@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.
Alweer een week zonder reactie van Proximus
Weet iemand welke poorten er open moeten staan voor de Pickx app? Zodat ik eventueel kan navragen bij de internet provider of deze geblokkeerd zijn ...
@Pierre Menard Op welk toestel was dit?
Neen, geen Osmozis in Spanje. Provider hier is vegaFibra
Ik ben toevallig net terug en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Traceroute geraakt tot aan een Belgacom server, maar blijkbaar niet waar hij moet zijn.
Zoals je zelf ook zegt, al de rest werkt wel (Telenet, VTM GO, VRT nu, ...)
Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 *
2 45.13.170.1 (45.13.170.1) time=10 ms
3 10.0.156.1 (10.0.156.1) time=7 ms
4 10.156.0.1 (10.156.0.1) time=4 ms
5 10.80.10.97 (10.80.10.97) time=5 ms
6 10.80.10.65 (10.80.10.65) time=5 ms
7 10.80.10.1 (10.80.10.1) time=5 ms
8 10.50.111.25 (10.50.111.25) time=12 ms
9 213.249.106.89 (213.249.106.89) time=25 ms
10 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=33 ms
11 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=34 ms
12 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=36 ms
13 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=34 ms
14 *
@DaisyS Verschillende iPad’s en iPhone’s, vier in totaal. Een paar oudere modellen, een paar laatste modellen, allemaal iOS up-to-date.
FYI: Morgen als de pro⌘ forummedewerkers hier terug langskomen zullen ze dit wel doorgeven aan de specialisten.
eens het windows tracing route command hier uitgevoerd en ik geraak inderdaad in 8 hops tot aan 195.238.15.59
Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi, zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).
Pickx werkt, met moeite, met gsm data.
En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.
Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.
Pickx werkt na 3 jaar dus nog steeds niet vanuit Spanje!!!!
@KDeWeerd
We hebben hier in het verleden nog al gelijkaardige meldingen van ontvangen. Ook de Pickx app via IOS die niet werkten op een Spaans netwerk.
Welke Ipad gebruik je en welke versie heeft deze?
Geert
iPad pro iOS 13.6.1
Apple TV tvOS 13.4.8
One+ 3T Androind 9
Op alle drie bovenstaande toestellen werkt de Pickx APP wel als ik via een GSM hotspot ga, maar niet als ik via het vaste internet ga.
Ook op een vaste PC via de website werkt het niet. Wanneer ik dan op de iPad op op de PC een VPN opzet, dan lukt het wel. Zie ook de Traceroutes eerder in dit topic.
Maar op AppleTV kan ik geen VPN opzetten, dus die workaround heb ik daar niet.
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Geen feedback?
Als ik op de iPad een VPN activeer die me in België plaatst, dan kan ik de app dus ook openen …
Maar dat helpt me niet voor de Apple TV waar ik die VPN niet kan opzetten
@KDeWeerd
Ik heb het doorgegeven aan IT, we houden je op de hoogte
Geert
Traceroute over de VPN
Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 37.120.218.194 (37.120.218.194) time=56 ms
2 vlan117.as06.bru1.be.m247.com (91.207.57.161) time=58 ms
3 vlan2904.agg1.bru1.be.m247.com (212.103.51.106) time=59 ms
4 vlan2901.bb1.bru1.be.m247.com (176.10.82.30) time=59 ms
5 te-1-5-1-0.bb1.ams2.nl.m247.com (176.10.83.123) time=61 ms
6 176.10.83.119 (176.10.83.119) time=64 ms
7 80.249.208.87 (80.249.208.87) time=68 ms
8 *
9 *
10 *
11 lag-60-1000.pepfia02gam2.isp.belgacom.be (91.183.240.3) time=83 ms
12 7.24-238-195.static.isp.belgacom.be (195.238.24.7) time=69 ms
13 59.15-238-195.dialup.skynet.be (195.238.15.59) time=69 ms
*** Traceroute at destination ***
Lijkt dan toch een routering probleem te zijn?
Een issue met pepfia02gam1 ?
eens tracert uitgevoerd
Tracing route to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net 195.238.15.59]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 4 ms 2 ms mymodem 192.168.1.1]
2 11 ms 11 ms 10 ms 10.64.2.52
3 * * * Request timed out.
4 15 ms 12 ms 12 ms ae-60-100.ibrstr5.isp.proximus.be s91.183.241.168]
5 12 ms 12 ms 12 ms ae-11-1000.idrstr2.isp.belgacom.be 91.183.246.105]
6 14 ms 13 ms 12 ms lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be 91.183.240.1]
7 13 ms 12 ms 12 ms 7.24-238-195.static.isp.belgacom.be s195.238.24.7]
8 13 ms 12 ms 12 ms 59.15-238-195.dialup.skynet.be 195.238.15.59]
OK, dus bij jou ook over de 91.183.240.1 maar dan wel verder.
Bij mij stopt de traceroute daar...
@Pierre Menard Kan je op alle apple toestellen eens proberen de “tv-aanbieder” uit te schakelen in de instellingen?
Even willekeurig verbindingen opgezet in de VPN bvb UK en zelfs Spain
Blijken allemaal te werken, zelfs over dezelfde server:
Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 192.145.124.114 (192.145.124.114) time=17 ms
2 192.145.124.113 (192.145.124.113) time=31 ms
3 37.120.220.236 (37.120.220.236) time=31 ms
4 213.242.112.193 (213.242.112.193) time=30 ms
5 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=50 ms
6 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=61 ms
7 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=61 ms
8 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=61 ms
9 7.24-238-195.static.isp.belgacom.be (195.238.24.7) time=61 ms
10 59.15-238-195.dialup.skynet.be (195.238.15.59) time=61 ms
*** Traceroute at destination ***
Als ik de ping test doe wordt ik tegengehouden en pickx werkt wel bij mij, dus ik maar zeggen dat je daaruit niet veel ken afleiden.
Klopt
Maar de traceroute geeft wel aan dat ik alleszins wel ergens tot bij servers van Belgacom geraak, maar niet tot waar ik moet zijn.
Als er een issue is bij de ISP hier wil ik dat gerust met hen opnemen, maar dan moet ik wel weten wat er mis gaat.
@Schnibbel ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven
Blijkbaar niet.
Oorverdovende stilte
Onlangs in Frankrijk
Telkens op de wifi van het verblijf:
Laptop op wifi : 1 dag perfect , 1 dag onmogelijk
Smartphone pickx : werkte altijd perfect
@DaisyS ik ben terug in België, de tests hebben geen zin meer.
Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar