Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken.
Herhaling dit jaar:
Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi, zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).
Pickx werkt, met moeite, met gsm data.
En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.
Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.
En nee, de “TV provider” trucje doet niets.
Ik zal de Europese instellingen contacteren om mij verder te informeren over de plichten van Proximus in dit verband.
@Pierre Menard Kreeg je een foutmelding?
@frank Kreeg je een foutmelding?
en “locatie” stond ook aan op beide toestellen
Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.
@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.
@DaisyS ik ben terug in België, de tests hebben geen zin meer.
@Pierre Menard Ik raad je aan om dit toch te doen voor in de toekomst.
@DaisyS Ik zal het onthouden, bedankt. Maar toch raar uw suggestie want Proximus is toch mijn “tv-aanbieder”.
@Pierre Menard: Dit heeft te maken dat dit voor een automatisch inlog, zorg van uw pickx app maar dit zorgt er voor dat het ook misloopt. Vandaar als je de app verwijderd ook uitloggen bij tv aanbieder zodat je opnieuw correct kan inloggen.
Pickx werkt na 3 jaar dus nog steeds niet vanuit Spanje!!!!
@Wim VdW Is dit via wifi of mobiele data? Als dit via wifi is heeft dit niks te maken met Proximus maar met de provider waar je op dat moment verbinding mee maakt. Let wel ik heb het hier over de wifi verbinding. Helaas hebben wij daar geen invloed op.
@Pierre Menard Kan je op alle apple toestellen eens proberen de “tv-aanbieder” uit te schakelen in de instellingen?
Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi, zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).
Pickx werkt, met moeite, met gsm data.
En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.
Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.
Ik heb idd de TV Vlaanderen app genomen voor in Spanje en Proximus gedownsized
Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar
Drie keer raden … het werkt nog steeds niet
Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Blijkbaar niet.
Oorverdovende stilte
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Geen feedback?
Zes maanden later is er hier in elk geval niets verandert. Pickx werkt nog steeds niet op mijn Spaans internet als ik niet over één of andere VPN ga, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Ik ben helaas nog geen stap verder om te weten waar het probleem zich dan situeert en wie dit euvel kan verhelpen.
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken? Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld? Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’. In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.
Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken.
Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?
Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...