Vraag

Decoder v4 en v5

  • 28 September 2022
  • 34 reacties
  • 923 Bekeken

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet [zullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

  1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.


34 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.

Is er reeds meer informatie over bovenstaande?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.

@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

 

@DaisyS  Hebben jullie er zicht op wanneer de v5 decoder met harde schijf ‘end of life’ zal zijn?

@DaisyS  Dat is duidelijk! Bedankt voor de info.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

We zijn benieuwd naar de reactie hierop van een Proximus-moderator.

@rsca_rsca dat is inderdaad hieruit niet duidelijk want die → tekst is opgesteld waar geen sprake is van uitfasering van decoders, zoals dit het geval is met de V5 decoder (maar nog niet met V5compact decoder) , dus zou dit volgens mij voor de omruiling van de V5, wegens de geleidelijke uitfasering, gratis moeten zijn.

Maar uiteraard kunnen we daar alleen maar 100% zeker van zijn als dit bevestigd wordt door een PX moderator!

Louter ter bijkomende info: ook de V6 decoder wordt stilletjes aan uitgefaseerd.

Bedankt @Martin voor je duiding. Ik stel deze vraag omdat op de website van Proximus het volgende gezegd wordt:

 

Volgens mij of  het initiatief nu van PX komt om de decoder v5 te vervangen of dat je v5 vervangen wordt op je vraag, is sowieso gratis.
Alleen ben ik niet zeker of het ook gratis is indien het een aangekochte decoder is die je hebt?
Al zou ik denken van wel aangezien je dan toch huur zult moeten betalen voor deze vervanger, omdat het dan niet meer om een aangekochte decoder gaat, en is het jou enige decoder (eerste decoder) dan zit die huurprijs al in je flex pack bvb.

Maar daarvoor zou inderdaad beter een officieel antwoord komen van een PX moderator.

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

 

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

Reputatie 7
Badge +5

@Kenneth_B Ik heb je een nieuwe decoder verzonden, deze zal asap aankomen in het dichtsbijzijnde postpunt.

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

lukt het ook niet via de decoder > shop ...

Ik zou willen overschakelen naar een V7 wegens fouten ( opgenomen dingen die verwijderd zijn staan nog op, maar kan je toch niet bekijken wegens “verwijderd” ?? ) tv bakje is gesneuveld ( ik moet hem enkele keren laten vallen alvorens hij terug werkt )

Ik zie dat de verhuurders al een jaar geleden aan het omruilen zijn ( gratis ), terwijl als ik zelf contact zoek om de switch te maken zou dit 50 euro zijn? 

Ik geloof dat mijn toestel 8 jaar geleden is aangekocht.

 

Is het beter om nog “even” te wachten of toch korte pijn en 50 euro te betalen? :(

PS: de website zegt om V7 aan te vragen via pickx > shop > apps maar die die optie is in die tab niet aanwezig!

Alvast bedankt
 

@GeertC   bedankt voor de snelle reactie!

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

normaal zou je inderdaad een mail met track and trace moeten krijgen.

 

Geert

Als men een nieuwe decoder toegestuurd krijgt wegens vervanging, ontvangt men hier dan automatisch een Track & Trace van om het pakket te kunnen volgen?

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon1 Dat is fijn om te horen. Spijtig genoeg bepalen wij niet wanneer de omruiling van sommige decoders gebeurt. 

Reputatie 7
Badge +1

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

@Michael V Heb ook nog een V5 met harde schijf en een V5C. Werken alle 2 nog goed 😉

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.

@Michael V  Bedankt voor de snelle reactie. Onze decoder is nog niet vervangen.

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.

@Michael V  Op dit moment hebben wij een V5-decoder met harde schijf. Deze zouden op termijn allemaal vervangen worden. Heb je er zicht op wanneer dit bij ons zal gebeuren?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca We kunnen je inderdaad geen richtdatum geven. Je zal hier op tijd over worden geïnformeerd.

Reageer