Staat de functie ‘bellen via wifi’ standaard actief bij Proximus als je gsm-toestel compatibel is en door Proximus ondersteund wordt?
Als vliegtuigstand niet actief is en wifi actief, is VoWiFI niet actief maar wordt VoLTE weergegeven. Ik heb binnenshuis goede 4G ontvangst.
Bij mijn Samsung S24 is dit precies toch anders dan is VoWifi alsook VoLTE actief.
Dat is een heel recent model dat sneller een nieuwere software versie krijgt (al heeft). Ook heb je je waarschijnlijk al UI 6.1.
Inderdaad Android 14, OneUI 6.1 en Galaxy AI, maar een belangrijk punt is ook dat er 7 jaar beveiligingsupdates zijn nu i.p.v. 5 en Android 21 de laatste OS update.
Bedankt
Met update iOS 17.4 staat nu bovenaan ‘WiFi Calling’.
Staat ‘bellen via wifi’ voor beide mobiele nummers nog actief? Op mijn nummer/gsm staat terug ‘Proximus’ ipv ‘WiFi Calling’.
Bedankt voor jou reactie. Hier is het inmiddels terug zichtbaar op het scherm.
Hier ook probleem met bellen via wifi, dat niet werkt op toestel Samsung S23FE van mijn echtgenote. Op dit toestel staat alles juist ingesteld, zoals op mijn oude Samsung, waarop het wel werkt. Heb al een paar keer contact gehad met de klantendienst. Functie bellen via wifi zou op het (pay and go) nummer van mijn echtgenote nog niet actief zijn. Casenummer is aangemaakt, maar niets meer van gehoord.
In afwachting van een medewerker is het een goed idee om je forumprofiel aan te vullen.
Dit doe je zo: zoveel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel de Proximus medewerkers de info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bijkomende informatie vermelden zoals het betreffend tekefoonnummer en casenummer. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Bedankt, forumprofiel is aangevuld.
Heeft iemand van jullie
Ik had dit topic gisteren niet ver genoeg gelezen om de vraag te zien.
Maar ik kan bevestigen dat mijn Samsung S21FE out-of-the-box bellen met wifi ondersteunt en dat in die situatie er Proximus staat naast de symbolen wanneer ik het instellingenmenu uitklap (wifi aan/uit, GPS, Stil, ….). In het “normale” scherm staat er de klok en enkele symbolen (weer, alarm) op die plaats. Op het ontwaakscherm (hoe noemt dat?) staat er wel “Proximus” op die plaats.
Als vliegtuigstand niet actief is en wifi actief, is VoWiFI niet actief maar wordt VoLTE weergegeven. Ik heb binnenshuis goede 4G ontvangst.
Bij mijn zoon is er geen (gsm noch 2/3/4G) ontvangst binnenshuis maar schakelt mijn smartphone automatisch over naar wifi bellen. Dit werkt prima! (maar ik moet wel Wifi activeren)
Eigenaardig
Het heeft altijd gewerkt zoals hierboven beschreven.
Ik was vandaag even naar mijn zoon geweest (voor de boormachine) en had wel wifi, maar kon niet bellen via wifi. Er was (zoals altijd) geen mobiel netwerk (telefoon noch internet) beschikbaar.
In vliegtuigstand werd mij gevraagd deze uit te zetten, Uit vliegtuigstand kreeg ik de boodschap dar er geen mobiel netwerk was.
Een kortstondige storing? Of een andere oorzaak?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.