Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3966 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Hi

Ik heb wel wat vraagjes over de Android TV decoder, ook gekend onder de V7. Als een van de gelukkigen onder ons heb ik zo’n decoder mogen ontvangen. Echter loopt er wel een en het ander mis met deze decoders en is het zoeken en verkrijgen van informatie niet altijd even eenvoudig.

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen...

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder?
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder?
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)?
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is?
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten).
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart…
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar.
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies?
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden?

  13.  

Alvast bedankt om deze te beantwoorden
Met vele groeten
M

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 4 December 2020, 10:54

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen…

Dit is niet beschikbaar. Veel verbeteringen die op stapel staan komen aan bod in je onderstaande vragen. 

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder? Dit zal in de toekomst zeker mogelijk worden. 
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder? Ook dit zal in de toekomst mogelijk zijn. 
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?In de toekomst zal ook dit wel terug mogelijk worden. Op dit moment kan je ze inderdaad niet zelf aanpassen, maar je kan in de TV-gids wel je favoriete zenders aanduiden. Dit doe je door in je TV-gids op ← te duwen en dan ‘favorieten toevoegen of verwijderen’. Je kan ze dan makkelijk terugvinden on menu - live tv - favorieten. 
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?  Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)? Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is? Hier wordt aan gewerkt door onze ingenieurs
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?  P135 wijst op een timeout in de streaming. Al de P-fouten worden dagelijks opgevolgd. Er zijn reeds acties ondernomen om deze op te lossen. Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex en individueel dienen onderzocht te worden. We zetten alles op alles om deze zo snel mogelijk op te lossen. 
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar. Bij instellingen - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid kan je het contrast aanpassen. 
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies? Dit zal ook in de toekomst gebeuren in samenwerking met Google
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden? Alle nodige updates worden gedaan

 

 

Reputatie 2

Sinds gisteren heb ik een V7 omdat de V6 altijd problemen gaf.

@Charlotte.D 

Onbegrijpelijk dat Proximus zoiets als V7 op de markt durft te zetten:

Zelfde problemen als hierboven, maar ook:

  • 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het 
  • serie opnemen van 12 aflevering: 84 dagen .  Ik begrijp niet hoe je een basisfunctie als lang bewaren niet meer voorziet.  ONMIDDELLIJK op te lossen, dit is onaanvaardbaar 
  • Opnames: waarom niet zoals bij TELENET, kies : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen).
  • de TV gids: dit gebruik je om een overzicht te krijgen. Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  • P130 fout , regelmatig decoder heropstarten
  • verder/terugspoelen: met V6 slecht en nu een ramp. Waarom per 30 seconden of zeer snel ? Ook hier kijk naar ouder DVD-recorder, of Telenet: kies je snelheid x2 (je hoort en zit beeld nog wat sneller,) , x6, x24 maar vooral als je beeld ziet waarop terug wil kijken dan start het op dit beeld. Niet bij Proximus dan ben je 3 minuten te ver, dan terug, dan nog eens verder spelen. ERGERLIJK sinds ik bij Proximus ben
  • Waarom niet per decoder eigen zenderlijst? 

Is daar echt niemand bij Proximus TV die logisch kan nadenken? Nog maar eens ongebruiksvriendelijker.

Met de V6 had ik al spijt van overstap naar Proximus, met V7 moet ik me inhouden om niet alles langs venster naar buiten te smijten.

  

FYI: Opnames op de V5 kunnen ook op de HDD opgeslagen staan en deze kun je sowieso niet op een andere decoder bekijken opnames in de cloud (60 dagen) zou je wel op andere decoders moeten kunnen zien, maar soms moet hiervoor eens de decoder heropgestart worden en zelfs soms eerst de bbox heropstarten en pas daarna de decoder.

omtrent V7 → V7 Stand van zaken

Technieker over de vloer is alleen betalend als het probleem duidelijk niet aan de proximus apparatuur ligt en bv wel betalend als een fout bv te wijten is aan je binnenhuis installatie.

NB: Proximus Forummedewerkers kunnen verder uitleg enz… geven als ze hier straks de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

@beebee kan je op de V5 eens testen of je via VOD het journaal,… kan opvragen en bekijken ? Of krijg je dan ook zwart beeld ? Als je V7 met kabel verbonden is, kan je dan de decoders eens van paats wisselen zodat de V5 met kabel verbonden is en dan testen ? 

Als proximus dit in de toekomst niet allemaal op termijn zou kunnen voorzien/oplossen (wat hier door anderen trouwens al gemeld werd in verspreide topics)  dan zouden ze hun V7 decoder mogen in de vuilbak gooien, alleen is de grote vraag natuurlijk wanneer op welke termijn gaan ze dit allemaal in orde kunnen zetten !

Reputatie 2

Beste @HadewychT bedankt voor het antwoord.
Ik kijk er naar uit om in de nabije toekomst deze verbeteringen te zien!

Kunnen de veelvoorkomende vragen, en de antwoorden eventueel in een “sticky” gezet worden? Zo vinden anderen deze ook terug.

Betreft vraag

  1. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten

    Het probleem was dat deze niet zichtbaar waren door naar boven te scrollen. Decoder opnieuw opstarten e.d. heeft dit niet verholpen. Ik kon de programmatie van de vorige dag tussen een bepaald uur en een ander uur niet zien (denk dat het vanaf middag tot aan primetime was en dit enkel op VTM). Ondertussen heb ik dat probleem niet meer en zie ik alles en kan ik terug opvragen.
     
  1. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 

    Dit klopt, ik krijg na het lang induwen van de “uitknop” wel een dialoog venster of ik echt wil uitschakelen. Als ik deze bevestig gaat de decoder uit, maar start daarna onmiddellijk terug op. AndroidTV logo e.d. Al getest met de HDMI CEC optie uit, maar geen resultaat (staat ondertussen terug aan, is wel handige functie). Ook al een reset van de decoder gedaan, maar ook dit helpte niet.

     

Bedankt voor de feedback.
Groet

Zijn inderdaad nog altijd de klassieke fouten die hier door anderen ook vermeld worden, verspreid op het forum..
Ik hoop maar da de mensen van Proximus er toch binnenkort in slagen om die zaken stilletjes aan opgelost te krijgen! En dat ze niet zoals bij de V6 opeens moeten melden dat de V7 ook niet meer gecommercialiseerd wordt zoals bij de V6, maar wie weet komt er toch binnenkort een doorbraak.

Reputatie 7
Badge +3

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

@JurgenD68  Als je de V7 decoder- Android TV Box uitschakelt in Eco Modus duurt het 1-2 min om je TV Box op te starten na het indrukken van de powertoets op je afstandsbediening .

 

Dat is ook altijd het probleem dat je nooit weet of iemand met de zelfde problemen ook met identiek dezelfde parameters zit die een rol kunnen spelen zelf in het probleem , zelfs met de zelfde opstelling en apparatuur, bvb is het de zelfde hardware versie en zelfde software versie en ga zo maar door.

Daarom ook heb ik hier in al die jaren kunnen vaststellen dat met gelijk welke apparatuur van PX waarover een probleem gaat, het bij de ene probleemloos verloopt en bij sommige anderen een nachtmerrie is.

Maar soit door al de mogelijk opties en mogelijkheden mee te geven die eventueel een al dan niet tijdelijke oplossing kunnen leiden, kunnen we maar hopen dat we toch af en toe eens iemand kunnen verder helpen in afwachting dat er door PX een echte definitieve oplossing komt voor een probleem.

Wat voor nut zou het Forum anders hebben als er nooit problemen zouden optreden hé 😊

Maar nu terug tot het probleem ik heb ook al van anderen waarbij ik voorstelde om de HDMI kabel los te leggen naar hun tv, zij zeggen dat toch de V7 niet uit eco stand te krijgen is, net zoals Jurgen hier aangeeft, maar bij hem zal dan de hdmi kabel wel met de tv blijvend verbonden zijn veronderstel ik toch als hij die probeert uit eco te krijgen.

Al de puntjes die hier verteld worden zijn nog niet opgelost @proximus. Jammer.. dit spelletje duurt al veel te lang. Ge moogt mss wel goedkoper zijn. Qua service en gemaksgebruik 0,0

Al wat ik hierop kan antwoorden is dat er hier twee soorten zijn op het forum, deze die totaal niet tevreden zijn en anderen die er zelf twee v7 decoders hebben en wel nog hier en daar wat problemen ondervinden maar het niet zo erg vinden en afwachten tot alles opgelost geraakt door proximus.

Het is wel zo dat je niet op voorhand kunt weten of je echt veel problemen zult ondervinden de ene vdsl verbinding en installatie is zeker de andere niet, maar het voordeel is als je het echt beu bent je die gewoon weer kunt gratis omruilen  en dat kunnen de prox forummedewerkers dan wel regelen voor u, als je er hier om vraagt.

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Indien je dit wenst kan je altijd terug naar de vorige decoder. Natuurlijk is de V7 de nieuwe decoder dus is het uiteindelijk de bedoeling dat die meer en meer wordt gebruikt in de toekomst.

Streamz kan je bekijken via de V7 decoder maar je dient rechtstreeks bij Streamz te registreren.

ja daar is het al een beetje te laat voor want via de sociale media kanalen weet ondertussen wel de grote meerderheid dat de V7 nog niet echt foutloos werkt en er nog mogelijkheden mankeren ...

Ter info: het is nog een beetje gokken met de V7 zoals je op het forum kunt vaststellen in andere berichten met de v7 zijn er ook die nog te veel fouten krijgen en net de v7 weer omruilen voor een v5compact en er zijn er ook die dan minder problemen ondervinden …

Persoonlijk blijf ik bij mijn V5compact en kijk nog een beetje de kat uit de boom.

zie ook V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Kort weg : decoder v7 is de grootse rommel dat proximus op de markt heeft gebracht / BIG PROLEMS

 

Ik heb 4 verschillende operatoren aan de lijn gehad en alle vier hebben ze een ander uitleg voor problemen met decoders.Probleem is dat ik met mijn decoders ( v5 ) opgenomen programma’s niet meer kan bekijken.Ze staan wel in “mijn Opnames”.Dus ik neem 1 v7 decoder ,huren wel te verstaan, want dat is de bedoeling van proximus.Mijn twee v5 decoders heb ik gekocht (toen Belgacom) en nu nog altijd goed werken..Had hun gevraagd nu ik een v7 decoder heb dat ik dan mijn opnames ook op de v5 decoder kan zien.Geen enkel probleem zeiden ze.Allemaal dikke zever.Veel bla,bla,bla…

En wat die v7 decoder betreft, dat die zoiets op de markt brengen dat technisch niet 100 % werkt ,vind ik mensen bedotten.Als ik dan toch moet huren, (want er moeten centjes binnen komen he,)dan denk ik in de toekomst over te stappen naar “ TELENET” want mijn vriendin di heeft daar nooit problemen mee.

Ze houden de mensen aan het lijntje.En er zijn veel mensen die niks afweten van decoders, modems en wifi bridge.Wel den deze wel, en bij mij komt gene technieker over de vloer want het moet opbrengen he

Proximus, voor mij nu probleminus!!!!!!!!

Ik ben zonet verplicht om de V7 decoder te installeren. Ik krijg bij ‘mijn opnames’ nu geen duidelijke lijst meer in chronologische volgorde van opnemen. Hoe kan je nu snel zien welke programma’s eerst zullen vervallen? Is dat een instelling of kan dat niet meer?

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je lijn eens nakijken. 
Heb je enkel problemen met je opnames of is er nog iets waar we je mee kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Gaat het over de afstandsbediening van je tv? Gebruik je de afstandsbediening van je decoder voor beide? Waar kunnen we je eventueel nog mee helpen?

Beste,ik heb geen problemen met opnames.Wel dat ik mijn opnames niet kan afspelen op mijn v5 disco 116 decoder.Dt is de decoder met de harde schijf aan de zijkant.Ik huur nu een decoder v7 en die gebruik ik in mijn living op mijn smart tv.De andere decoder, v5 disco 116 staat in mijn slaapkamer en werk met wifi bridge.Gisteren werd mij verteld dat ik wel mijn opname’s zou kunnen zien in cloud.Mijn opname’s op de v7 decoder kan ik wel zien. Met 10 GB cloud kan je niet veel opnemen he.En dan moet 100 GB aanschaffen en dat kost weeral 2,5 euro.Als ik geen opnames meer kan zien op mijn v5 sisco 116 decoder dan heeft he voor mij ook geen zin om langer de v7 decoder te huren.Want is huren  betalen.Ik heb twee v5 disco 116 decoders in prima staat.Waarom moest ik dan een v7 decoder huren??Ineens kon ik geen opnames meer zien op mijn twee v5 disco 116 decoders.Vier operatoren aan de lijn gehad, vier keer verschillend verhaal.Een dik probleem!!!! En ik weet dat het een probleem zal blijven.

Die twee v5 disco decoders heb ik gekocht bij Julie. 225 EUR per stuk

Waarom nog mijn tijd er in steken.

Als ik een score moet geven op 10 dan wordt dat een dikke 0.

 

groeten

Als de decoder (V7) in eco modus gezet is, krijg ik hem niet meer opgestart zonder de spanning er eerst af te halen.

Dat kan niet de bedoeling zijn toch ?

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je mij voorbeelden geven van opnames die je niet kan zien op je v5 decoder? Krijg je een foutmelding? Zoja, welke?

De opnames worden in de cloud opgeslagen maar dit is niet dezelfde cloud als degene die je krijgt bij je internet abonnement. De cloud waar wij over spreken is de cloud waar alles opnames van al onze klanten staan. Je kan per installatie voor 600uur aan opnames opslaan. Dit is toch niet niks. 

Ik weet niet of je met de v7 de eco modus ook via de Menu / Instellingen / ….. 

kunt zetten om in eco modus uit schakelen of dit een betere methode is. (heb zelf geen v7 ) met de v6 kun je dit wel  dan deze hier voor de V7:

 

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

Reputatie 1
Badge +1

Voor mij ook een hele verademing om eens een antwoord te zien van Proximus!

Ik kan puntje 9 bevestigen: de decoder start gewoon opnieuw op.

Mvg.

Reageer