Beantwoord

Vraag over bellen via wifi

  • 31 January 2024
  • 32 reacties
  • 677 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Bij de iPhone staat naast het wifi symbool  de naam van je provider bij VoWifi, dus dat schijnt te kloppen.

Trouwens is het 

symbool voor mobiel gsm ontvangst niet meer te zien.

 


@Martin Dit zie ik staan met vliegtuigmodus en Wifi aan.

Hieronder met alleen vliegtuigmodus:

 

wat zie je staan als alleen wifi opstaat  van deze symbolen 

@rsca_rsca 

1ste symbool = Wifi actief
 2de = VoWifi actief
3de signaal mag je niet zien maar in de plaats het “vliegtuig symbool” (in vliegtuig mode)

Dus in dit geval wil dit zeggen dat dan wifi alleen opstaat samen met voWifi

Als je wifi nu ook zou uitzetten zou je alleen het “vliegtuig symbool” mogen zien.
 


Het lijkt er op dat de aanpassing die gebeurd is geslaagd is. Bij netwerkselectie staat nu Proximus VoWiFi (wat eerder niet was), maar bovenaan op de gsm staat gewoon Proximus, hebben jullie dat ook?

We hebben net getest wat @Martin voorstelde, namelijk “vliegtuigmode inschakelen en alleen wifi terug opzetten en dan zien of je kunt bellen”. En dat werkte bij beide gsm’s. Bij beide gsm’s stond wel, ondanks dat de vliegtuigstand op stond, het wifi-signaal én Proximus bovenaan weergegeven. Ik weet niet of dat normaal is. Het statussymbool Wi-Fi zie ik nergens in de statusbalk. Hoe is dit bij degenen die met een iPhone werken hier op het forum?

@tina.b is dit in orde aan het brengen, waarvoor veel dank!

@Martin bedankt voor de info.

@Luc.M of @DaisyS staat ‘bellen via wifi’ actief voor beide gsm-nummers in ons pack?

Dit is normaal zo voorzien in het systeem, maar blijkbaar kan dit toch nog nodig zijn dat het manueel moet ingevoerd worden.

Dus als het je niet lukt dan best eens laten natrekken door een PX moderator of het werkelijk actief staat voor je gsm nummer.

Als je test best eens vliegtuigmode inschakelen  en alleen wifi terug opzetten en dan zien of je kunt bellen.

Reageer