Beantwoord

Cloud problemen


Reputatie 3
Badge +1
Ik heb al vier jaar cloud maar 13maand geleden upgrade ik van 10 naar 50gb en betaal via Paypal 0,99€ maandelijks !
Gisteeen viel me op ik allang geen backups melding van cloud krijg dus klik cloud aan en onmiddelijk melding dat mijn 10GB opgebruikt zijn !
De 50GB staat nergens ! Kijk betalingen na en ja hoor 28mei pas betaalt en zo elke maand daarvoor stipt betalingen dus daar zit geen probleem !!
Vraag bij chat my Proximus geen antwoord , nooit iemand komen antwoorden dus ga zelf maar iPhone aan en uit zetten maar zelfde bij cloud gebleven dus dan cloud uitlog en kan niet meer inloggen terwijl ik mijn paswoord goed ken ! Dan maar cloud verwijderen en terug instaleren en sindsdien is gedaan want als cloud klik is al melding verbindingsproblemen en probeer opnieuw !
Ben zelfs de hele iPhone terug gaan instaleren maar cloud blijft met die melding verbindingsproblemen ...
Betaal dus cloud opslag voor niets !!
Proximus kan waarschijnlijk niets doen ??
Nog mensen problemen en hoe krijg ik cloud terug normaal werkend want anders betalingen stopzetten want als alles kwijt is heb ik een 13 maanden of langer betalen niets gehad om zwijgen al de foto’s kwijt die er bewaard stonden
icon

Beste antwoord door Martin 1 June 2019, 11:35

Bekijk origineel

65 reacties

Het gaat inderdaad wel, maar het moet telkens herhaald worden, dat lijkt toch niet de bedoeling dacht ik. Toch bedankt voor de tip. Hiermee kunnen ze bij Proximus nog wat leren. 

Als je cookies en history wist in je browser werkt het dan ook niet?

Nu nog zelf vinden waarom het niet werkt buiten InPrivate-Browsing, aan de hulpdesk moet ge het niet vragen.

Het ging niet om het taal probleem, echter na het lezen van een antwoord van Martin ben ik er achter gekomen dat met zijn tip om InPrivate-browsing te gebruiken ctrl + shft + N cloud wel is te bereiken ik  had hier echter nog nooit van gehoord. Dan toch al een stap in de goede richting.

Bij mij ook. Je ziet ook “/fr/” in de link staan, dat duidt op een franstalige website.
Als je die “fr” in de browserregel aanpast naar “nl” heb je Nederlands.
Oftewel als je rechtsboven kijkt zie je FR staan, klik erop en dan op NL.
Dan is het taalprobleem ook opgelost
 

Als ik dit allemaal lees word ik er ook moedeloos van. Ik probeer al jaren mijn cloud te gebruiken (10 GB). Heb ook al meerdere malen de helpdesk gecontacteert en word ook in rondjes maken gestuurt.

Hier het probleen soms na een lange periode kan ik toch aanmelden en geruiken, maar na afsluiten van de browser (microsoft Edge of Google Chrome) en terug opstarten van cloud via MYProximus link is het einde verhaal en krijg ik nog enkel de tekst (zie afbeelding) hoe dikwijls ik het ook probeer. In kort wat ik doe: 

Google Chrome of Microsoft Edge

Cloud openen: MyProximus > Producten > Cloud 10 GB > Toegang tot Cloud > Weblink: Http://www.proximuscloud.be

Gelieve in MyProximus na te kijken of u recht heeft op dit product en gelieve het via MyProximus te activeren. Meer info vindt u hier.

Ik klik op "hier"

https://www.proximus.be/support/fr/id_scatr_cloud/particuliers/support/internet/cloud-et-my-e-press.html opent franstallig.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Dantecuyckens De data in onze abonnementen is aangepast. Vandaar dat u meer hebt nu. Ik heb ook tevens naar je nummer gekeken en de 50GB staat actief dus u kan die volledig gebruiken.

@Dantecuyckens Tijdens het weekend komt hier niemand langs van Proximus.

maar omdat zij aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ik heb 50 gb deze maand gekregen normaal heb ik 13 gb per maand en nu heb ik opeens 0 gb hoe kan dit

@wisu heel graag gedaan en ik ben zelf blij te horen dat het dan toch uiteindelijk in orde gekomen is :thumbsup:

Dag Martin,

Gisteren  mirakel gebeurd!! Update boodschap om niewe versie van Proximus Cloud uit te voeren.

Versie update: 21.4.12 . Een tot nu toe werkende versie van de Appna melding 9 maand geleden via klantendienst en op het forum en dit zonder enig contact vanwege Proximus. 

Bedankt Martin voor de steun

Beste Proximus,

Na verschillende pogingen om met u in contact te komen om mijn aanslepend “Cloud App “ probleem en dat van van véééél anderen op te lossen en NOOIT een contact poging van uw kant gehad te hebben, dwingt u mij echt een case bij de ombudsman te openen?

Spijtig genoeg niet, normaal zou iemand van Proximus hier je moeten bij verder helpen of inlichtingen geven inderdaad waar de knoop juist in de kabel zit !

Dag Martin,

Tot nu toe, na zoveel maandagen,geen enkele reactie vanwege Proximus. Ken jij een oplossing om deze gordiaanse  knoop te ontwarren?

Hallo Proximus!!! Is daar nog iemand!!! Laat mij aub iets weten, desnoods dat het jullie niet interesseert!

Nog steeds niets gehoord van de Proximus kant!!!  Gelukkig heeft Martin de draad opgepikt en bewijst dat toch iemand dit Forum leest. Ondertussen zijn weer enkel maandagen voorbijgegaan. :-( 

Ja ik geef het alleen maar ter info en hoop voor u dat er inderdaad vlug een oplossing komt.

Bedankt Marin, maar er zijn reeds veel maandagen voorbijgegaan sinds nov 2020. We zullen zien.

in ieder geval maar pas maandag , dan komen ze hier pas terug langs

Hallo, wordt er vanwege Proximus nog op mijn post ivm Proximus Cloud problemen nog gereageerd, of gaan we dezelfde weg op als met de telefoongesprekken, ttz………..?

Betreft Proximus Cloud: gebruik van de Cloud App pc optie om ‘Proximus Cloud’ folder op PC (W10)  te synchroniseren met de 10G Cloud van Proximus

Ik gebruikte de App om een automatische sync te hebben tss pc en cloud tot op bepaald moment ik niet meer in de app kon inloggen. Niet met PSWD of ITSME . Zie Fig 1.

Na het invullen van mailadres, PSWD krijg ik een draaiend wacht-cirkeltje.

 

Contacten met Proximus  via 080022800  (keuze 4,2)

- op 16/11/2020 om 16:28: leidde tot niets

- op 24/11/2020 om 16:16 tot 16:26 leidde tot niets/ gaan mij terugbellen tss 16:26 en 18:00, niet gebeurd

- op  1/12/2020 10:38 Mail van Proximus support met vraag naar de logfiles Fig 2

- op  1/12/2020 11:13 opsturen van de gevraagde logfiles Fig 3

- op  1/12/2021 11:14 auto antwoord van Proximus met verwijzing naar 0800 22800. (Fig 4) Dus terug naar vertrekpunt

- 31/12/2020 om 16:46 moest release 17.3.2.12 installeren (iets wat ik vooraf reeds verschillende malen gedaan had) Zal mij terugbellen op 4/1/2021. Weerom niets gehoord

Algemene stilte vanwege Proximus.

- 3/3/2021 16:48 tot 17:20. Na veel doorverbindingen en wachten; beweert men dat het aan mijn PC ligt

- 17/3/2021 tss 12:02 en 12:42 opnieuw geen oplossing

Conclusie: De Proximus desk 080022800  is helemaal niet beslagen om Cloud problemen op te lossen. Je wordt gewoon weg op één of andere manier afgescheept.

Ik heb alle mogelijke vragen en antwoorden op het Proximus Forum gelezen en uitgeprobeerd, geen enkel oplossing gevonden alleen een hele hoop gefrustreerde mensen.

 

Algemene inlichting toegang Proximus Cloud:

  • Via MyProximus: OK
  • Via web https://www.proximuscloud.be: OK
  • Via Smartphone: OK
  • Via andere PC : OK
  • Via deze PC inloggen op de App  (Cloud versie 17.3.2.12.production) lukt niet.

Cloud App reeds verschillende malen uninstalled en installed.

Logfiles zijn ter beschikking

 

- Iedere keer uninstall uitgevoerd, Cookies deleted en PC herstart (met controle dat “Local Disk / C Drive > Users > (domain username) > AppData > Local > Proximus > Proximus Cloud”  niet meer aanwezig was.*)

- Invoeren van nieuw PSWD om na te gaan of dit een oplossing kon bieden: neen

- CCleaner (compleet) uitgevoerd

- TeamViewer op mijn PC geïnstalleerd.

 

Fig 1

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 3

Fig 4

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gekend probleem waar ze nog geen oplossing voor hebben, en prox ging het op het forum melden als het in orde was.

Tot op heden weinig meer info… :-S

gekend probleem waar ze nog geen oplossing voor hebben, en prox ging het op het forum melden als het in orde was.

Als ik Proximus cloud wil open door op het icoon te klikken, verschijnt er een inlogvenster dat aan- en uitgaat op het bureaublad . Niets mee aan te vangen. Heb cloud reeds verwijderd en terug opgeladen, maar zonder resultaat. Kan wel inloggen via My Proximus, maar is veel omslachtiger.

Roger

staat duidelijk op hun site dat het gratis is als je internet klant bent
zie op hun webpagina > https://www.proximus.be/nl/id_cr_cloud/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen/cloud.html

Als je meer opslagvolume wilt moet je wel voor betalen, zoals je ook op hun webpagina (link hierboven) kunt zien staan

Reageer