Neen, geen Osmozis in Spanje. Provider hier is vegaFibra
Ik ben toevallig net terug en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Traceroute geraakt tot aan een Belgacom server, maar blijkbaar niet waar hij moet zijn.
Zoals je zelf ook zegt, al de rest werkt wel (Telenet, VTM GO, VRT nu, ...)
Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 *
2 45.13.170.1 (45.13.170.1) time=10 ms
3 10.0.156.1 (10.0.156.1) time=7 ms
4 10.156.0.1 (10.156.0.1) time=4 ms
5 10.80.10.97 (10.80.10.97) time=5 ms
6 10.80.10.65 (10.80.10.65) time=5 ms
7 10.80.10.1 (10.80.10.1) time=5 ms
8 10.50.111.25 (10.50.111.25) time=12 ms
9 213.249.106.89 (213.249.106.89) time=25 ms
10 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=33 ms
11 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=34 ms
12 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=36 ms
13 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=34 ms
14 *
FYI: Morgen als de pro⌘ forummedewerkers hier terug langskomen zullen ze dit wel doorgeven aan de specialisten.
eens het windows tracing route command hier uitgevoerd en ik geraak inderdaad in 8 hops tot aan 195.238.15.59
Probleem ligt dus bij Proximus, meen ik te begrijpen? Hoop dat dit in orde komt, want zoals ik al zei, dit is toch belangrijk voor mij. Graag feedback hierover, aub.
Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.
Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken.
Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken.
Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?
Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...
Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken? Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld? Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’. In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Zes maanden later is er hier in elk geval niets verandert. Pickx werkt nog steeds niet op mijn Spaans internet als ik niet over één of andere VPN ga, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Ik ben helaas nog geen stap verder om te weten waar het probleem zich dan situeert en wie dit euvel kan verhelpen.
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Geen feedback?
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Blijkbaar niet.
Oorverdovende stilte
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…
Drie keer raden … het werkt nog steeds niet
Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet
Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar
Ik heb idd de TV Vlaanderen app genomen voor in Spanje en Proximus gedownsized
Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi, zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).
Pickx werkt, met moeite, met gsm data.
En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.
Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.
Onlangs in Frankrijk
Telkens op de wifi van het verblijf:
Laptop op wifi : 1 dag perfect , 1 dag onmogelijk
Smartphone pickx : werkte altijd perfect
en “locatie” stond ook aan op beide toestellen
@Pierre Menard Kreeg je een foutmelding?
@frank Kreeg je een foutmelding?
@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.
@Pierre Menard Op welk toestel was dit?
@DaisyS Verschillende iPad’s en iPhone’s, vier in totaal. Een paar oudere modellen, een paar laatste modellen, allemaal iOS up-to-date.
@Pierre Menard Kan je op alle apple toestellen eens proberen de “tv-aanbieder” uit te schakelen in de instellingen?
@DaisyS ik ben terug in België, de tests hebben geen zin meer.
@Pierre Menard Ik raad je aan om dit toch te doen voor in de toekomst.