Vraag

proximus pick werkt niet

  • 15 oktober 2019
  • 48 reacties
  • 569 Bekeken

Gebruik proximus TV reeds 2 jaar in Spanje doch nu werkt het niet meer. Kan inloggen, zie de programma’s doch ze starten niet (steeds : oeps er is iets verkeerd gegaan)

Gezien ik reeds 3x naar support heb gebeld zonder resultaat (ze weten het niet en bellen niet terug) vraag ik het langs deze weg.

Ben beheerder en Pich staat bij de aplicaties. Stievie, VTM Go en BRT kan ik wel ontvangen via PC.

Graag info.


48 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@eddypol 

We hebben de account opnieuw gekoppeld, kan je eens opnieuw proberen?

 

Geert

Nog steeds hetzelfde : Oeps….er ging iets verkeerd.

 

Wij hebben ook 2 tablets,Samsung en ipad met app. erop. Beiden kunnen ook NIET geopend worden. Geven steeds melding, je bent offline niettegenstaande WIFI. PC is verbonden met vaste lijn. Heb ze er reeds afgegooid en terug opgezet. Nihil !! Goed programma !

Reputatie 7
Badge +3

We geven het door aan IT.

Je hebt de app zowel op de Samsung tablet als de Ipad verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

 

Geert

Ja, heb het zo gedaan.

Vanmorgen telefoon gekregen. Mijn apparaten (5) werden verwijderd en moest half uur wachten en terug proberen. Nihil ! Denk dat het tijd wordt om terug naar telenet te gaan. Mijn buur heeft hier geen problemen mee !!

Merk nog op dat ik het eveneens heb geprobeerd zonder antivirus programma. Eveneens nihil !

zie je eigenlijk je gekoppelde toestellen staan op je decoder

- op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
beheer van de toestellen selecteren

Zit wel in Spanje, heb hier geen decoder !! Ze hebben bij proximus alle toestellen verwijderd. Geen resultaat.

Wederom gebeld met proximus ….. een “specialist” belde mij terug doch gesprek werd om onbekende reden onderbroken. Deed niet eens de moeite om me terug te bellen !!

Ik ga woensdag terug naar België. Als tegen die tijd probleem niet is opgelost of ik een DUIDELIJKE uitleg heb gekregen dien ik donderdag mijn “ontslag” in bij proximus.

Ik betaal maandelijks geen 125 euro om de diensten niet te kunnen gebruiken !!

Toch teruggebeld…. rest bijft hetzelfde. Men weet het niet !

Zijn nu een week verder en nog NIET opgelost ! IT zou terugbellen doch ….. Zijn wij dn toch maar een nummer dat enkel geld moet opbrengen ??????

Proficiat proximus, volgende week TELENET !

Ja en nu ga je ook geen reactie meer krijgen, van iemand van Proximus zelf, aangezien zij op het forum niet langskomen tijdens het weekend.

Straf. Na uren telefoons en medewerkers aan de lijn, uiteindelijk ene aan de lijn die me zegde dat er al WEKEN problemen waren met Pick in Spanje ! Spreken die in Brussel niet met elkaar of ben ik de enige die in Spanje Proximus gebruikt ?

Arm Vlaanderen !

Reputatie 7
Badge +4

Dag Eddy,

 

Heel raar want ik heb net navraag gedaan binnen ons volledig IT departement die bezig is met de ontwikkeling en de feedback op issues op de Pickx app en niemand is op de hoogte van een algemeen probleem met Pickx in Spanje. Dus daarin ga ik je moeten teleurstellen, maar het probleem is allesinds niet algemeen. 

Men werkt momenteel nog steeds aan je case en is de volledige backlog aan het nakijken. Als wij nieuws krijgen laten we dit weten.

Reputatie 7
Badge +3

@eddypol Op welke toestellen heb je dit probleem? Heb je dit al eens geprobeerd via de mobiele applicatie op een smartphone? 

Heb het op mijn laptop die rechtstreeks verbonden is. Daar kan ik inloggen,men ziet de progr. doch starten niet. Ipad en samsung tablet daar start het programma zelfs niet op. Krijg melding dat er geen verbinding is niettegenstaande WIFI in orde is. Andere apps zoals stievie, VTMgo, netflix en VRTnu werken normaal. Voordien met proximus TV had ik geen problemen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je dit probleem ook via 4G of enkel via de WiFi? In het laatste geval, kan je eens een andere WiFi proberen dan het gewoonlijke? 

Allemaal geprobeerd, niets helpt ! De IT’er die ik gisteren aan de lijn had sprak wel van een “algemeen” probleem in spanje waar al enkele weken aan gewerkt wordt !

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben een rechtstreeks contact met de ingenieurs hierachter. De “IT’er” die je dit verteld heeft, heeft tegenstrijdige dingen gezegd tegenover diegenen die deze projecten beheren.
De vragen die we je hier stellen komen dan ook van deze engineering teams. We zijn volop in onderzoek wat hier precies het probleem is. 

 

Het lijkt momenteel op een fout van jouw netwerk. Maar als je dit zowel op 4G als op andere WiFis hebt, dan is het daar onafhankelijk van. Ik geef de informatie weer door en koppel terug van zodra er meer info is. 

Bedankt. Ben morgen terug in Belgie. Hoop dat het tegen 31.12 opgelost is. Dan terug spanje

Grts

Zijn nu  meer dan een maand verder …… nog geen info ontvangen of het al dan niet opgelost is ?

Zou wel graag info krijgen omdat het voor mij belangrijk is om bij Proximus te blijven of niet ! Indien het volgende maand nog niet werkt naar behoren in Spanje …. Telenet !

Na drie maanden terug in Spanje : HET ZELFDE RESULTAAT : het werkt nog steeds NIET !

Ik vrees dat het Telenet zal worden. Ik denk dat uw IT’ers er zelf niet aan uit kunnen !!

Reputatie 7
Badge +3

Na drie maanden terug in Spanje : HET ZELFDE RESULTAAT : het werkt nog steeds NIET !

Ik vrees dat het Telenet zal worden. Ik denk dat uw IT’ers er zelf niet aan uit kunnen !!


We bekijken dit opnieuw met de experts.

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Nog even voor de zékerheid in België werkte de pickx app toch zeker wel?

 

Geert

In Belgie geen probleem zowel wifi, 4G als vaste lijn. Hier werkt alles normaal : Netflix, VTMgo, VRTnu ,alles behalve …… Proximus !

 

Grts

Reageer