Vraag

Decoder v4 en v5

  • 28 September 2022
  • 74 reacties
  • 1934 Bekeken

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet [zullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

  1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.


74 reacties

Welke beeldresolutie wordt bij een v5 decoder aanbevolen voor de beste beeldkwaliteit: 720p, 1080i of automatisch?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Al eens geprobeerd op een ander toestel of je het daar ook hebt ? 

@HadewychT 

Als na het invoeren van het bericht klik op verstuur krijg ik het volgende te zien en is alles wat ik in het bericht heb gezet is verdwenen (zelfs zonder linken te plaatsen in het bericht)

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Je berichten komen niet terecht in onze spamfolder. Ook mijn collega van het Franstalige forum heeft niet onmiddellijk een idee. Verzamel eventueel wat voorbeelden die je me via PM kan bezorgen en dan kunnen we het verder laten nakijken

Hout vasthouden, maar ik heb die foutmelding nog nooit gekregen. 😎
Maar het is mogelijk nuttig dat je kan aanduiden wanneer zich dat voordoet? Een externe link bijv.

@HadewychT 

Ik vermoed dat het de spamdetectie is die te streng ingesteld staat, ik heb dit vroeger ook al voorgehad maar dan was het een ganse tijd dat ik niks meer van problemen ondervonden heb tot over enkele weken dat het weer begon, mss zijn er nieuwe regels toegevoegd geweest aan de spamdetector die dit nu veroorzaken?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Je zal je V7 zo kunnen gebruiken met verschillende apps op de lagere snelheid, maar het klopt inderdaad dat je bepaalde content van hoge kwaliteit niet zal kunnen streamen als je lijnsnelheid dit niet aankan. 

Wat die foutmelding juist veroorzaakt, weet ik niet. Als dit vaak voorkomt kan ik dit eens laten onderzoeken. 

@Martin Heb je dit enkel als je hier op deze post wil antwoorden, of op verschillende posts ?  Wanneer krijg je deze foutmelding juist ? 

@HadewychT 

ik heb dit af en toe en inderdaad op verschillende posts!

Hetgeen ik wou posten was als reactie op wat je schreef:

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

Waarbij ik mij afvraag of je bedoelde om gewoon Proximus tv te kijken via de V7, want als je via de v7 app’s gebruikt waarbij je UHD video inhoud streamt dan is de bitrate veel hoger namelijk:

Minimale internetsnelheid voor streamingdiensten:

  • 25 Mbps (megabit per seconde) - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit 
Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Dat klopt inderdaad. 

@rsca_rsca Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten automatisch een V7( c ) krijgen momenteel. 

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

@HadewychT 

Bedankt voor deze info. Dus als ik het goed begrijp dienen huidige klanten met een v4 of v5-decoder te wachten op initiatief van Proximus voor een gratis omruiling naar een nieuwe decoder type v7( c )?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Heb je dit enkel als je hier op deze post wil antwoorden, of op verschillende posts ?  Wanneer krijg je deze foutmelding juist ? 

 

@HadewychT mijn bericht wordt niet gepost ?

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten automatisch een V7( c ) krijgen momenteel. 

@Martin De V7 heeft ondertussen niet meer de 30Mbps nodig die in het begin nodig was. 

@HadewychT@GeertC 

Is het correct dat alle nieuwe klanten van Proximus die ook digitale TV hebben minstens een v7-decoder ontvangen?

 

@HadewychT 

heb je hier meer info over? 😊

@Martin
@HadewychT 

Het viel me op als men een pack samenstelt op de website van Proximus dat men de keuze heeft tussen een v7 of Apple TV.

Onze v5 decoder doet het nog goed al gebeurt het sinds kort dat de decoder wel eens opnieuw opgestart moet worden omdat de tv-gids niet meer bijgeladen wordt tot 7 dagen vooruit.

FYI: Uitgenomen zij die een VDSL verbinding hebben  waarbij de lijnsnelheid te laag voor de V7 decoder.

@HadewychT@GeertC 

Is het correct dat alle nieuwe klanten van Proximus die ook digitale TV hebben minstens een v7-decoder ontvangen?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

meer contrete info hierover hebben we helaas nog niet gekregen. 

wanneer de v5 decoders uitgefaseerd worden wordt je hier sowieso via mail of per brief op de hoogte van gebracht.

 

Geert

@DaisyS Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd [zouden] moeten zijn”?

 

@DaisyS of @GeertC hebben jullie meer info over bovenstaande?

@DaisyS Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd [zouden] moeten zijn”?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Als je decoder dient omgeruild te worden wegens uitfasering zal je voor de omruiling niet dienen te betalen. De huur van je eerste decoder zit in principe standaard in je pakket prijs. 

@rsca_rsca 

Als je een, bericht krijgt dat je oude decoder binnenkort niet meer actief zal blijven wegens uitfasering  en je krijgt een V7(C) dan zal dat gratis zijn, alleen als deze geen huurdecoder is maar een aangekochte, is mij nog niet 100% duidelijk of dit dan ook gratis is en daarom zou het best zijn voor iedereen dat een PX moderfator hier eens duidelijk schept zodat alle twijfel wegvalt.

@Martin bedankt voor jou reactie. Dus bij een uitfasering van een decoder die men op dit moment heeft een nieuwe decoder type v7/v7c aanvragen zou in principe altijd gratis zijn?

De term omruilen is een ruim woord want je moet inderdaad onderscheid maken tussen:

  1. een defecte decoder
    (waaronder ook “veel terugkomende problemen met een decoder” 
    of
    “uitfasering van een bepaalde decoder” valt) = altijd gratis
  2. gewoon een omruiling van een niet defecte decoder aanvragen = betalend
    en in sommige gevallen naargelang de samenstelling van je pack = gratis.

NB: als het om een omruiling door uitfasering van een “aangekochte decoder” gaat is het mij ook niet duidelijk of hetbdan ook altijd gratis is, want op het forum heb ik in het verleden tegenstrijdige uitspraken gelezen!

@Martinvolgens de website van Proximus “zal een éénmalige omruilingskost van €49 in rekening gebracht worden” bij omruiling, tenzij men bepaalde tv-opties heeft.

Misschien heeft @HadewychT of @DaisyS of @Michael V hier meer info over.

 

Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
 

 

@Mutlie dat is inderdaad eerder hier aangehaald dat wegens defect of vervanging door Proximus een omruiling gratis is. Zoals gisteren in een bericht geplaatst vraag ik me af wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden.

Reageer