Vraag

Pickx app in het buitenland op WiFi werk niet?

  • 3 August 2020
  • 53 reacties
  • 3198 Bekeken

Ik ben momenteel in Spanje en probeer de Pickx app aan de praat te krijgen. Als ik deze op de WiFi hier probeer op te starten, dan krijg ik na een hele lange tijd een draaiend wieltje de melding ‘Something went wrong’.

Zet ik een hotspot op via mijn GSM om over het datanetwerk te gaan, dan werkt het wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

WiFi is wel degelijk verbonden en haalt een snelheid tussen 400 en 500 Mbps.

Probleem doet zich zowel voor op de iPad als de Apple TV :(

 


53 reacties

Reputatie 2

@Michael V OK, thanks.

 

Reputatie 4
Badge +1

@Pierre Menard: Dit heeft te maken dat dit voor een automatisch inlog, zorg van uw pickx app maar dit zorgt er voor dat het ook misloopt. Vandaar als je de app verwijderd ook uitloggen bij tv aanbieder zodat je opnieuw correct kan inloggen.

Reputatie 2

@DaisyS Ik zal het onthouden, bedankt. Maar toch raar uw suggestie want Proximus is toch mijn “tv-aanbieder”.

Reputatie 6
Badge +4

@Pierre Menard Ik raad je aan om dit toch te doen voor in de toekomst.

Reputatie 2

@DaisyS ik ben terug in België, de tests hebben geen zin meer.

Reputatie 6
Badge +4

@Pierre Menard Kan je op alle apple toestellen eens proberen de “tv-aanbieder” uit te schakelen in de instellingen?

Reputatie 2

@DaisyS Verschillende iPad’s en iPhone’s, vier in totaal. Een paar oudere modellen, een paar laatste modellen, allemaal iOS up-to-date.

Reputatie 6
Badge +4

@Pierre Menard Op welk toestel was dit?

Reputatie 2

@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.

Reputatie 6
Badge +4

@Pierre Menard Kreeg je een foutmelding? 

@frank Kreeg je een foutmelding?

en “locatie” stond ook aan op beide toestellen

Reputatie 6
Badge +3

Onlangs in Frankrijk

 

Telkens op de wifi van het verblijf:

Laptop op wifi : 1 dag perfect , 1 dag onmogelijk

Smartphone pickx : werkte altijd perfect 

Reputatie 2

Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi,  zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).

Pickx werkt, met moeite, met gsm data. 

En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.

Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.

 

Ik heb idd de TV Vlaanderen app genomen voor in Spanje en Proximus gedownsized 

Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar 🤔

Drie keer raden … het werkt nog steeds niet

Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Blijkbaar niet.

Oorverdovende stilte

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Geen feedback?

Zes maanden later is er hier in elk geval niets verandert. Pickx werkt nog steeds niet op mijn Spaans internet als ik niet over één of andere VPN ga, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Ik ben helaas nog geen stap verder om te weten waar het probleem zich dan situeert en wie dit euvel kan verhelpen.

Reputatie 7
Badge +4

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken?  Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld?  Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’.  In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?

Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.

Reageer