Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3987 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Het is nog steeds 400u voor de opnames die 60 dagen bewaard blijven. Sorry voor de verwarring. 

@beebee De opnames die zichtbaar zijn op de V7 zouden ook zichtbaar moeten zijn op de V5. Krijg je ze te zien in je overzicht ? Krijg je een foutmelding als je ze wil opstarten, of wat gebeurt er juist ? 

Het is zeker niet nodig om een V7 te hebben om je opnames op de V5 te zien. Als beide aangekochte decoders nog in orde zijn en je hebt de V7 dus eigenlijk niet nodig mag je die altijd terug binnenbrengen. 

@DaisyS Ik had hier vroeger het volgende genoteerd :

  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur)

Is dat dan veranderd van 400 naar 600 uur voor al je decoders samen?

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je mij voorbeelden geven van opnames die je niet kan zien op je v5 decoder? Krijg je een foutmelding? Zoja, welke?

De opnames worden in de cloud opgeslagen maar dit is niet dezelfde cloud als degene die je krijgt bij je internet abonnement. De cloud waar wij over spreken is de cloud waar alles opnames van al onze klanten staan. Je kan per installatie voor 600uur aan opnames opslaan. Dit is toch niet niks. 

Beste,ik heb geen problemen met opnames.Wel dat ik mijn opnames niet kan afspelen op mijn v5 disco 116 decoder.Dt is de decoder met de harde schijf aan de zijkant.Ik huur nu een decoder v7 en die gebruik ik in mijn living op mijn smart tv.De andere decoder, v5 disco 116 staat in mijn slaapkamer en werk met wifi bridge.Gisteren werd mij verteld dat ik wel mijn opname’s zou kunnen zien in cloud.Mijn opname’s op de v7 decoder kan ik wel zien. Met 10 GB cloud kan je niet veel opnemen he.En dan moet 100 GB aanschaffen en dat kost weeral 2,5 euro.Als ik geen opnames meer kan zien op mijn v5 sisco 116 decoder dan heeft he voor mij ook geen zin om langer de v7 decoder te huren.Want is huren  betalen.Ik heb twee v5 disco 116 decoders in prima staat.Waarom moest ik dan een v7 decoder huren??Ineens kon ik geen opnames meer zien op mijn twee v5 disco 116 decoders.Vier operatoren aan de lijn gehad, vier keer verschillend verhaal.Een dik probleem!!!! En ik weet dat het een probleem zal blijven.

Die twee v5 disco decoders heb ik gekocht bij Julie. 225 EUR per stuk

Waarom nog mijn tijd er in steken.

Als ik een score moet geven op 10 dan wordt dat een dikke 0.

 

groeten

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je lijn eens nakijken. 
Heb je enkel problemen met je opnames of is er nog iets waar we je mee kunnen helpen?

FYI: Opnames op de V5 kunnen ook op de HDD opgeslagen staan en deze kun je sowieso niet op een andere decoder bekijken opnames in de cloud (60 dagen) zou je wel op andere decoders moeten kunnen zien, maar soms moet hiervoor eens de decoder heropgestart worden en zelfs soms eerst de bbox heropstarten en pas daarna de decoder.

omtrent V7 → V7 Stand van zaken

Technieker over de vloer is alleen betalend als het probleem duidelijk niet aan de proximus apparatuur ligt en bv wel betalend als een fout bv te wijten is aan je binnenhuis installatie.

NB: Proximus Forummedewerkers kunnen verder uitleg enz… geven als ze hier straks de draad opnemen.

Ik heb 4 verschillende operatoren aan de lijn gehad en alle vier hebben ze een ander uitleg voor problemen met decoders.Probleem is dat ik met mijn decoders ( v5 ) opgenomen programma’s niet meer kan bekijken.Ze staan wel in “mijn Opnames”.Dus ik neem 1 v7 decoder ,huren wel te verstaan, want dat is de bedoeling van proximus.Mijn twee v5 decoders heb ik gekocht (toen Belgacom) en nu nog altijd goed werken..Had hun gevraagd nu ik een v7 decoder heb dat ik dan mijn opnames ook op de v5 decoder kan zien.Geen enkel probleem zeiden ze.Allemaal dikke zever.Veel bla,bla,bla…

En wat die v7 decoder betreft, dat die zoiets op de markt brengen dat technisch niet 100 % werkt ,vind ik mensen bedotten.Als ik dan toch moet huren, (want er moeten centjes binnen komen he,)dan denk ik in de toekomst over te stappen naar “ TELENET” want mijn vriendin di heeft daar nooit problemen mee.

Ze houden de mensen aan het lijntje.En er zijn veel mensen die niks afweten van decoders, modems en wifi bridge.Wel den deze wel, en bij mij komt gene technieker over de vloer want het moet opbrengen he

Proximus, voor mij nu probleminus!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Indien je dit wenst kan je altijd terug naar de vorige decoder. Natuurlijk is de V7 de nieuwe decoder dus is het uiteindelijk de bedoeling dat die meer en meer wordt gebruikt in de toekomst.

Streamz kan je bekijken via de V7 decoder maar je dient rechtstreeks bij Streamz te registreren.

Al wat ik hierop kan antwoorden is dat er hier twee soorten zijn op het forum, deze die totaal niet tevreden zijn en anderen die er zelf twee v7 decoders hebben en wel nog hier en daar wat problemen ondervinden maar het niet zo erg vinden en afwachten tot alles opgelost geraakt door proximus.

Het is wel zo dat je niet op voorhand kunt weten of je echt veel problemen zult ondervinden de ene vdsl verbinding en installatie is zeker de andere niet, maar het voordeel is als je het echt beu bent je die gewoon weer kunt gratis omruilen  en dat kunnen de prox forummedewerkers dan wel regelen voor u, als je er hier om vraagt.

@Martin 


Denk je dat het de moeite loont om de V7 te behouden ?

Net met proximus gebeld , opnieuw een half uur met resultaat we gaan proberen uw oude decoder te deactiveren bel eens terug wanneer u geen procedure voor terugzenden oude decoder ontvangt  , das de 4de maal al dat ik dat hoor

FYI: terug naar v5 zal wel mogelijk zijn, als de prox medewerkers deze avond of morgen hier de draad opnemen zulle ze u wel verder helpen.

1ste decoder zit in de packprijs maar voor tweede of derde bijkomende decoder wordt dan 6€/maand bijgerekend , dit is ook zo voor ander packs buiten Flex

.

@DaisyS 

Had  Proximus gecontacteerd aangaande Streamz.

Ze hebben me een nieuw flex abonnement ( +11 euro en zonder Streamz ) aangesmeerd en nen nieuwe decoder V7. Is 11 euro meer voor niets meer normaal ?

Waarom zou ik voor een decoder moeten extra betalen , die zit toch mee in het abonnement ?

 

Deze laatste decoder V7 voldoet niet en heeft vele mankementen zoals hierboven in andere comments beschreven en andere zoals ,

Waarom werkt mijn Samsung afstand bediening niet meer ?

Waarom schakelt decoder uit als ik tv uitschakel , blijkt CEC functie te zijn.

 

Ik lees vele negatieve commentaren en ik vermoed niet dat Proximus die direct gaat oplossen of wel ?

Na reeds verscheidene uren aan telefoon gehangen te hebben met jullie diensten wil ik mijn opties kennen.

Loont het de moeite om de decoder V7 te behouden of  kan ik terug bijvoorbeeld naar mijn oude decoder V5 ?
Tevens wacht ik nog altijd op ticket via mail of post om oude decoder V5 terug te sturen. Of moet ik die mss niet terug sturen zoals ik ergens lees ?
 

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Gaat het over de afstandsbediening van je tv? Gebruik je de afstandsbediening van je decoder voor beide? Waar kunnen we je eventueel nog mee helpen?

heb eens geprobeerd en bij mij lukt het nochtans 

de link is https://nl.forum.proximus.be/settings/profile

je kunt het ook als volgt doen : 

inloggen op het forum - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

 

 

 

Hello Martin

 

Als ik de link gebruik kom ik op een error code terecht

Als ik via PC probeer dan kom ik op een insecured site terecht

Dit lijkt me zeer vreemd.

je kan inderdaad de decoder gratis laten omruilen en dit zullen de prox forummedewerkers allemaal verder onder handen nemen voor u, als ze morgen hier terug langskomen op het forum.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (in de met privé aangegeven t-vakken)

In het veld "Ticket" kan je eventueel nog bijkomende gegevens plaatsen, zodat prox medewerkers hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Had  Proximus gecontacteerd aangaande Streamz.

Ze hebben me een nieuw flex abonement ( +11 euro en zonder Streamz ) aangesmeerd en nen nieuwe decoder V7.

Deze laatste voldoet totaal niet en heeft vele mankementen zoals hierboven beschreven en andere zoals ,

Waarom werkt mijn Samsung afstand bediening niet meer ?

Waarom schakelt decoder uit als ik tv uitschakel ?

 

Ik lees vele negatieve commentaren en ik vermoed niet dat Proximus die direct gaat oplossen.

Na reeds verscheidene uren aan telefoon gehangen te hebben met jullue diensten wil ik mijn opties kennen , kan ik terug bijvoorbeeld naar mijn decoder V5 ?

 

Reputatie 7
Badge +4

@Maxim claeys Dit is inderdaad een lijst met zaken die nog verbeterd moeten worden en waar we volop mee bezig zijn. Dit zal in de nabije toekomst zeker in orde komen. 

Al de puntjes die hier verteld worden zijn nog niet opgelost @proximus. Jammer.. dit spelletje duurt al veel te lang. Ge moogt mss wel goedkoper zijn. Qua service en gemaksgebruik 0,0

Reputatie 1
Badge +1

Voor mij ook een hele verademing om eens een antwoord te zien van Proximus!

Ik kan puntje 9 bevestigen: de decoder start gewoon opnieuw op.

Mvg.

Reputatie 2

Beste @HadewychT bedankt voor het antwoord.
Ik kijk er naar uit om in de nabije toekomst deze verbeteringen te zien!

Kunnen de veelvoorkomende vragen, en de antwoorden eventueel in een “sticky” gezet worden? Zo vinden anderen deze ook terug.

Betreft vraag

  1. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten

    Het probleem was dat deze niet zichtbaar waren door naar boven te scrollen. Decoder opnieuw opstarten e.d. heeft dit niet verholpen. Ik kon de programmatie van de vorige dag tussen een bepaald uur en een ander uur niet zien (denk dat het vanaf middag tot aan primetime was en dit enkel op VTM). Ondertussen heb ik dat probleem niet meer en zie ik alles en kan ik terug opvragen.
     
  1. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 

    Dit klopt, ik krijg na het lang induwen van de “uitknop” wel een dialoog venster of ik echt wil uitschakelen. Als ik deze bevestig gaat de decoder uit, maar start daarna onmiddellijk terug op. AndroidTV logo e.d. Al getest met de HDMI CEC optie uit, maar geen resultaat (staat ondertussen terug aan, is wel handige functie). Ook al een reset van de decoder gedaan, maar ook dit helpte niet.

     

Bedankt voor de feedback.
Groet

Reputatie 7
Badge +4

 

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen…

Dit is niet beschikbaar. Veel verbeteringen die op stapel staan komen aan bod in je onderstaande vragen. 

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder? Dit zal in de toekomst zeker mogelijk worden. 
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder? Ook dit zal in de toekomst mogelijk zijn. 
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?In de toekomst zal ook dit wel terug mogelijk worden. Op dit moment kan je ze inderdaad niet zelf aanpassen, maar je kan in de TV-gids wel je favoriete zenders aanduiden. Dit doe je door in je TV-gids op ← te duwen en dan ‘favorieten toevoegen of verwijderen’. Je kan ze dan makkelijk terugvinden on menu - live tv - favorieten. 
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?  Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)? Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is? Hier wordt aan gewerkt door onze ingenieurs
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?  P135 wijst op een timeout in de streaming. Al de P-fouten worden dagelijks opgevolgd. Er zijn reeds acties ondernomen om deze op te lossen. Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex en individueel dienen onderzocht te worden. We zetten alles op alles om deze zo snel mogelijk op te lossen. 
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar. Bij instellingen - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid kan je het contrast aanpassen. 
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies? Dit zal ook in de toekomst gebeuren in samenwerking met Google
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden? Alle nodige updates worden gedaan

 

 

Reputatie 2

We hebben dit naar ons engineering team doorgestuurd. Als ik antwoorden op je puntjes mag ontvangen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten.

Dag Charlotte.D

Heeft engineering al iets laten weten?
Zou heel graag wat antwoorden op mijn vragen krijgen.

ja daar is het al een beetje te laat voor want via de sociale media kanalen weet ondertussen wel de grote meerderheid dat de V7 nog niet echt foutloos werkt en er nog mogelijkheden mankeren ...

Ik zou mocht in proxiimus zijn de uitrol van de V7 volledig on hold zetten, eerst alle bugs eruit halen en dan pas terug beginnen uitrollen. Want dit is nu wel echt gezichtsverlies in mijn ogen

 

en dan alle klanten die een V6 of ouder hebben contacteren om de V7 te nemen
 

Reageer