Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3924 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Hi

Ik heb wel wat vraagjes over de Android TV decoder, ook gekend onder de V7. Als een van de gelukkigen onder ons heb ik zo’n decoder mogen ontvangen. Echter loopt er wel een en het ander mis met deze decoders en is het zoeken en verkrijgen van informatie niet altijd even eenvoudig.

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen...

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder?
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder?
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)?
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is?
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten).
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart…
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar.
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies?
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden?

  13.  

Alvast bedankt om deze te beantwoorden
Met vele groeten
M

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 4 December 2020, 10:54

Bekijk origineel

57 reacties

Als proximus dit in de toekomst niet allemaal op termijn zou kunnen voorzien/oplossen (wat hier door anderen trouwens al gemeld werd in verspreide topics)  dan zouden ze hun V7 decoder mogen in de vuilbak gooien, alleen is de grote vraag natuurlijk wanneer op welke termijn gaan ze dit allemaal in orde kunnen zetten !

Reputatie 7
Badge +4

We hebben dit naar ons engineering team doorgestuurd. Als ik antwoorden op je puntjes mag ontvangen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten.

volgens ander v7 gebruikers :P135
Als je uitgesteld wilt kijken, werkt de decoder nog wel, maar krijg je soms een zwart scherm
en de code 135, maar dat is niet altijd het geval.

Reputatie 2

Sinds gisteren heb ik een V7 omdat de V6 altijd problemen gaf.

@Charlotte.D 

Onbegrijpelijk dat Proximus zoiets als V7 op de markt durft te zetten:

Zelfde problemen als hierboven, maar ook:

  • 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het 
  • serie opnemen van 12 aflevering: 84 dagen .  Ik begrijp niet hoe je een basisfunctie als lang bewaren niet meer voorziet.  ONMIDDELLIJK op te lossen, dit is onaanvaardbaar 
  • Opnames: waarom niet zoals bij TELENET, kies : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen).
  • de TV gids: dit gebruik je om een overzicht te krijgen. Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  • P130 fout , regelmatig decoder heropstarten
  • verder/terugspoelen: met V6 slecht en nu een ramp. Waarom per 30 seconden of zeer snel ? Ook hier kijk naar ouder DVD-recorder, of Telenet: kies je snelheid x2 (je hoort en zit beeld nog wat sneller,) , x6, x24 maar vooral als je beeld ziet waarop terug wil kijken dan start het op dit beeld. Niet bij Proximus dan ben je 3 minuten te ver, dan terug, dan nog eens verder spelen. ERGERLIJK sinds ik bij Proximus ben
  • Waarom niet per decoder eigen zenderlijst? 

Is daar echt niemand bij Proximus TV die logisch kan nadenken? Nog maar eens ongebruiksvriendelijker.

Met de V6 had ik al spijt van overstap naar Proximus, met V7 moet ik me inhouden om niet alles langs venster naar buiten te smijten.

  

Zijn inderdaad nog altijd de klassieke fouten die hier door anderen ook vermeld worden, verspreid op het forum..
Ik hoop maar da de mensen van Proximus er toch binnenkort in slagen om die zaken stilletjes aan opgelost te krijgen! En dat ze niet zoals bij de V6 opeens moeten melden dat de V7 ook niet meer gecommercialiseerd wordt zoals bij de V6, maar wie weet komt er toch binnenkort een doorbraak.

@ Martin,
Spijtig van het niet meer verdelen van de V6 en zeker nu er al een V7 is,  maar toch wil ik nog wel even wachten op een V7 tot de vervelende bugs zoals ik hier lees verleden tijd zijn, want het zou zonde zijn mocht ik met een V7 problemen hebben met tv kijken en nu verloopt alles nog vlot met mijn V5compact, misschien tegen of rond begin volgend jaar, wie weet, hopelijk komt die doorbraak en bij geen bugs meer dan automatisch V7’s verdelen voor de nog overgebleven kijkers met een v5 of v5compact.
PS. Misschien kan er begin 2021 al een V8 op de markt komen…De verschillende decoders die ik al gehad heb ondertussen, het zijn er 3:
De V2 tilgin met smartcardsleuf, maar Belgacom had destijds geen smartcard,
De V4 en wat ik nu dagelijks gebruik de v5 compact.
Dus de V1, V3, V6 en V7 nog nooit gebruikt of geen ervaring mee tot nu toe, het was wel duidelijk voor mij dat ik hier en daar een decoder heb overgeslagen.
Timm1983

ja en als er moest een v8 komen dan kan het evengoed weer een decoder zijn die met bugs en problemen af te rekenen heeft; maar we zullen de hoop maar niet opgeven zeker en wie weet binnenkort enkele oplossingen / verbeteringen en terugging voor de v7!

Ik zou mocht in proxiimus zijn de uitrol van de V7 volledig on hold zetten, eerst alle bugs eruit halen en dan pas terug beginnen uitrollen. Want dit is nu wel echt gezichtsverlies in mijn ogen

 

en dan alle klanten die een V6 of ouder hebben contacteren om de V7 te nemen
 

ja daar is het al een beetje te laat voor want via de sociale media kanalen weet ondertussen wel de grote meerderheid dat de V7 nog niet echt foutloos werkt en er nog mogelijkheden mankeren ...

Reputatie 2

We hebben dit naar ons engineering team doorgestuurd. Als ik antwoorden op je puntjes mag ontvangen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten.

Dag Charlotte.D

Heeft engineering al iets laten weten?
Zou heel graag wat antwoorden op mijn vragen krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

 

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen…

Dit is niet beschikbaar. Veel verbeteringen die op stapel staan komen aan bod in je onderstaande vragen. 

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder? Dit zal in de toekomst zeker mogelijk worden. 
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder? Ook dit zal in de toekomst mogelijk zijn. 
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?In de toekomst zal ook dit wel terug mogelijk worden. Op dit moment kan je ze inderdaad niet zelf aanpassen, maar je kan in de TV-gids wel je favoriete zenders aanduiden. Dit doe je door in je TV-gids op ← te duwen en dan ‘favorieten toevoegen of verwijderen’. Je kan ze dan makkelijk terugvinden on menu - live tv - favorieten. 
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?  Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)? Dit wordt op dit ogenblik onderzocht door onze ingenieurs en zou binnenkort zeker terug mogelijk moeten zijn. 
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is? Hier wordt aan gewerkt door onze ingenieurs
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?  P135 wijst op een timeout in de streaming. Al de P-fouten worden dagelijks opgevolgd. Er zijn reeds acties ondernomen om deze op te lossen. Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex en individueel dienen onderzocht te worden. We zetten alles op alles om deze zo snel mogelijk op te lossen. 
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar. Bij instellingen - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid kan je het contrast aanpassen. 
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies? Dit zal ook in de toekomst gebeuren in samenwerking met Google
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden? Alle nodige updates worden gedaan

 

 

Reputatie 2

Beste @HadewychT bedankt voor het antwoord.
Ik kijk er naar uit om in de nabije toekomst deze verbeteringen te zien!

Kunnen de veelvoorkomende vragen, en de antwoorden eventueel in een “sticky” gezet worden? Zo vinden anderen deze ook terug.

Betreft vraag

  1. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten). Deze zijn zichtbaar via de TV-gids door naar boven te scrollen. Je kan programma’s tot 7 dagen terug opnieuw opstarten

    Het probleem was dat deze niet zichtbaar waren door naar boven te scrollen. Decoder opnieuw opstarten e.d. heeft dit niet verholpen. Ik kon de programmatie van de vorige dag tussen een bepaald uur en een ander uur niet zien (denk dat het vanaf middag tot aan primetime was en dit enkel op VTM). Ondertussen heb ik dat probleem niet meer en zie ik alles en kan ik terug opvragen.
     
  1. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart… Dit is wel de juiste manier om hem in ecomodus te zetten. Schakelt hij zich daarna niet uit ? 

    Dit klopt, ik krijg na het lang induwen van de “uitknop” wel een dialoog venster of ik echt wil uitschakelen. Als ik deze bevestig gaat de decoder uit, maar start daarna onmiddellijk terug op. AndroidTV logo e.d. Al getest met de HDMI CEC optie uit, maar geen resultaat (staat ondertussen terug aan, is wel handige functie). Ook al een reset van de decoder gedaan, maar ook dit helpte niet.

     

Bedankt voor de feedback.
Groet

Reputatie 1
Badge +1

Voor mij ook een hele verademing om eens een antwoord te zien van Proximus!

Ik kan puntje 9 bevestigen: de decoder start gewoon opnieuw op.

Mvg.

Al de puntjes die hier verteld worden zijn nog niet opgelost @proximus. Jammer.. dit spelletje duurt al veel te lang. Ge moogt mss wel goedkoper zijn. Qua service en gemaksgebruik 0,0

Reputatie 7
Badge +4

@Maxim claeys Dit is inderdaad een lijst met zaken die nog verbeterd moeten worden en waar we volop mee bezig zijn. Dit zal in de nabije toekomst zeker in orde komen. 

Had  Proximus gecontacteerd aangaande Streamz.

Ze hebben me een nieuw flex abonement ( +11 euro en zonder Streamz ) aangesmeerd en nen nieuwe decoder V7.

Deze laatste voldoet totaal niet en heeft vele mankementen zoals hierboven beschreven en andere zoals ,

Waarom werkt mijn Samsung afstand bediening niet meer ?

Waarom schakelt decoder uit als ik tv uitschakel ?

 

Ik lees vele negatieve commentaren en ik vermoed niet dat Proximus die direct gaat oplossen.

Na reeds verscheidene uren aan telefoon gehangen te hebben met jullue diensten wil ik mijn opties kennen , kan ik terug bijvoorbeeld naar mijn decoder V5 ?

 

je kan inderdaad de decoder gratis laten omruilen en dit zullen de prox forummedewerkers allemaal verder onder handen nemen voor u, als ze morgen hier terug langskomen op het forum.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (in de met privé aangegeven t-vakken)

In het veld "Ticket" kan je eventueel nog bijkomende gegevens plaatsen, zodat prox medewerkers hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Hello Martin

 

Als ik de link gebruik kom ik op een error code terecht

Als ik via PC probeer dan kom ik op een insecured site terecht

Dit lijkt me zeer vreemd.

heb eens geprobeerd en bij mij lukt het nochtans 

de link is https://nl.forum.proximus.be/settings/profile

je kunt het ook als volgt doen : 

inloggen op het forum - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Gaat het over de afstandsbediening van je tv? Gebruik je de afstandsbediening van je decoder voor beide? Waar kunnen we je eventueel nog mee helpen?

@DaisyS 

Had  Proximus gecontacteerd aangaande Streamz.

Ze hebben me een nieuw flex abonnement ( +11 euro en zonder Streamz ) aangesmeerd en nen nieuwe decoder V7. Is 11 euro meer voor niets meer normaal ?

Waarom zou ik voor een decoder moeten extra betalen , die zit toch mee in het abonnement ?

 

Deze laatste decoder V7 voldoet niet en heeft vele mankementen zoals hierboven in andere comments beschreven en andere zoals ,

Waarom werkt mijn Samsung afstand bediening niet meer ?

Waarom schakelt decoder uit als ik tv uitschakel , blijkt CEC functie te zijn.

 

Ik lees vele negatieve commentaren en ik vermoed niet dat Proximus die direct gaat oplossen of wel ?

Na reeds verscheidene uren aan telefoon gehangen te hebben met jullie diensten wil ik mijn opties kennen.

Loont het de moeite om de decoder V7 te behouden of  kan ik terug bijvoorbeeld naar mijn oude decoder V5 ?
Tevens wacht ik nog altijd op ticket via mail of post om oude decoder V5 terug te sturen. Of moet ik die mss niet terug sturen zoals ik ergens lees ?
 

FYI: terug naar v5 zal wel mogelijk zijn, als de prox medewerkers deze avond of morgen hier de draad opnemen zulle ze u wel verder helpen.

1ste decoder zit in de packprijs maar voor tweede of derde bijkomende decoder wordt dan 6€/maand bijgerekend , dit is ook zo voor ander packs buiten Flex

.

@Martin 


Denk je dat het de moeite loont om de V7 te behouden ?

Net met proximus gebeld , opnieuw een half uur met resultaat we gaan proberen uw oude decoder te deactiveren bel eens terug wanneer u geen procedure voor terugzenden oude decoder ontvangt  , das de 4de maal al dat ik dat hoor

Al wat ik hierop kan antwoorden is dat er hier twee soorten zijn op het forum, deze die totaal niet tevreden zijn en anderen die er zelf twee v7 decoders hebben en wel nog hier en daar wat problemen ondervinden maar het niet zo erg vinden en afwachten tot alles opgelost geraakt door proximus.

Het is wel zo dat je niet op voorhand kunt weten of je echt veel problemen zult ondervinden de ene vdsl verbinding en installatie is zeker de andere niet, maar het voordeel is als je het echt beu bent je die gewoon weer kunt gratis omruilen  en dat kunnen de prox forummedewerkers dan wel regelen voor u, als je er hier om vraagt.

Reputatie 7
Badge +5

@Pabloxxx Indien je dit wenst kan je altijd terug naar de vorige decoder. Natuurlijk is de V7 de nieuwe decoder dus is het uiteindelijk de bedoeling dat die meer en meer wordt gebruikt in de toekomst.

Streamz kan je bekijken via de V7 decoder maar je dient rechtstreeks bij Streamz te registreren.

Reageer