Beantwoord

Cloud problemen


Reputatie 3
Badge +1
Ik heb al vier jaar cloud maar 13maand geleden upgrade ik van 10 naar 50gb en betaal via Paypal 0,99€ maandelijks !
Gisteeen viel me op ik allang geen backups melding van cloud krijg dus klik cloud aan en onmiddelijk melding dat mijn 10GB opgebruikt zijn !
De 50GB staat nergens ! Kijk betalingen na en ja hoor 28mei pas betaalt en zo elke maand daarvoor stipt betalingen dus daar zit geen probleem !!
Vraag bij chat my Proximus geen antwoord , nooit iemand komen antwoorden dus ga zelf maar iPhone aan en uit zetten maar zelfde bij cloud gebleven dus dan cloud uitlog en kan niet meer inloggen terwijl ik mijn paswoord goed ken ! Dan maar cloud verwijderen en terug instaleren en sindsdien is gedaan want als cloud klik is al melding verbindingsproblemen en probeer opnieuw !
Ben zelfs de hele iPhone terug gaan instaleren maar cloud blijft met die melding verbindingsproblemen ...
Betaal dus cloud opslag voor niets !!
Proximus kan waarschijnlijk niets doen ??
Nog mensen problemen en hoe krijg ik cloud terug normaal werkend want anders betalingen stopzetten want als alles kwijt is heb ik een 13 maanden of langer betalen niets gehad om zwijgen al de foto’s kwijt die er bewaard stonden
icon

Beste antwoord door Martin 1 June 2019, 11:35

Bekijk origineel

56 reacties

@wisu heel graag gedaan en ik ben zelf blij te horen dat het dan toch uiteindelijk in orde gekomen is :thumbsup:

Ter uwe info: Er werden hier onlangs nog door anderen cloud problemen gemeld, maar je zal pas op hulp van de Proximus medewerkers op het forum kunnen rekenen als ze hier maandag terug langskomen.

PS: Er werd hier door de Proximus medewerkers al in ander topics aangehaald van de app eens opnieuw te installeren maar het leidt ook niet altijd tot een oplossing en moeten de Proximus medewerkers het verder doorgeven aan de specialisten voor verder nazicht.
Heeft het mss iets te maken met ios update 12.3.1 op iPhone?
Inderdaad het is Proximus die er moet voor zorgen dat hun app draait op de nieuwe iOS
Reputatie 7
Badge +4
Dit is in onderzoek. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
Reputatie 7
Badge +3
Best volg je even dit forum om te zien wanneer het terug in orde is.

Spijtig genoeg niet, normaal zou iemand van Proximus hier je moeten bij verder helpen of inlichtingen geven inderdaad waar de knoop juist in de kabel zit !

Hallo Proximus!!! Is daar nog iemand!!! Laat mij aub iets weten, desnoods dat het jullie niet interesseert!

Betreft Proximus Cloud: gebruik van de Cloud App pc optie om ‘Proximus Cloud’ folder op PC (W10)  te synchroniseren met de 10G Cloud van Proximus

Ik gebruikte de App om een automatische sync te hebben tss pc en cloud tot op bepaald moment ik niet meer in de app kon inloggen. Niet met PSWD of ITSME . Zie Fig 1.

Na het invullen van mailadres, PSWD krijg ik een draaiend wacht-cirkeltje.

 

Contacten met Proximus  via 080022800  (keuze 4,2)

- op 16/11/2020 om 16:28: leidde tot niets

- op 24/11/2020 om 16:16 tot 16:26 leidde tot niets/ gaan mij terugbellen tss 16:26 en 18:00, niet gebeurd

- op  1/12/2020 10:38 Mail van Proximus support met vraag naar de logfiles Fig 2

- op  1/12/2020 11:13 opsturen van de gevraagde logfiles Fig 3

- op  1/12/2021 11:14 auto antwoord van Proximus met verwijzing naar 0800 22800. (Fig 4) Dus terug naar vertrekpunt

- 31/12/2020 om 16:46 moest release 17.3.2.12 installeren (iets wat ik vooraf reeds verschillende malen gedaan had) Zal mij terugbellen op 4/1/2021. Weerom niets gehoord

Algemene stilte vanwege Proximus.

- 3/3/2021 16:48 tot 17:20. Na veel doorverbindingen en wachten; beweert men dat het aan mijn PC ligt

- 17/3/2021 tss 12:02 en 12:42 opnieuw geen oplossing

Conclusie: De Proximus desk 080022800  is helemaal niet beslagen om Cloud problemen op te lossen. Je wordt gewoon weg op één of andere manier afgescheept.

Ik heb alle mogelijke vragen en antwoorden op het Proximus Forum gelezen en uitgeprobeerd, geen enkel oplossing gevonden alleen een hele hoop gefrustreerde mensen.

 

Algemene inlichting toegang Proximus Cloud:

  • Via MyProximus: OK
  • Via web https://www.proximuscloud.be: OK
  • Via Smartphone: OK
  • Via andere PC : OK
  • Via deze PC inloggen op de App  (Cloud versie 17.3.2.12.production) lukt niet.

Cloud App reeds verschillende malen uninstalled en installed.

Logfiles zijn ter beschikking

 

- Iedere keer uninstall uitgevoerd, Cookies deleted en PC herstart (met controle dat “Local Disk / C Drive > Users > (domain username) > AppData > Local > Proximus > Proximus Cloud”  niet meer aanwezig was.*)

- Invoeren van nieuw PSWD om na te gaan of dit een oplossing kon bieden: neen

- CCleaner (compleet) uitgevoerd

- TeamViewer op mijn PC geïnstalleerd.

 

Fig 1

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 3

Fig 4

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo, wordt er vanwege Proximus nog op mijn post ivm Proximus Cloud problemen nog gereageerd, of gaan we dezelfde weg op als met de telefoongesprekken, ttz………..?

in ieder geval maar pas maandag , dan komen ze hier pas terug langs

Dag Martin,

Gisteren  mirakel gebeurd!! Update boodschap om niewe versie van Proximus Cloud uit te voeren.

Versie update: 21.4.12 . Een tot nu toe werkende versie van de Appna melding 9 maand geleden via klantendienst en op het forum en dit zonder enig contact vanwege Proximus. 

Bedankt Martin voor de steun

Bedankt Marin, maar er zijn reeds veel maandagen voorbijgegaan sinds nov 2020. We zullen zien.

Ja ik geef het alleen maar ter info en hoop voor u dat er inderdaad vlug een oplossing komt.

Beste Proximus,

Na verschillende pogingen om met u in contact te komen om mijn aanslepend “Cloud App “ probleem en dat van van véééél anderen op te lossen en NOOIT een contact poging van uw kant gehad te hebben, dwingt u mij echt een case bij de ombudsman te openen?

Reputatie 3
Badge +1
Heb ondertussen 5x cloud app verwijdert en terug geïnstalleerd maar helpt niet , zelfs iPhone terwijl thans perfect werkte terug gaan opstarten en dan alles terug zetten zoals ik gewend ben maar helaas ook dit voor niets !
Medewerker technische dienst belde gisteren maar enige zei was om vandaag cloud proberen openen en zou dan wel opengaan dus noppes
Alles zelfde nog en werkt niet
Reputatie 3
Badge +1
Heb op moment verwijdert en niet terug geïnstalleerd !
Was tevreden over cloud en daar zitten al mijn bewaarde foto’s en contacten enzo en heb daarvoor 50gb omdat al jaar geleden de gratis 10GB vol was maar ja betaal wel voor niets !
Tevaak al dingen voor niets bij Proximus voor niets betaalt !
Als cloud gedaan is kan best zo snel mogelijk de 50gb stopzetten :((
Is thans pas 28mei weer betaalt
Denk niet Proximus met cloud gaat helpen

Als ik Proximus cloud wil open door op het icoon te klikken, verschijnt er een inlogvenster dat aan- en uitgaat op het bureaublad . Niets mee aan te vangen. Heb cloud reeds verwijderd en terug opgeladen, maar zonder resultaat. Kan wel inloggen via My Proximus, maar is veel omslachtiger.

Roger

kun je via uw browser > https://www.proximuscloud.be nog aan je opgeslagen bestanden
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb al vier jaar cloud maar 13maand geleden upgrade ik van 10 naar 50gb en betaal via Paypal 0,99€ maandelijks !
Gisteeen viel me op ik allang geen backups melding van cloud krijg dus klik cloud aan en onmiddelijk melding dat mijn 10GB opgebruikt zijn !
De 50GB staat nergens ! Kijk betalingen na en ja hoor 28mei pas betaalt en zo elke maand daarvoor stipt betalingen dus daar zit geen probleem !!
Vraag bij chat my Proximus geen antwoord , nooit iemand komen antwoorden dus ga zelf maar iPhone aan en uit zetten maar zelfde bij cloud gebleven dus dan cloud uitlog en kan niet meer inloggen terwijl ik mijn paswoord goed ken ! Dan maar cloud verwijderen en terug instaleren en sindsdien is gedaan want als cloud klik is al melding verbindingsproblemen en probeer opnieuw !
Ben zelfs de hele iPhone terug gaan instaleren maar cloud blijft met die melding verbindingsproblemen ...
Betaal dus cloud opslag voor niets !!
Proximus kan waarschijnlijk niets doen ??
Nog mensen problemen en hoe krijg ik cloud terug normaal werkend want anders betalingen stopzetten want als alles kwijt is heb ik een 13 maanden of langer betalen niets gehad om zwijgen al de foto’s kwijt die er bewaard stonden

Ik denk dat je 2 cloud oplossing door elkaar haalt, wij bieden geen cloud oplossing aan van 50 Gb , ik vermoed dat je het over de cloud oplossing van Apple gaat.
Wat betreft je Proximus cloud account heb je 10 GB dat zit inbegrepen in je abonnement (geen extra kost), op deze account is er inderdaad 10 GB van de 10 GB gebruikt.
Voor het probleem met de iphone verwijs ik je naar deze topic: https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/cloud-47541
Reputatie 3
Badge +1
Weet alleen had cloud 10GB en als die begin april 2018 vol geraakte heb ik 50gb gekozen maar ook gekozen om dat niet via factuur Proximus te betalen maar via Paypal zoals ik al jaren ook Netflix betaal .
Maar Proximus kan niet helpen want hebben geen enkel idee wat kan schelen !
Bij Apple gaan zoeken en nu al paar afspraken gemaakt dat ze me op bepaald uur bellen maar niemand belt !
Denk dat cloud verleden tijd zal worden want niemand die weet hoe dit terug openen !
Mijn iPhone werkte perfect maar toch al twee maal opnieuw gaan opstarten in hoop
Cloud dan terug zou werken dus dat doe ik nu zeker niet opnieuw !
Reputatie 3
Badge +1
SamuelID ik heb IOS 12.31.1
Reputatie 3
Badge +1
Met Apple gebeld en probleem ligt bij Proximus en Proximus moet oplossen zeggen zij
Reputatie 3
Badge +1
Enige ik nog kan is iPhone naar fabrieksinstellingen zetten wat jammer is omdat iPhone zelf goed werkt dus is cloud dat wel waard denk ik ?
Naar alle waarschijnlijk zal hierna evengoed niet werken !
Reputatie 3
Badge +1
Moest Proximus bellen en probleem uitleggen zodat zij het oplossen maar Deze zal geen hulp beiden al is vreemd dat Cloud probleem alleen bij Proximus klanten zit

Reageer