Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3969 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Hi

Ik heb wel wat vraagjes over de Android TV decoder, ook gekend onder de V7. Als een van de gelukkigen onder ons heb ik zo’n decoder mogen ontvangen. Echter loopt er wel een en het ander mis met deze decoders en is het zoeken en verkrijgen van informatie niet altijd even eenvoudig.

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen...

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder?
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder?
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)?
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is?
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten).
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart…
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar.
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies?
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden?

  13.  

Alvast bedankt om deze te beantwoorden
Met vele groeten
M

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 4 December 2020, 10:54

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@joeyVG1307 Dat is inderdaad niet mogelijk. Je kan de opnames wel op 2 verschillende manieren weergeven, nl bij ‘Mijn video’s’ zie je de opgenomen programma’s in een horizontale weergave staan. Je kan ook op ‘Opnames’ klikken wat net voor die horizontale weergave staat. Dan krijg je een uitgebreidere lijst te zien, maar ook hier staat er niet vermeld welke opnames bijna zullen verwijderd worden. Ik zal deze feedback doorgeven naar de ontwikkelaars. 

Ik ben zonet verplicht om de V7 decoder te installeren. Ik krijg bij ‘mijn opnames’ nu geen duidelijke lijst meer in chronologische volgorde van opnemen. Hoe kan je nu snel zien welke programma’s eerst zullen vervallen? Is dat een instelling of kan dat niet meer?

Reputatie 5
Badge +2

@Martin Zoals het nu gemeld is, is dit inderdaad op de V7C ook niet mogelijk.

@Michael V   Toch nog een vraagje hieromtrent: ik veronderstel dat het ook nog niet mogelijk is met de V7C-WiFi decoder?

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Feedback word doorgegeven aan de juiste personen. 

@Henri123 Dit is inderdaad momenteel nog niet mogelijk. Ik kan er ook nog geen concrete datum opplakken wanneer dit wel mogelijk zal zijn. 

 

@HadewychT@Michael V  wordt dergelijke suggestie om opnames op lange termijn in de toekomst voor de nieuwste decoders mogelijk te maken doorgegeven?

Waarom dat nu zo lang moet duren is wel bizar hé.

Reputatie 7
Badge +4

@Henri123 Dit is inderdaad momenteel nog niet mogelijk. Ik kan er ook nog geen concrete datum opplakken wanneer dit wel mogelijk zal zijn. 

Ondertussen enkele weken gebruiker van een Proximus Android TV Box.

 

Al bij al tevreden, maar de langer termijn opnames heb ik niet meer.

 

Proximus ging dat 3 jaar geleden toch al oplossen ?

Dat is ook altijd het probleem dat je nooit weet of iemand met de zelfde problemen ook met identiek dezelfde parameters zit die een rol kunnen spelen zelf in het probleem , zelfs met de zelfde opstelling en apparatuur, bvb is het de zelfde hardware versie en zelfde software versie en ga zo maar door.

Daarom ook heb ik hier in al die jaren kunnen vaststellen dat met gelijk welke apparatuur van PX waarover een probleem gaat, het bij de ene probleemloos verloopt en bij sommige anderen een nachtmerrie is.

Maar soit door al de mogelijk opties en mogelijkheden mee te geven die eventueel een al dan niet tijdelijke oplossing kunnen leiden, kunnen we maar hopen dat we toch af en toe eens iemand kunnen verder helpen in afwachting dat er door PX een echte definitieve oplossing komt voor een probleem.

Wat voor nut zou het Forum anders hebben als er nooit problemen zouden optreden hé 😊

Maar nu terug tot het probleem ik heb ook al van anderen waarbij ik voorstelde om de HDMI kabel los te leggen naar hun tv, zij zeggen dat toch de V7 niet uit eco stand te krijgen is, net zoals Jurgen hier aangeeft, maar bij hem zal dan de hdmi kabel wel met de tv blijvend verbonden zijn veronderstel ik toch als hij die probeert uit eco te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

@Martin Ja ik had problemen met de eco mode, decoder startte wel op maar TV niet ondanks CEC ingeschakeld op beiden. Als ik dan TV opzette werd mijn decoder weer uitgeschakeld.

Ook heb ik met deze instellingen bij mij geen last meer gehad met het plots automatisch opstarten an de V7 decoder-TV box.

De Smart TV toestellen met Android TV besturingssysteem hebben deze optie in de CEC instellingen : de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder)

Ook dien je eerst de V7 decoder -TV Box op te starten eens deze is opgestart zal je TV automatisch in schakelen.

Bij mij functioneert dit nu toch al meer dan 4 maanden zonder probleem.

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan je instellen op je TV toestel.

In de invoerinstellingen /ingangen /HDMI daar de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder). Als je tenminste deze optie hebt op je TV toestel.

Zo werkt /functioneert het bij mij correct. Powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden van je decoder, bevestigen dat je wil uitschakelen, decoder schakelt ui en ook het TV toestel. Bij heropstarten powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden, naast het rode led lampje zal een orange led lampje oplichten (je decoder is aan het opstarten), dan krijg na een tijd 2 witte led lampjes te zien en zal je TV toestel op starten zonder naar source te vragen.

Ja maar ondertussen geeft hij geen signaal op de HDMI output, dus de TV begint te switchen van source …

De vorige tv decoder gaf tenminste een signaal dat hij aan het opstarten was.

Er is nog heel veel werk aan de V7 decoder…

Veel functies zijn heel onlogisch en zelfs onvindbaar gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

@JurgenD68  Als je de V7 decoder- Android TV Box uitschakelt in Eco Modus duurt het 1-2 min om je TV Box op te starten na het indrukken van de powertoets op je afstandsbediening .

 

Mss zou je de decoder eens kunnen resetten om te zien of dit dan wel lukt na die in eco modus te zetten.  
Je decoder resetten | Proximus

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

Ik weet niet of je met de v7 de eco modus ook via de Menu / Instellingen / ….. 

kunt zetten om in eco modus uit schakelen of dit een betere methode is. (heb zelf geen v7 ) met de v6 kun je dit wel  dan deze hier voor de V7:

 

Als de decoder (V7) in eco modus gezet is, krijg ik hem niet meer opgestart zonder de spanning er eerst af te halen.

Dat kan niet de bedoeling zijn toch ?

Dankjewel voor de reacties !

V5 nu geïnstalleerd. Wel jammer dat ze enkel netflix aanbieden (voor prime heb je de v7 nodig). Maar ja dan heb je blijkbaar weer andere problemen. We zullen het dan ook maar bij de v5 houden. 

Kort weg : decoder v7 is de grootse rommel dat proximus op de markt heeft gebracht / BIG PROLEMS

 

Ter info: het is nog een beetje gokken met de V7 zoals je op het forum kunt vaststellen in andere berichten met de v7 zijn er ook die nog te veel fouten krijgen en net de v7 weer omruilen voor een v5compact en er zijn er ook die dan minder problemen ondervinden …

Persoonlijk blijf ik bij mijn V5compact en kijk nog een beetje de kat uit de boom.

zie ook V7 Stand van zaken | Proximus Forum

WIj hadden al jaren een oude V3 of V4 decoder, die we de laatste tijd wekelijks moesten heropstarten.

Ik heb dan een vervanging gevraagd (je betaalt er tenslotte toch huur voor en moet dit degelijk werken). We hebben de V5 gekregen.  We vinden dit vreemd gezien het een oud model is?  Contact met chat / telefoon heeft niets opgeleverd. Het was dat of niets.

Mits vergoeding konden we ook de V7 krijgen.

Blijkbaar krijgen de trouwe en bestaande klanten de afdankertjes en de nieuwe klanten gratis en zomaar de V7. 

 

Enfin, na vele jaren trouwe (en vrij tevreden) klant te zijn geweest, voelen we ons nu een beetje in het zak gezet.  Wij gaan dan ook stilletjesaan uitkijken naar een nieuwe provider, waar we een betere dienstverlening kunnen krijgen. 

Eerste keer dat we iets schrijven op het forum, maar een e-mail sturen blijkt onmogelijk. Klachtendienst  lijkt niet te bestaan bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +4

@beebee kan je op de V5 eens testen of je via VOD het journaal,… kan opvragen en bekijken ? Of krijg je dan ook zwart beeld ? Als je V7 met kabel verbonden is, kan je dan de decoders eens van paats wisselen zodat de V5 met kabel verbonden is en dan testen ? 

Ik doe de opnames op mijn v7 decoder en automatisch staan die ook op mijn v5 disco 116 decoder.

Maar als ik de opnames op de v5 decoder wil zien dan krijg ik een zwart scherm.Je ziet wel op het digitale scherm van je decoder je opname die je afspeelt.Bv: opname familie, kijken, zwart scherm,digitale scherm zie je familie, scherm tv zwart, dan druk ik terug op “digitale tv “van afstandsbediening en krijg ik weer beeld van het programma dat op dat moment aan de gang is.

Reageer