd een draaiend wieltje de melding ‘Something went wrong’.

Zet ik een hotspot op via mijn GSM om over het datanetwerk te gaan, dan werkt het wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

WiFi is wel degelijk verbonden en haalt een snelheid tussen 400 en 500 Mbps.

Probleem doet zich zowel voor op de iPad als de Apple TV :(

 


53 reacties

Reputatie 2

@Michael V OK, thanks.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Drie weken ...
Nog niet eens een officiële reactie van een Proximus medewerker dat men er naar aan het kijken is.

Pickx is zoals een spelletje van de Loterij: je moet een beetje geluk hebben of het wil werken voor jou of niet :(

 

Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.

Reputatie 7
Badge +4

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Reputatie 4
Badge +2

@Pierre Menard: Dit heeft te maken dat dit voor een automatisch inlog, zorg van uw pickx app maar dit zorgt er voor dat het ook misloopt. Vandaar als je de app verwijderd ook uitloggen bij tv aanbieder zodat je opnieuw correct kan inloggen.

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?

Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...

Niemand?

Even mijn ervaring hiermee uiteen doen : vorig jaar op mijn verblijf in Frankrijk Proximus Pickx niet aan de praat gekregen (provider was Osmozis).  Dit jaar : terug Frankrijk, andere camping, echter terug Osmozis (zijn daar zowat marktleider, blijkbaar...).  Mijn ervaring van vorig jaar indachtig, even hun gratis trial geprobeerd : de wifi loopt als een tierelier, de Pickx app ook.  Ach, aan wie het probleem ook lag, ze hebben het misschien opgelost, ondertussen.  Dus maar weer een (duur) forfait aangeschaft, en wat blijkt : de Pickx app loopt terug vast, met steeds weer de ‘oeps’-melding.  Nog eens Osmozis’ probeerversie getest, met een ander mailadres, de Pickx app doet het weer wel!  In mijn betaalde versie blijft hij echter dienst weigeren.  Daarna volgen een aantal oeverloze discussies met de technische dienst van Osmozis, hun verhaal komt er op neer dat ze geen applicaties blokkeren.  Ze hebben er geen verklaring voor dat de app wel werkt in de proefversie, en niet in de betaalde.  Nu, uiteindelijk was hun wifi, waar die aanvankelijk liep als een trein, in de tweede week zelfs niet meer performant genoeg om nog de krant te lezen, op dezelfde plaats en met steeds minder gebruikers, want het was einde seizoen, en de camping liep stilaan leeg.  Maar dat is een andere discussie, natuurlijk…  

Enkele vaststellingen : via 4G (ik tetherde naar mijn laptop) werkte de app wel.  Dit is echter totaal onbruikbaar, want na anderhalve aflevering ‘Vive le vélo’ was mijn databundel van 5 gig al opgesoupeerd.  Via VRT.nu was datzelfde Vive le vélo dan weer wél probleemloos te bekijken met de wifi van Osmozis (toen die nog melk gaf).

Het voetbal via All Sports heb ik dus op mijn buik kunnen schrijven.  Je betaalt dus driemaal  (je abo voor digitale tv aan Proximus, je abo All Sports aan Proximus + de wifi op je bestemming) om daarnaar te kunnen kijken, en uiteindelijk heb je niets.  Erg frustrerend, moet ik zeggen, want ik hecht daar wel belang aan.  Ik weet niet hoe dit op te lossen valt, en wie er schuld aan heeft.  Aan KDeWeerd, was uw provider in Spanje misschien ook Osmozis?  

Indien het aan de app ligt, moet Proximus dit kunnen oplossen door er aan te sleutelen.  Zou het een externe oorzaak hebben, dus bij de provider op de vakantiebestemming, dan lijkt dit enkel op te lossen zou Proximus naar iets als Telenets Free G evolueren.  Misschien een ideetje voor het nieuwe Flex-pack?  Ik zie dat de Pickx-app daar nu van 1 naar 5 GB is gegaan, maar zoals ik hiervoor al aanstipte, daar kun je bitter weinig mee doen. 

Proximus komt niet langs op het forum in het weekend wel blijft de helpdesk op het gratis nummer bereikbaar 0800 22 800.

Er zijn er nog met deze problemen, zie bvb recent → https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/streaming-niet-beschikbaar-50981#post659755

De Proximus TV-applicatie werkt op pc/tablet/smartphone, op alle Belgische netwerken en in de Europese Unie (behalve Liechtenstein, IJsland en Noorwegen.

Zo ver geraak ik niet eens. Inloggen wil nog niet lukken op Wi-Fi. Enkel wanneer ik via mijn GSM netwerk ga, geraak ik verder.

Andere streaming apps zoals Netflix, VTM Go, en ook Telenet werken probleemloos

En je localisatie staat actief op je toestellen.

Had je geen problemen op je toestellen in belgie, want voor iOS worden er wel dikwijls problemen gemeld voor Android waren er onlangs ook nog problemen maar die zijn opgelost.

Als ik een Wi-Fi hotspot maak via mijn gsm, dan lijkt het wel te werken. Eerste keer kreeg ik dan inderdaad melding om locatie op te zetten maar dat is dus gebeurd. Zet ik de hotspot af en start ik de app terug via het netwerk dat hier aanwezig is, dan blijft het cirkeltje draaien om uiteindelijk de melding 'Something went wrong' te krijgen.

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…

Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken?  Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld?  Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’.  In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.

In dat andere topic gevonden dat je een traceroute kon proberen.

Bij deze het resultaat

 

nslookup dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net

Server: 4.2.2.2

Address: 4.2.2.2#53

 

Non-authoritative answer:

Name: dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net

Address: 195.238.15.59

 

traceroute -d dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net

traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max, 52 byte packets

 1  192.168.18.1 (192.168.18.1)  2.416 ms  1.244 ms  1.049 ms

 2  45.13.170.1 (45.13.170.1)  3.650 ms  3.717 ms  3.353 ms

 3  10.0.156.1 (10.0.156.1)  2.567 ms  2.812 ms  3.991 ms

 4  10.156.0.1 (10.156.0.1)  3.137 ms  2.838 ms  2.871 ms

 5  10.80.10.97 (10.80.10.97)  2.722 ms  2.942 ms  2.554 ms

 6  10.80.10.65 (10.80.10.65)  3.269 ms  3.219 ms  2.315 ms

 7  10.80.10.1 (10.80.10.1)  3.647 ms  3.681 ms  4.502 ms

 8  10.50.111.25 (10.50.111.25)  10.698 ms  11.080 ms  10.971 ms

 9  213.249.106.89 (213.249.106.89)  10.774 ms  11.106 ms  11.051 ms

10  ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110)  32.159 ms  54.295 ms  31.750 ms

11  belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42)  35.394 ms  36.389 ms  37.114 ms

12  ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107)  33.746 ms  34.635 ms  33.626 ms

13  lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1)  34.375 ms  33.838 ms  34.402 ms

14  * * *

15  * * *

16  * * *

17  * * *

18  * * *

19  * * *

20  * * *

21  * * *

22  * * *

23  * * *

24  * * *

25  * * *

26  * * *

27  * * *

28  * * *

29  * * *

30  * * *

31  * * *

32  * * *

33  * * *

34  * * *

35  * * *

36  * * *

37  * * *

38  * * *

39  * * *

40  * * *

41  * * *

42  * * *

43  * * *

 

Al moet ik zeggen dat die traceroute niet veel meer succes had via de hotspot van de GSM ...

Via de iPad en op een GSM hotspot

 

PING dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59)
44 bytes from 195.238.15.59 : icmp_seq=0 ttl=243 time=79 ms
44 bytes from 195.238.15.59 : icmp_seq=1 ttl=243 time=78 ms
44 bytes from 195.238.15.59 : icmp_seq=2 ttl=243 time=98 ms
44 bytes from 195.238.15.59 : icmp_seq=3 ttl=243 time=79 ms
--- dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, lost 0.0 %

 

Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 192.168.43.8 (192.168.43.8) time=84 ms
2 *
3 10.54.41.1 (10.54.41.1) time=134 ms
4 *
5 *
6 *
7 *
8 *
9 *
10 *
11 *
12 *
13 59.15-238-195.dialup.skynet.be (195.238.15.59) time=165 ms 
*** Traceroute at destination ***

Via de iPad, op WiFi

PING dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59)
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
--- dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, lost 100.0 %

 

Maar de traceroute geraakt wel tot bij een set van Belgacom servers …

Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 192.168.18.1 (192.168.18.1) time=7 ms
2 45.13.170.1 (45.13.170.1) time=5 ms
3 10.0.156.1 (10.0.156.1) time=4 ms
4 10.156.0.1 (10.156.0.1) time=4 ms
5 10.80.10.97 (10.80.10.97) time=11 ms
6 10.80.10.65 (10.80.10.65) time=4 ms
7 10.80.10.1 (10.80.10.1) time=6 ms
8 10.50.111.25 (10.50.111.25) time=12 ms
9 213.249.106.89 (213.249.106.89) time=12 ms
10 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=33 ms
11 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=37 ms
12 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=35 ms
13 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=35 ms
14 *
15 *
16 *
17 *
18 *
19 *
20 *

niet alle servers regeren op ping commands die worden tegengehouden ,

of prox nu uit je resultaten de nodige conclusies kan trekken moet we nog afwachten ….

Drie keer raden … het werkt nog steeds niet

Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet

niet alle servers regeren op ping commands die worden tegengehouden ,

of prox nu uit je resultaten de nodige conclusies kan trekken moet we nog afwachten ….

Ping reageert wel via de GSM hotspot in elk geval.

Ik hoop in elk geval dat ik wel eens reactie ga krijgen van Proximus, we zijn ondertussen bijna 2 weken verder ...

Als ik de ping test doe wordt ik tegengehouden en pickx werkt wel bij mij, dus ik maar zeggen dat je daaruit niet veel ken afleiden.

Reputatie 7
Badge +4

@Pierre Menard Kreeg je een foutmelding? 

@frank Kreeg je een foutmelding?

Reputatie 2

@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.

Alweer een week zonder reactie van Proximus :expressionless:

 

Weet iemand welke poorten er open moeten staan voor de Pickx app? Zodat ik eventueel kan navragen bij de internet provider of deze geblokkeerd zijn ...

Reageer