Skip to main content

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet izullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

  1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.

@rsca_rsca dat is inderdaad hieruit niet duidelijk want die → tekst is opgesteld waar geen sprake is van uitfasering van decoders, zoals dit het geval is met de V5 decoder (maar nog niet met V5compact decoder) , dus zou dit volgens mij voor de omruiling van de V5, wegens de geleidelijke uitfasering, gratis moeten zijn.

Maar uiteraard kunnen we daar alleen maar 100% zeker van zijn als dit bevestigd wordt door een PX moderator!

Louter ter bijkomende info: ook de V6 decoder wordt stilletjes aan uitgefaseerd.


@Martin Je zal je V7 zo kunnen gebruiken met verschillende apps op de lagere snelheid, maar het klopt inderdaad dat je bepaalde content van hoge kwaliteit niet zal kunnen streamen als je lijnsnelheid dit niet aankan. 

Wat die foutmelding juist veroorzaakt, weet ik niet. Als dit vaak voorkomt kan ik dit eens laten onderzoeken. 


@HadewychT 

Ik vermoed dat het de spamdetectie is die te streng ingesteld staat, ik heb dit vroeger ook al voorgehad maar dan was het een ganse tijd dat ik niks meer van problemen ondervonden heb tot over enkele weken dat het weer begon, mss zijn er nieuwe regels toegevoegd geweest aan de spamdetector die dit nu veroorzaken?


Hout vasthouden, maar ik heb die foutmelding nog nooit gekregen. 😎
Maar het is mogelijk nuttig dat je kan aanduiden wanneer zich dat voordoet? Een externe link bijv.


@evebxl Dat kan eventueel ook in de Proximuswinkel. Elke leverancier heeft de verplichting oude toestellen terug te nemen om te recycleren. 

@rsca_rsca Alle klanten met een verouderde decoder krijgen hierover bericht tot een maand voordat ze de nieuwe decoder opgestuurd krijgen. Ze krijgen dan kostenloos een V5c (als je nog scart gebruikt) of V7 in de plaats. Dit gebeurt inderdaad gefaseerd.

De verouderde decoders moeten niet meer teruggestuurd worden. ze mogen naar een recupelpunt, vb containerpark gebracht worden. 


@Martin Je berichten komen niet terecht in onze spamfolder. Ook mijn collega van het Franstalige forum heeft niet onmiddellijk een idee. Verzamel eventueel wat voorbeelden die je me via PM kan bezorgen en dan kunnen we het verder laten nakijken


We zijn benieuwd naar de reactie hierop van een Proximus-moderator.


@HadewychT@GeertC 

Is het correct dat alle nieuwe klanten van Proximus die ook digitale TV hebben minstens een v7-decoder ontvangen?


FYI: Uitgenomen zij die een VDSL verbinding hebben  waarbij de lijnsnelheid te laag voor de V7 decoder.


@Martin
@HadewychT 

Het viel me op als men een pack samenstelt op de website van Proximus dat men de keuze heeft tussen een v7 of Apple TV.

Onze v5 decoder doet het nog goed al gebeurt het sinds kort dat de decoder wel eens opnieuw opgestart moet worden omdat de tv-gids niet meer bijgeladen wordt tot 7 dagen vooruit.


@HadewychT 

Als na het invoeren van het bericht klik op verstuur krijg ik het volgende te zien en is alles wat ik in het bericht heb gezet is verdwenen (zelfs zonder linken te plaatsen in het bericht)

 


@rsca_rsca We kunnen je inderdaad geen richtdatum geven. Je zal hier op tijd over worden geïnformeerd.


@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

 

@DaisyS  Hebben jullie er zicht op wanneer de v5 decoder met harde schijf ‘end of life’ zal zijn?


@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven. 


@Martin Al eens geprobeerd op een ander toestel of je het daar ook hebt ? 


@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

 

@GeertC  dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen nzouden] zijn”?


@HadewychT@GeertC 

Is het correct dat alle nieuwe klanten van Proximus die ook digitale TV hebben minstens een v7-decoder ontvangen?

 

@HadewychT 

heb je hier meer info over? 😊


@DaisyS Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd ezouden] moeten zijn”?

 

@DaisyS of @GeertC hebben jullie meer info over bovenstaande?


Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd rzouden] moeten zijn”?


@rsca_rsca 

meer contrete info hierover hebben we helaas nog niet gekregen. 

wanneer de v5 decoders uitgefaseerd worden wordt je hier sowieso via mail of per brief op de hoogte van gebracht.

 

Geert


@Martin volgens de website van Proximus “zal een éénmalige omruilingskost van €49 in rekening gebracht worden” bij omruiling, tenzij men bepaalde tv-opties heeft.

Misschien heeft @HadewychT of @DaisyS of @Michael V hier meer info over.


Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
 

 

@Mutlie dat is inderdaad eerder hier aangehaald dat wegens defect of vervanging door Proximus een omruiling gratis is. Zoals gisteren in een bericht geplaatst vraag ik me af wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden.


@Martin bedankt voor jou reactie. Dus bij een uitfasering van een decoder die men op dit moment heeft een nieuwe decoder type v7/v7c aanvragen zou in principe altijd gratis zijn?


@rsca_rsca 

Als je een, bericht krijgt dat je oude decoder binnenkort niet meer actief zal blijven wegens uitfasering  en je krijgt een V7(C) dan zal dat gratis zijn, alleen als deze geen huurdecoder is maar een aangekochte, is mij nog niet 100% duidelijk of dit dan ook gratis is en daarom zou het best zijn voor iedereen dat een PX moderfator hier eens duidelijk schept zodat alle twijfel wegvalt.


Reageer