Vraag

Decoder v4 en v5

  • 28 September 2022
  • 74 reacties
  • 1943 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

@Michael V  Op dit moment hebben wij een V5-decoder met harde schijf. Deze zouden op termijn allemaal vervangen worden. Heb je er zicht op wanneer dit bij ons zal gebeuren?

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Als je decoder dient omgeruild te worden wegens uitfasering zal je voor de omruiling niet dienen te betalen. De huur van je eerste decoder zit in principe standaard in je pakket prijs. 

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten automatisch een V7( c ) krijgen momenteel. 

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

 

@HadewychT mijn bericht wordt niet gepost ?

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Reputatie 7
Badge +1

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

@Michael V Heb ook nog een V5 met harde schijf en een V5C. Werken alle 2 nog goed 😉

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Heb je dit enkel als je hier op deze post wil antwoorden, of op verschillende posts ?  Wanneer krijg je deze foutmelding juist ? 

@rsca_rsca Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten automatisch een V7( c ) krijgen momenteel. 

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

@HadewychT 

Bedankt voor deze info. Dus als ik het goed begrijp dienen huidige klanten met een v4 of v5-decoder te wachten op initiatief van Proximus voor een gratis omruiling naar een nieuwe decoder type v7( c )?

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Dat klopt inderdaad. 

@Martin Heb je dit enkel als je hier op deze post wil antwoorden, of op verschillende posts ?  Wanneer krijg je deze foutmelding juist ? 

@HadewychT 

ik heb dit af en toe en inderdaad op verschillende posts!

Hetgeen ik wou posten was als reactie op wat je schreef:

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

Waarbij ik mij afvraag of je bedoelde om gewoon Proximus tv te kijken via de V7, want als je via de v7 app’s gebruikt waarbij je UHD video inhoud streamt dan is de bitrate veel hoger namelijk:

Minimale internetsnelheid voor streamingdiensten:

  • 25 Mbps (megabit per seconde) - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit 

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

mss volgend jaar wel, maar nu nog niet volgens de laatste berichten.

Bij de installatiegids op de website van Proximus is er reeds de ‘keuze’ tussen de v7 Android en v7c Wi-Fi Android.

Als men een nieuwe decoder toegestuurd krijgt wegens vervanging, ontvangt men hier dan automatisch een Track & Trace van om het pakket te kunnen volgen?

Inderdaad en maar best ook aangezien er reeds zijn die zo één decoder hebben bv o.a testers en al nieuwe klanten die zo één gekregen hebben.

@DaisyS Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd [zouden] moeten zijn”?

Zijn er minder problemen met de wifi-versie v7c?

Welke beeldresolutie wordt bij een v5 decoder aanbevolen voor de beste beeldkwaliteit: 720p, 1080i of automatisch?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

normaal zou je inderdaad een mail met track and trace moeten krijgen.

 

Geert

@GeertC   bedankt voor de snelle reactie!

Denk dat je daarvoor nog gaat moeten afwachten tot er meer conclusies kunnen getrokken worden met de tijd, of er meer en hopelijk minder klachten komen van V7C-wifi bezitters.
Met wifi is het altijd ook zo dat je afhankelijk bent van het wifi signaal dat voldoende goed moet ontvangen kunnen worden door je decoder!

Ik zou willen overschakelen naar een V7 wegens fouten ( opgenomen dingen die verwijderd zijn staan nog op, maar kan je toch niet bekijken wegens “verwijderd” ?? ) tv bakje is gesneuveld ( ik moet hem enkele keren laten vallen alvorens hij terug werkt )

Ik zie dat de verhuurders al een jaar geleden aan het omruilen zijn ( gratis ), terwijl als ik zelf contact zoek om de switch te maken zou dit 50 euro zijn? 

Ik geloof dat mijn toestel 8 jaar geleden is aangekocht.

 

Is het beter om nog “even” te wachten of toch korte pijn en 50 euro te betalen? :(

PS: de website zegt om V7 aan te vragen via pickx > shop > apps maar die die optie is in die tab niet aanwezig!

Alvast bedankt
 

lukt het ook niet via de decoder > shop ...

Volgens mij of  het initiatief nu van PX komt om de decoder v5 te vervangen of dat je v5 vervangen wordt op je vraag, is sowieso gratis.
Alleen ben ik niet zeker of het ook gratis is indien het een aangekochte decoder is die je hebt?
Al zou ik denken van wel aangezien je dan toch huur zult moeten betalen voor deze vervanger, omdat het dan niet meer om een aangekochte decoder gaat, en is het jou enige decoder (eerste decoder) dan zit die huurprijs al in je flex pack bvb.

Maar daarvoor zou inderdaad beter een officieel antwoord komen van een PX moderator.

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

 

Bedankt @Martin voor je duiding. Ik stel deze vraag omdat op de website van Proximus het volgende gezegd wordt:

 

Reageer