Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3924 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Hi

Ik heb wel wat vraagjes over de Android TV decoder, ook gekend onder de V7. Als een van de gelukkigen onder ons heb ik zo’n decoder mogen ontvangen. Echter loopt er wel een en het ander mis met deze decoders en is het zoeken en verkrijgen van informatie niet altijd even eenvoudig.

Eerst even 2 algemene vragen:

  1. Is er een publieke roadmap van de (toekomstige) ontwikkeling van de V7 decoder beschikbaar?
  2. Is er een publieke buglist beschikbaar?

Zo niet, is het eventueel een idee dit wel publiek te maken.
Wat informatie kan heel wat frustratie voorkomen...

Nu wat specifieke vragen:

  1. Zullen we ooit terug toegang krijgen tot onze lange termijn opnames via de decoder?
  2. Zullen we opnames ooit terug langer kunnen bewaren dan 60 dagen via de decoder?
  3. Zullen we ooit terug de zendervolgorde zelf kunnen aanpassen?
  4. Zullen we zonder TV Replay+ gepauzeerd live programma’s ooit terug kunnen doorspoelen?
  5. Zullen we zonder TV Replay+ in heropgevraagde programma's ooit terug kunnen terugspoelen (dus niet doorspoelen dat is een TV Replay+ optie)?
  6. Komt er een tv-gids optie die lijkt op de oude, via soort van tijdslijnen en overzichtelijker is?
  7. Als ik tot 36u programma’s kan opvragen, waarom toont de tv-gids dan niet alle programma’s van de dagen ervoor in de decoder? Via de mobiele app en de website was dit geen probleem (heb programma kunnen heropvragen en casten).
  8. Wat betekend foutcode P135 en wat kan ik hieraan doen?
  9. Hoe activeer ik eco-modus? Bij de aan/uit knop lang induwen krijg ik de vraag of ik de decoder wil uitschakelen maar als ik dit bevestig gebeurd er een herstart…
  10. Komt er toegankelijkheidsfuncties zoals de kleine en moeilijk leesbare teksten wat groter en duidelijker te maken? Oude decoders hadden dit niet, maar waren beter leesbaar.
  11. Zal Android TV geupdate worden naar nieuwere versies?
  12. Zullen beveiligingsupdates gepusht worden?

  13.  

Alvast bedankt om deze te beantwoorden
Met vele groeten
M

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 4 December 2020, 10:54

Bekijk origineel

57 reacties

Ik heb 4 verschillende operatoren aan de lijn gehad en alle vier hebben ze een ander uitleg voor problemen met decoders.Probleem is dat ik met mijn decoders ( v5 ) opgenomen programma’s niet meer kan bekijken.Ze staan wel in “mijn Opnames”.Dus ik neem 1 v7 decoder ,huren wel te verstaan, want dat is de bedoeling van proximus.Mijn twee v5 decoders heb ik gekocht (toen Belgacom) en nu nog altijd goed werken..Had hun gevraagd nu ik een v7 decoder heb dat ik dan mijn opnames ook op de v5 decoder kan zien.Geen enkel probleem zeiden ze.Allemaal dikke zever.Veel bla,bla,bla…

En wat die v7 decoder betreft, dat die zoiets op de markt brengen dat technisch niet 100 % werkt ,vind ik mensen bedotten.Als ik dan toch moet huren, (want er moeten centjes binnen komen he,)dan denk ik in de toekomst over te stappen naar “ TELENET” want mijn vriendin di heeft daar nooit problemen mee.

Ze houden de mensen aan het lijntje.En er zijn veel mensen die niks afweten van decoders, modems en wifi bridge.Wel den deze wel, en bij mij komt gene technieker over de vloer want het moet opbrengen he

Proximus, voor mij nu probleminus!!!!!!!!

FYI: Opnames op de V5 kunnen ook op de HDD opgeslagen staan en deze kun je sowieso niet op een andere decoder bekijken opnames in de cloud (60 dagen) zou je wel op andere decoders moeten kunnen zien, maar soms moet hiervoor eens de decoder heropgestart worden en zelfs soms eerst de bbox heropstarten en pas daarna de decoder.

omtrent V7 → V7 Stand van zaken

Technieker over de vloer is alleen betalend als het probleem duidelijk niet aan de proximus apparatuur ligt en bv wel betalend als een fout bv te wijten is aan je binnenhuis installatie.

NB: Proximus Forummedewerkers kunnen verder uitleg enz… geven als ze hier straks de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je lijn eens nakijken. 
Heb je enkel problemen met je opnames of is er nog iets waar we je mee kunnen helpen?

Beste,ik heb geen problemen met opnames.Wel dat ik mijn opnames niet kan afspelen op mijn v5 disco 116 decoder.Dt is de decoder met de harde schijf aan de zijkant.Ik huur nu een decoder v7 en die gebruik ik in mijn living op mijn smart tv.De andere decoder, v5 disco 116 staat in mijn slaapkamer en werk met wifi bridge.Gisteren werd mij verteld dat ik wel mijn opname’s zou kunnen zien in cloud.Mijn opname’s op de v7 decoder kan ik wel zien. Met 10 GB cloud kan je niet veel opnemen he.En dan moet 100 GB aanschaffen en dat kost weeral 2,5 euro.Als ik geen opnames meer kan zien op mijn v5 sisco 116 decoder dan heeft he voor mij ook geen zin om langer de v7 decoder te huren.Want is huren  betalen.Ik heb twee v5 disco 116 decoders in prima staat.Waarom moest ik dan een v7 decoder huren??Ineens kon ik geen opnames meer zien op mijn twee v5 disco 116 decoders.Vier operatoren aan de lijn gehad, vier keer verschillend verhaal.Een dik probleem!!!! En ik weet dat het een probleem zal blijven.

Die twee v5 disco decoders heb ik gekocht bij Julie. 225 EUR per stuk

Waarom nog mijn tijd er in steken.

Als ik een score moet geven op 10 dan wordt dat een dikke 0.

 

groeten

Reputatie 7
Badge +5

@beebee Kan je mij voorbeelden geven van opnames die je niet kan zien op je v5 decoder? Krijg je een foutmelding? Zoja, welke?

De opnames worden in de cloud opgeslagen maar dit is niet dezelfde cloud als degene die je krijgt bij je internet abonnement. De cloud waar wij over spreken is de cloud waar alles opnames van al onze klanten staan. Je kan per installatie voor 600uur aan opnames opslaan. Dit is toch niet niks. 

@DaisyS Ik had hier vroeger het volgende genoteerd :

  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur)

Is dat dan veranderd van 400 naar 600 uur voor al je decoders samen?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Het is nog steeds 400u voor de opnames die 60 dagen bewaard blijven. Sorry voor de verwarring. 

@beebee De opnames die zichtbaar zijn op de V7 zouden ook zichtbaar moeten zijn op de V5. Krijg je ze te zien in je overzicht ? Krijg je een foutmelding als je ze wil opstarten, of wat gebeurt er juist ? 

Het is zeker niet nodig om een V7 te hebben om je opnames op de V5 te zien. Als beide aangekochte decoders nog in orde zijn en je hebt de V7 dus eigenlijk niet nodig mag je die altijd terug binnenbrengen. 

Ik doe de opnames op mijn v7 decoder en automatisch staan die ook op mijn v5 disco 116 decoder.

Maar als ik de opnames op de v5 decoder wil zien dan krijg ik een zwart scherm.Je ziet wel op het digitale scherm van je decoder je opname die je afspeelt.Bv: opname familie, kijken, zwart scherm,digitale scherm zie je familie, scherm tv zwart, dan druk ik terug op “digitale tv “van afstandsbediening en krijg ik weer beeld van het programma dat op dat moment aan de gang is.

Reputatie 7
Badge +4

@beebee kan je op de V5 eens testen of je via VOD het journaal,… kan opvragen en bekijken ? Of krijg je dan ook zwart beeld ? Als je V7 met kabel verbonden is, kan je dan de decoders eens van paats wisselen zodat de V5 met kabel verbonden is en dan testen ? 

WIj hadden al jaren een oude V3 of V4 decoder, die we de laatste tijd wekelijks moesten heropstarten.

Ik heb dan een vervanging gevraagd (je betaalt er tenslotte toch huur voor en moet dit degelijk werken). We hebben de V5 gekregen.  We vinden dit vreemd gezien het een oud model is?  Contact met chat / telefoon heeft niets opgeleverd. Het was dat of niets.

Mits vergoeding konden we ook de V7 krijgen.

Blijkbaar krijgen de trouwe en bestaande klanten de afdankertjes en de nieuwe klanten gratis en zomaar de V7. 

 

Enfin, na vele jaren trouwe (en vrij tevreden) klant te zijn geweest, voelen we ons nu een beetje in het zak gezet.  Wij gaan dan ook stilletjesaan uitkijken naar een nieuwe provider, waar we een betere dienstverlening kunnen krijgen. 

Eerste keer dat we iets schrijven op het forum, maar een e-mail sturen blijkt onmogelijk. Klachtendienst  lijkt niet te bestaan bij Proximus.

Ter info: het is nog een beetje gokken met de V7 zoals je op het forum kunt vaststellen in andere berichten met de v7 zijn er ook die nog te veel fouten krijgen en net de v7 weer omruilen voor een v5compact en er zijn er ook die dan minder problemen ondervinden …

Persoonlijk blijf ik bij mijn V5compact en kijk nog een beetje de kat uit de boom.

zie ook V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Kort weg : decoder v7 is de grootse rommel dat proximus op de markt heeft gebracht / BIG PROLEMS

 

Dankjewel voor de reacties !

V5 nu geïnstalleerd. Wel jammer dat ze enkel netflix aanbieden (voor prime heb je de v7 nodig). Maar ja dan heb je blijkbaar weer andere problemen. We zullen het dan ook maar bij de v5 houden. 

Als de decoder (V7) in eco modus gezet is, krijg ik hem niet meer opgestart zonder de spanning er eerst af te halen.

Dat kan niet de bedoeling zijn toch ?

Ik weet niet of je met de v7 de eco modus ook via de Menu / Instellingen / ….. 

kunt zetten om in eco modus uit schakelen of dit een betere methode is. (heb zelf geen v7 ) met de v6 kun je dit wel  dan deze hier voor de V7:

 

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

Mss zou je de decoder eens kunnen resetten om te zien of dit dan wel lukt na die in eco modus te zetten.  
Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

Uitschakelen naar ECO modus wist ik en werkt ook.

Ik krijg hem niet terug AANGEZET nadien.

Dan moet ik de spanning er eerst af halen.

@JurgenD68  Als je de V7 decoder- Android TV Box uitschakelt in Eco Modus duurt het 1-2 min om je TV Box op te starten na het indrukken van de powertoets op je afstandsbediening .

 

Ja maar ondertussen geeft hij geen signaal op de HDMI output, dus de TV begint te switchen van source …

De vorige tv decoder gaf tenminste een signaal dat hij aan het opstarten was.

Er is nog heel veel werk aan de V7 decoder…

Veel functies zijn heel onlogisch en zelfs onvindbaar gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan je instellen op je TV toestel.

In de invoerinstellingen /ingangen /HDMI daar de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder). Als je tenminste deze optie hebt op je TV toestel.

Zo werkt /functioneert het bij mij correct. Powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden van je decoder, bevestigen dat je wil uitschakelen, decoder schakelt ui en ook het TV toestel. Bij heropstarten powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden, naast het rode led lampje zal een orange led lampje oplichten (je decoder is aan het opstarten), dan krijg na een tijd 2 witte led lampjes te zien en zal je TV toestel op starten zonder naar source te vragen.

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

@Martin Ja ik had problemen met de eco mode, decoder startte wel op maar TV niet ondanks CEC ingeschakeld op beiden. Als ik dan TV opzette werd mijn decoder weer uitgeschakeld.

Ook heb ik met deze instellingen bij mij geen last meer gehad met het plots automatisch opstarten an de V7 decoder-TV box.

De Smart TV toestellen met Android TV besturingssysteem hebben deze optie in de CEC instellingen : de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder)

Ook dien je eerst de V7 decoder -TV Box op te starten eens deze is opgestart zal je TV automatisch in schakelen.

Bij mij functioneert dit nu toch al meer dan 4 maanden zonder probleem.

Dat is ook altijd het probleem dat je nooit weet of iemand met de zelfde problemen ook met identiek dezelfde parameters zit die een rol kunnen spelen zelf in het probleem , zelfs met de zelfde opstelling en apparatuur, bvb is het de zelfde hardware versie en zelfde software versie en ga zo maar door.

Daarom ook heb ik hier in al die jaren kunnen vaststellen dat met gelijk welke apparatuur van PX waarover een probleem gaat, het bij de ene probleemloos verloopt en bij sommige anderen een nachtmerrie is.

Maar soit door al de mogelijk opties en mogelijkheden mee te geven die eventueel een al dan niet tijdelijke oplossing kunnen leiden, kunnen we maar hopen dat we toch af en toe eens iemand kunnen verder helpen in afwachting dat er door PX een echte definitieve oplossing komt voor een probleem.

Wat voor nut zou het Forum anders hebben als er nooit problemen zouden optreden hé 😊

Maar nu terug tot het probleem ik heb ook al van anderen waarbij ik voorstelde om de HDMI kabel los te leggen naar hun tv, zij zeggen dat toch de V7 niet uit eco stand te krijgen is, net zoals Jurgen hier aangeeft, maar bij hem zal dan de hdmi kabel wel met de tv blijvend verbonden zijn veronderstel ik toch als hij die probeert uit eco te krijgen.

Ondertussen enkele weken gebruiker van een Proximus Android TV Box.

 

Al bij al tevreden, maar de langer termijn opnames heb ik niet meer.

 

Proximus ging dat 3 jaar geleden toch al oplossen ?

Reputatie 7
Badge +4

@Henri123 Dit is inderdaad momenteel nog niet mogelijk. Ik kan er ook nog geen concrete datum opplakken wanneer dit wel mogelijk zal zijn. 

Reageer