Vraag

Decoder v4 en v5

• 28 September 2022
  • 10 reacties
  • 268 Bekeken

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet [zullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.

10 reacties

- Wat al duidelijk geworden is dat het gefaseerd gebeurt maar wanneer (tegen welke datum) ze uiteindelijk allemaal zullen vervangen worden dat blijft nog onduidelijk.

- aangezien het hier de procedure is van een ruildecoder is die je ontvangt, is dit gratis.

-  V4 & V5 moet niet meer teruggestuurd worden.

Reputatie 7
Badge +2

Dus zullen we ze zelf naar het containerpark moeten brengen ? of mag dat ook naar een proximus winkel? Die laatste ligt bij mij net om de hoek en ik heb geen auto.

Reputatie 7
Badge +4

@evebxl Dat kan eventueel ook in de Proximuswinkel. Elke leverancier heeft de verplichting oude toestellen terug te nemen om te recycleren. 

@rsca_rsca Alle klanten met een verouderde decoder krijgen hierover bericht tot een maand voordat ze de nieuwe decoder opgestuurd krijgen. Ze krijgen dan kostenloos een V5c (als je nog scart gebruikt) of V7 in de plaats. Dit gebeurt inderdaad gefaseerd.

De verouderde decoders moeten niet meer teruggestuurd worden. ze mogen naar een recupelpunt, vb containerpark gebracht worden. 

Reputatie 7
Badge +2

Dankjewel voor de feedback @HadewychT ! Benieuwd of ik een nieuwe decoder ga krijgen. 🙏

Reputatie 7
Badge +4

@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven. 

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT 

Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen

Ik dacht dat het “enkel” de v4 en v5 decoders met harde schijf betrof, nee?

Zal inderdaad wel een type foutje zijn.
Wat wel dikwijls gebeurt is dat bij een defect van een V5C deze omgeruild wordt door een V6.

@HadewychT

Wij huren op dit moment een v5 decoder en zijn heel tevreden. Heeft u er zicht op wanneer deze vervangen zou worden? Indien een richtdatum, wordt deze dan gratis vervangen voor een v7 decoder indien er geen scart gebruikt wordt?

@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven. 

Ter info: hieruit kun je afleiden dat er niet echt een richtdatum voorhanden is.

De vervanging van de V5 door een V7 is gratis en de oude V5 decoder moet niet meer teruggestuurd worden aangezien die bestemd is voor het recyclage park.

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca We kunnen je inderdaad geen richtdatum geven. Je zal hier op tijd over worden geïnformeerd.

Reageer