Skip to main content

Ik ben momenteel in Spanje en probeer de Pickx app aan de praat te krijgen. Als ik deze op de WiFi hier probeer op te starten, dan krijg ik na een hele lange tijd een draaiend wieltje de melding ‘Something went wrong’.

Zet ik een hotspot op via mijn GSM om over het datanetwerk te gaan, dan werkt het wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

WiFi is wel degelijk verbonden en haalt een snelheid tussen 400 en 500 Mbps.

Probleem doet zich zowel voor op de iPad als de Apple TV :(

 

@DaisyS Ik zal het onthouden, bedankt. Maar toch raar uw suggestie want Proximus is toch mijn “tv-aanbieder”.


@Pierre Menard: Dit heeft te maken dat dit voor een automatisch inlog, zorg van uw pickx app maar dit zorgt er voor dat het ook misloopt. Vandaar als je de app verwijderd ook uitloggen bij tv aanbieder zodat je opnieuw correct kan inloggen.


@Michael V OK, thanks.

 


Herhaling dit  jaar:

Vorige 2 weken in Spanje geweest. Proximus Picks werkt niet op WiFi,  zoals vaak vermeld in dit forum. Je kan dus ook niet casten naar toestellen in hotels (je moet in hetzelfde WiFi netwerk zitten).

Pickx werkt, met moeite, met gsm data. 

En ja, ik heb alle locatie parameters bekijken.

Proximus moet dit oplossen, het is niet volgens Europees wetgeving.

En nee, de “TV provider” trucje doet niets.

Ik zal de Europese instellingen contacteren om mij verder te informeren over de plichten van Proximus in dit verband.

 


Pickx werkt na 3 jaar dus nog steeds niet vanuit Spanje!!!!


@Wim VdW Is dit via wifi of mobiele data? Als dit via wifi is heeft dit niks te maken met Proximus maar met de provider waar je op dat moment verbinding mee maakt. Let wel ik heb het hier over de wifi verbinding. Helaas hebben wij daar geen invloed op.


Reageer