Skip to main content
Vraag

Pickx app in het buitenland op WiFi werk niet?


Toon eerste bericht

56 reacties

  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 11 oktober 2020

Neen, geen Osmozis in Spanje. Provider hier is vegaFibra

Ik ben toevallig net terug en heb nog steeds hetzelfde probleem.

Traceroute geraakt tot aan een Belgacom server, maar blijkbaar niet waar hij moet zijn.

Zoals je zelf ook zegt, al de rest werkt wel (Telenet, VTM GO, VRT nu, ...)

 

Traceroute to dtvwdvcsm.idtv.belgacom.net (195.238.15.59), 64 hops max.
1 *
2 45.13.170.1 (45.13.170.1) time=10 ms
3 10.0.156.1 (10.0.156.1) time=7 ms
4 10.156.0.1 (10.156.0.1) time=4 ms
5 10.80.10.97 (10.80.10.97) time=5 ms
6 10.80.10.65 (10.80.10.65) time=5 ms
7 10.80.10.1 (10.80.10.1) time=5 ms
8 10.50.111.25 (10.50.111.25) time=12 ms
9 213.249.106.89 (213.249.106.89) time=25 ms
10 ae-2-6.bear1.brussels1.level3.net (4.69.214.110) time=33 ms
11 belgacom-in.bear1.brussels1.level3.net (212.3.232.42) time=34 ms
12 ae-21-1000.idrstr2.isp.belgacom.be (91.183.246.107) time=36 ms
13 lag-60-1000.pepfia02gam1.isp.belgacom.be (91.183.240.1) time=34 ms
14 *

 


Martin
  • 33373 reacties
  • 11 oktober 2020

FYI: Morgen als de pro⌘ forummedewerkers hier terug langskomen zullen ze dit wel doorgeven aan de specialisten.

eens het windows tracing route command hier uitgevoerd en ik geraak inderdaad in 8 hops tot aan 195.238.15.59


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 12 oktober 2020

Probleem ligt dus bij Proximus, meen ik te begrijpen?  Hoop dat dit in orde komt, want zoals ik al zei, dit is toch belangrijk voor mij.  Graag feedback hierover, aub.


Martin
  • 33373 reacties
  • 12 oktober 2020

Morgen zouden ze dit zeker eens moeten doorspelen aan hun bevoegde specialisten voor verder onderzoek.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 14 oktober 2020

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 22 oktober 2020
HadewychT schreef:

Ik heb het nog eens gemeld aan de specialisten van de app zodat zij dit kunnen nakijken. 

Enige respons? Of ligt dit ergens onderaan de stapel?

Als dit niet opgelost geraakt ga ik op termijn naar de concurrentie moeten overschakelen ...


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 30 april 2021

Hebben ‘de specialisten van de app’ ondertussen al de tijd gevonden om dit eens te bekijken?  Over anderhalve maand trek ik naar het buitenland, kan ik met een gerust hart betalen voor wifi op mijn locatie, of wordt het terug weggesmeten geld?  Ik zie in al de topics over dit onderwerp, dat die steeds ‘uitdoven’.  In plaats van aan een oplossing te werken, lijkt het wel dat Proximus hoopt dat het ‘passeert’.


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 3 mei 2021

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 12 mei 2021

Zes maanden later is er hier in elk geval niets verandert. Pickx werkt nog steeds niet op mijn Spaans internet als ik niet over één of andere VPN ga, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Ik ben helaas nog geen stap verder om te weten waar het probleem zich dan situeert en wie dit euvel kan verhelpen.


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 17 mei 2021
jonathandr schreef:

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Geen feedback?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 25 mei 2021
jonathandr schreef:

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

Blijkbaar niet.

Oorverdovende stilte


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 11 juli 2021
jonathandr schreef:

@Schnibbel  ik kijk even na met het betrokken team om je een zeker antwoord te kunnen geven

En, al iemand kunnen vinden die zich hier eens in wil vastbijten? Dan kan je net zo goed geen forum aanbieden, als alles wat maar een beetje te veel effort vraagt doodgezwegen wordt…


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 26 juli 2021

Drie keer raden … het werkt nog steeds niet

Maar aangezien je hier zelfs gewoon geen respons meer krijgt, verbaast het me totaal niet


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 25 november 2021

Mijn ouders en ikzelf hebben exact hetzelfde probleem…ze hebben daar een appartement gekocht en pickx werkt dus niet op het internet, wel op 4G. Eindeloos gebeld met de spaande provider die aangeeft niets te blokkeren en Proximus die aangeeft dat ze dit probleem niet herkennen…we zijn duidelijk niet de enige, misschien maar overschakelen op tv vlaanderen dan want dat werkt prima op het internet daar 🤔


  • Auteur
  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 25 november 2021

Ik heb idd de TV Vlaanderen app genomen voor in Spanje en Proximus gedownsized 


Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi,  zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).

Pickx werkt, met moeite, met gsm data. 

En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.

Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.

 


Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 28 juli 2022

Onlangs in Frankrijk

 

Telkens op de wifi van het verblijf:

Laptop op wifi : 1 dag perfect , 1 dag onmogelijk

Smartphone pickx : werkte altijd perfect 


Martin
  • 33373 reacties
  • 28 juli 2022

en “locatie” stond ook aan op beide toestellen


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2099 reacties
  • 3 augustus 2022

@Pierre Menard Kreeg je een foutmelding? 

@frank Kreeg je een foutmelding?


  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 3 augustus 2022

@DaisyS Niet specifiek over location. Verschillende situaties bij verschillende pogingen. Bij voorbeeld, eerst opnieuw moeten inloggen (wat niet normaal is). Of gewoon blijven draaien. Ook gehad, “probeert met een andere zender, deze is al bekijken in andere van uw toestellen” (of zoiets, wat ook niet waar was natuurlijk). Het is gelukt eventjes, en dat plots weer niet. Met andere woorden, het werkt niet zoals het hoort.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2099 reacties
  • 4 augustus 2022

@Pierre Menard Op welk toestel was dit?


  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 4 augustus 2022

@DaisyS Verschillende iPad’s en iPhone’s, vier in totaal. Een paar oudere modellen, een paar laatste modellen, allemaal iOS up-to-date.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2099 reacties
  • 5 augustus 2022

@Pierre Menard Kan je op alle apple toestellen eens proberen de “tv-aanbieder” uit te schakelen in de instellingen?


  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 5 augustus 2022

@DaisyS ik ben terug in België, de tests hebben geen zin meer.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2099 reacties
  • 5 augustus 2022

@Pierre Menard Ik raad je aan om dit toch te doen voor in de toekomst.