Skip to main content
Vraag

Decoder v4 en v5


Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

74 reacties

  • Auteur
  • 397 reacties
  • 8 december 2023
Michael V schreef:

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

 

@GeertC  dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen [zouden] zijn”?


Martin
  • 33962 reacties
  • 2 augustus 2023

lukt het ook niet via de decoder > shop ...


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 9 augustus 2023

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 2 augustus 2023

@GeertC   bedankt voor de snelle reactie!


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 2 augustus 2023

@rsca_rsca 

normaal zou je inderdaad een mail met track and trace moeten krijgen.

 

Geert


Martin
  • 33962 reacties
  • 11 augustus 2023

Volgens mij of  het initiatief nu van PX komt om de decoder v5 te vervangen of dat je v5 vervangen wordt op je vraag, is sowieso gratis.
Alleen ben ik niet zeker of het ook gratis is indien het een aangekochte decoder is die je hebt?
Al zou ik denken van wel aangezien je dan toch huur zult moeten betalen voor deze vervanger, omdat het dan niet meer om een aangekochte decoder gaat, en is het jou enige decoder (eerste decoder) dan zit die huurprijs al in je flex pack bvb.

Maar daarvoor zou inderdaad beter een officieel antwoord komen van een PX moderator.

rsca_rsca schreef:
rsca_rsca schreef:

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

 


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 11 augustus 2023

Bedankt @Martin voor je duiding. Ik stel deze vraag omdat op de website van Proximus het volgende gezegd wordt:

 


Martin
  • 33962 reacties
  • 11 augustus 2023

@rsca_rsca dat is inderdaad hieruit niet duidelijk want die → tekst is opgesteld waar geen sprake is van uitfasering van decoders, zoals dit het geval is met de V5 decoder (maar nog niet met V5compact decoder) , dus zou dit volgens mij voor de omruiling van de V5, wegens de geleidelijke uitfasering, gratis moeten zijn.

Maar uiteraard kunnen we daar alleen maar 100% zeker van zijn als dit bevestigd wordt door een PX moderator!

Louter ter bijkomende info: ook de V6 decoder wordt stilletjes aan uitgefaseerd.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 11 augustus 2023

We zijn benieuwd naar de reactie hierop van een Proximus-moderator.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 2 augustus 2023

Als men een nieuwe decoder toegestuurd krijgt wegens vervanging, ontvangt men hier dan automatisch een Track & Trace van om het pakket te kunnen volgen?


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 22 september 2023
DaisyS schreef:

@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

 

@DaisyS  Hebben jullie er zicht op wanneer de v5 decoder met harde schijf ‘end of life’ zal zijn?


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1129 reacties
  • 22 juni 2023
Michael V schreef:

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

@Michael V Heb ook nog een V5 met harde schijf en een V5C. Werken alle 2 nog goed 😉


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 2 januari 2024
Mutlie schreef:

Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
 

 

@Mutlie dat is inderdaad eerder hier aangehaald dat wegens defect of vervanging door Proximus een omruiling gratis is. Zoals gisteren in een bericht geplaatst vraag ik me af wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden.


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 654 reacties
  • 22 juni 2023

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 22 juni 2023

@Michael V  Op dit moment hebben wij een V5-decoder met harde schijf. Deze zouden op termijn allemaal vervangen worden. Heb je er zicht op wanneer dit bij ons zal gebeuren?


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 5 oktober 2022

@rsca_rsca We kunnen je inderdaad geen richtdatum geven. Je zal hier op tijd over worden geïnformeerd.


Martin
  • 33962 reacties
  • 18 december 2023
rsca_rsca schreef:

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

mss volgend jaar wel, maar nu nog niet volgens de laatste berichten.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 19 december 2023

Bij de installatiegids op de website van Proximus is er reeds de ‘keuze’ tussen de v7 Android en v7c Wi-Fi Android.


Martin
  • 33962 reacties
  • 19 december 2023

Inderdaad en maar best ook aangezien er reeds zijn die zo één decoder hebben bv o.a testers en al nieuwe klanten die zo één gekregen hebben.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 19 december 2023

Zijn er minder problemen met de wifi-versie v7c?


Martin
  • 33962 reacties
  • 19 december 2023

Denk dat je daarvoor nog gaat moeten afwachten tot er meer conclusies kunnen getrokken worden met de tijd, of er meer en hopelijk minder klachten komen van V7C-wifi bezitters.
Met wifi is het altijd ook zo dat je afhankelijk bent van het wifi signaal dat voldoende goed moet ontvangen kunnen worden door je decoder!


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 1 januari 2024

Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd [zouden] moeten zijn”?


Kenneth_B
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 2 augustus 2023

Ik zou willen overschakelen naar een V7 wegens fouten ( opgenomen dingen die verwijderd zijn staan nog op, maar kan je toch niet bekijken wegens “verwijderd” ?? ) tv bakje is gesneuveld ( ik moet hem enkele keren laten vallen alvorens hij terug werkt )

Ik zie dat de verhuurders al een jaar geleden aan het omruilen zijn ( gratis ), terwijl als ik zelf contact zoek om de switch te maken zou dit 50 euro zijn? 

Ik geloof dat mijn toestel 8 jaar geleden is aangekocht.

 

Is het beter om nog “even” te wachten of toch korte pijn en 50 euro te betalen? :(

PS: de website zegt om V7 aan te vragen via pickx > shop > apps maar die die optie is in die tab niet aanwezig!

Alvast bedankt
 


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 2 januari 2024

@Martin volgens de website van Proximus “zal een éénmalige omruilingskost van €49 in rekening gebracht worden” bij omruiling, tenzij men bepaalde tv-opties heeft.

Misschien heeft @HadewychT of @DaisyS of @Michael V hier meer info over.