Vraag

Pickx app in het buitenland op WiFi werk niet?

  • 3 August 2020
  • 40 reacties
  • 2291 Bekeken

Ik ben momenteel in Spanje en probeer de Pickx app aan de praat te krijgen. Als ik deze op de WiFi hier probeer op te starten, dan krijg ik na een hele lange tijd een draaiend wieltje de melding ‘Something went wrong’.

Zet ik een hotspot op via mijn GSM om over het datanetwerk te gaan, dan werkt het wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

WiFi is wel degelijk verbonden en haalt een snelheid tussen 400 en 500 Mbps.

Probleem doet zich zowel voor op de iPad als de Apple TV :(

 


40 reacties

Ik heb idd de TV Vlaanderen app genomen voor in Spanje en Proximus gedownsized 

Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar 🤔

Drie keer raden … het werkt nog steeds niet

Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Blijkbaar niet.

Oorverdovende stilte

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Geen feedback?

Zes maanden later is er hier in elk geval niets verandert. Pickx werkt nog steeds niet op mijn Spaans internet als ik niet over één of andere VPN ga, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Ik ben helaas nog geen stap verder om te weten waar het probleem zich dan situeert en wie dit euvel kan verhelpen.

Reputatie 7
Badge +4

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken?  Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld?  Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’.  In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?

Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.

Probleem ligt dus bij Proximus, meen ik te begrijpen?  Hoop dat dit in orde komt, want zoals ik al zei, dit is toch belangrijk voor mij.  Graag feedback hierover, aub.

FYI: Morgen als de pro⌘ forummedewerkers hier terug langskomen zullen ze dit wel doorgeven aan de specialisten.

eens het windows tracing route command hier uitgevoerd en ik geraak inderdaad in 8 hops tot aan 195.238.15.59

Neen, geen Osmozis in Spanje. Provider hier is vegaFibra

Ik ben toevallig net terug en heb nog steeds hetzelfde probleem.

Traceroute geraakt tot aan een Belgacom server, maar blijkbaar niet waar hij moet zijn.

Zoals je zelf ook zegt, al de rest werkt wel (Telenet, VTM GO, VRT nu, ...)

 

Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 *
2 45.13.170.1 (45.13.170.1) time=10 ms
3 10.0.156.1 (10.0.156.1) time=7 ms
4 10.156.0.1 (10.156.0.1) time=4 ms
5 10.80.10.97 (10.80.10.97) time=5 ms
6 10.80.10.65 (10.80.10.65) time=5 ms
7 10.80.10.1 (10.80.10.1) time=5 ms
8 10.50.111.25 (10.50.111.25) time=12 ms
9 213.249.106.89 (213.249.106.89) time=25 ms
10 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=33 ms
11 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=34 ms
12 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=36 ms
13 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=34 ms
14 *

 

Even mijn ervaring hiermee uiteen doen : vorig jaar op mijn verblijf in Frankrijk Proximus Pickx niet aan de praat gekregen (provider was Osmozis).  Dit jaar : terug Frankrijk, andere camping, echter terug Osmozis (zijn daar zowat marktleider, blijkbaar...).  Mijn ervaring van vorig jaar indachtig, even hun gratis trial geprobeerd : de wifi loopt als een tierelier, de Pickx app ook.  Ach, aan wie het probleem ook lag, ze hebben het misschien opgelost, ondertussen.  Dus maar weer een (duur) forfait aangeschaft, en wat blijkt : de Pickx app loopt terug vast, met steeds weer de ‘oeps’-melding.  Nog eens Osmozis’ probeerversie getest, met een ander mailadres, de Pickx app doet het weer wel!  In mijn betaalde versie blijft hij echter dienst weigeren.  Daarna volgen een aantal oeverloze discussies met de technische dienst van Osmozis, hun verhaal komt er op neer dat ze geen applicaties blokkeren.  Ze hebben er geen verklaring voor dat de app wel werkt in de proefversie, en niet in de betaalde.  Nu, uiteindelijk was hun wifi, waar die aanvankelijk liep als een trein, in de tweede week zelfs niet meer performant genoeg om nog de krant te lezen, op dezelfde plaats en met steeds minder gebruikers, want het was einde seizoen, en de camping liep stilaan leeg.  Maar dat is een andere discussie, natuurlijk…  

Enkele vaststellingen : via 4G (ik tetherde naar mijn laptop) werkte de app wel.  Dit is echter totaal onbruikbaar, want na anderhalve aflevering ‘Vive le vélo’ was mijn databundel van 5 gig al opgesoupeerd.  Via VRT.nu was datzelfde Vive le vélo dan weer wél probleemloos te bekijken met de wifi van Osmozis (toen die nog melk gaf).

Het voetbal via All Sports heb ik dus op mijn buik kunnen schrijven.  Je betaalt dus driemaal  (je abo voor digitale tv aan Proximus, je abo All Sports aan Proximus + de wifi op je bestemming) om daarnaar te kunnen kijken, en uiteindelijk heb je niets.  Erg frustrerend, moet ik zeggen, want ik hecht daar wel belang aan.  Ik weet niet hoe dit op te lossen valt, en wie er schuld aan heeft.  Aan KDeWeerd, was uw provider in Spanje misschien ook Osmozis?  

Indien het aan de app ligt, moet Proximus dit kunnen oplossen door er aan te sleutelen.  Zou het een externe oorzaak hebben, dus bij de provider op de vakantiebestemming, dan lijkt dit enkel op te lossen zou Proximus naar iets als Telenets Free G evolueren.  Misschien een ideetje voor het nieuwe Flex-pack?  Ik zie dat de Pickx-app daar nu van 1 naar 5 GB is gegaan, maar zoals ik hiervoor al aanstipte, daar kun je bitter weinig mee doen. 

Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@KDeWeerd 

Ik heb het doorgegeven aan IT, we houden je op de hoogte

 

Geert

iPad pro iOS 13.6.1

Apple TV  tvOS 13.4.8

One+ 3T Androind 9

 

Op alle drie bovenstaande toestellen werkt de Pickx APP wel als ik via een GSM hotspot ga, maar niet als ik via het vaste internet ga.

Ook op een vaste PC via de website werkt het niet. Wanneer ik dan op de iPad op op de PC een VPN opzet, dan lukt het wel. Zie ook de Traceroutes eerder in dit topic.

Maar op AppleTV kan ik geen VPN opzetten, dus die workaround heb ik daar niet.

Reputatie 7
Badge +3

@KDeWeerd

We hebben hier in het verleden nog al gelijkaardige meldingen van ontvangen. Ook de Pickx app via IOS die niet werkten op een Spaans netwerk.

Welke Ipad gebruik je en welke versie heeft deze?

 

Geert

Drie weken ...
Nog niet eens een officiële reactie van een Proximus medewerker dat men er naar aan het kijken is.

Pickx is zoals een spelletje van de Loterij: je moet een beetje geluk hebben of het wil werken voor jou of niet :(

 

Even willekeurig verbindingen opgezet in de VPN bvb UK en zelfs Spain

Blijken allemaal te werken, zelfs over dezelfde server:

 

Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 192.145.124.114 (192.145.124.114) time=17 ms
2 192.145.124.113 (192.145.124.113) time=31 ms
3 37.120.220.236 (37.120.220.236) time=31 ms
4 213.242.112.193 (213.242.112.193) time=30 ms
5 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=50 ms
6 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=61 ms
7 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=61 ms
8 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=61 ms
9 7.24-238-195.static.isp.belgacom.be (195.238.24.7) time=61 ms
10 59.15-238-195.dialup.skynet.be (195.238.15.59) time=61 ms 
*** Traceroute at destination ***

OK, dus bij jou ook over de 91.183.240.1 maar dan wel verder.
Bij mij stopt de traceroute daar...

eens tracert uitgevoerd 

Tracing route to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net [195.238.15.59]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     4 ms     2 ms  mymodem [192.168.1.1]
  2    11 ms    11 ms    10 ms  10.64.2.52
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    15 ms    12 ms    12 ms  ae-60-100.ibrstr5.isp.proximus.be [91.183.241.168]
  5    12 ms    12 ms    12 ms  ae-11-1000.idrstr2.isp.belgacom.be [91.183.246.105]
  6    14 ms    13 ms    12 ms  lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be [91.183.240.1]
  7    13 ms    12 ms    12 ms  7.24-238-195.static.isp.belgacom.be [195.238.24.7]
  8    13 ms    12 ms    12 ms  59.15-238-195.dialup.skynet.be [195.238.15.59]

Lijkt dan toch een routering probleem te zijn?
Een issue met pepfia02gam1 ?

Reageer