- Wat al duidelijk geworden is dat het gefaseerd gebeurt maar wanneer (tegen welke datum) ze uiteindelijk allemaal zullen vervangen worden dat blijft nog onduidelijk.
- aangezien het hier de procedure is van een ruildecoder is die je ontvangt, is dit gratis.
- V4 & V5 moet niet meer teruggestuurd worden.
Volgens mij zal het wel geen probleem meer zijn om een oude (defecte) huurdecoder zoals een (v4) v5 bv te laten omruilen voor een V7C.
Maar het zou beter zijn dat iemand van het PX forumteam dit bevestigd, zodat we zeker zijn.
@HadewychT
Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen
Ik dacht dat het “enkel” de v4 en v5 decoders met harde schijf betrof, nee?
@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven.
Ter info: hieruit kun je afleiden dat er niet echt een richtdatum voorhanden is.
De vervanging van de V5 door een V7 is gratis en de oude V5 decoder moet niet meer teruggestuurd worden aangezien die bestemd is voor het recyclage park.
@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.
@GeertC dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen nzouden] zijn”?
Zo is het inderdaad
Vermoedelijk tegen midden 2024 zouden deze volledig uitgefaseerd moeten zijn.
Geert
@GeertC Dacht ik al. Heb ook nog een V5 Decoder met harde schijf. Heb nog steeds geen bericht ontvangen. Doet het nog goed. Maar moeilijk om te wisselen ben minimaal 6 maanden van huis. Zit nu in Spanje, overwinteren
@Kenneth_B Ik heb je een nieuwe decoder verzonden, deze zal asap aankomen in het dichtsbijzijnde postpunt.
@HadewychT
Wij huren op dit moment een v5 decoder en zijn heel tevreden. Heeft u er zicht op wanneer deze vervangen zou worden? Indien een richtdatum, wordt deze dan gratis vervangen voor een v7 decoder indien er geen scart gebruikt wordt?
Dus zullen we ze zelf naar het containerpark moeten brengen ? of mag dat ook naar een proximus winkel? Die laatste ligt bij mij net om de hoek en ik heb geen auto.
Dankjewel voor de feedback @HadewychT ! Benieuwd of ik een nieuwe decoder ga krijgen.
@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.
@Michael V Bedankt voor de snelle reactie. Onze decoder is nog niet vervangen.
@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.
@Antoon1 Dat is fijn om te horen. Spijtig genoeg bepalen wij niet wanneer de omruiling van sommige decoders gebeurt.
Zal inderdaad wel een type foutje zijn.
Wat wel dikwijls gebeurt is dat bij een defect van een V5C deze omgeruild wordt door een V6.
Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?
Is hier reeds meer informatie over?
@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.
Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend.
@DaisyS Dat is duidelijk! Bedankt voor de info.
@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.
@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.
Is er reeds meer informatie over bovenstaande?
@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.
@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.
@GeertC dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen nzouden] zijn”?
Zo is het inderdaad
Vermoedelijk tegen midden 2024 zouden deze volledig uitgefaseerd moeten zijn.
Geert
Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?
Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?
@rsca_rsca Als PX het doet gelijk goed doen met de nieuwste. Dan maar langer wachten
Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?
mss volgend jaar wel, maar nu nog niet volgens de laatste berichten.
Gewoon ter info (staat al elders vermeld in het forum)
Mijn V6 heeft de geest gegeven op 26/12 (‘s avonds! en op 27/12 al een nieuwe V7c ontvangen.
Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
De term omruilen is een ruim woord want je moet inderdaad onderscheid maken tussen:
- een defecte decoder
(waaronder ook “veel terugkomende problemen met een decoder”
of
“uitfasering van een bepaalde decoder” valt) = altijd gratis - gewoon een omruiling van een niet defecte decoder aanvragen = betalend
en in sommige gevallen naargelang de samenstelling van je pack = gratis.
NB: als het om een omruiling door uitfasering van een “aangekochte decoder” gaat is het mij ook niet duidelijk of hetbdan ook altijd gratis is, want op het forum heb ik in het verleden tegenstrijdige uitspraken gelezen!
@Martinvolgens de website van Proximus “zal een éénmalige omruilingskost van €49 in rekening gebracht worden” bij omruiling, tenzij men bepaalde tv-opties heeft.
Misschien heeft @HadewychT of @DaisyS of @Michael V hier meer info over.