Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3214 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Ik heb uw info bijgevoegd in uw lopend dossier 46545283.De dossierbeheerder zal erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Mijn moeder heeft sinds november al twee aanrekeningen gekregen van 19.96 euro van Rouge Play en dit gebeurt via M-pay. Zij heeft zich echter nergens voor aangemeld of een account aangemaakt. Haar nummer is 0498/******. Hoe kan dit stopgezet worden en kan ze het onterechte aangerekende bedrag terugkrijgen? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@fc444257 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over derde diensten en het gsm-nummer onleesbaar gemaakt voor jouw privacy. Groetjes, Antonella

Net gebeld met klantendienst: zo’n gedoe voor dit te blokkeren. Alles kan tegenwoordig, behalve een telefoonnummer blokkeren? Ik krijg geen gegevens van firma die dit bedrag van mij rekening plundert? Begrijpe wie kan. Moet ik een hele administratieve molen bij de overheid, Testaankoop, Telenet in gang zetten  omdat het zogenaamd niet op een simpele manier kan opgelost worden… Wat me vooral stoort: ik ben niet de enige, verre van, dus men mag dan toch als betalend klant verwachten dat er uit geleerd is. Er moet toch al een vorm van diefstal-, want dat is het,bescherming bestaan. En hoe kan ik mijn geld recupereren als ik het bedrijf niet ken?

gewwoon wachten op de reactie van de proximus forummedewerkers dat zij het even kunnen natrekken

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 

Ik heb dossier 46198469 opgemaakt voor verder onderzoek.

Momenteel is de dienst door derden nog niet aangerekend 

Je kan deze diensten ook blokkeren op je telefoon.

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@fatihbayat042 

kan je in je profiel je klantgegevens bijvullen ?

Dan kunnen we dit verder laten nakijken !

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als dit gebeurd is

vriendelijke groeten

Tina

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Er zijn geen Proximus-medewerkers actief op dit publieke forum tijdens de weekends

Dit lijkt op onderstaande

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/wister-betalingen-op-mijn-gsm-factuur-34244

Best asap onderstaande bedrijf contacteren en facturatie betwisten

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

 

8442 WISTER support.be@wister.eu +32 2 425 82 52
wister WISTER serviceclients@wister.fr +32 2 425 82 52

Hallo,

Sinds eind augustus heb ik te maken met extra verbruik. Altijd ongeveer met dezelfde mededeling: help:024258252-adult vod-xo21t.

ik ben hierdoor al 80 euro verloren.

ik vind dit zeker niet kunnen want nooit heb ik voor zoiets een registratie of handeling verricht.

 

ik wens een crediterng van 80 euro!

dit is 4.99 x 16 keer !!!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ponjaard ik heb je bericht herhangen naar een bestaand topic over derde diensten. Vul je je klantgegevens in op het klantprofiel? Groetjes, Heidi

En hoe doe ik dat de nrs van derden blokkeren 

kan er ook eens gebeld woren voor een woordje uitleg 

info vind je hier → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

 

→ 

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken, kun je 
→ mobiele betalingen limiteren of 
→ betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

@fc444257 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over derde diensten en het gsm-nummer onleesbaar gemaakt voor jouw privacy. Groetjes, Antonella

Dank je wel, ik heb al een klacht gestuurd naar de betreffende derde dienst. En de mobiele betalingen afgezet. Kan er verder nog iets gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +3

@fc444257  Via Proximus werd dossier 47148576 opgemaakt om een onderzoek op te starten naar de aanrekeningen van deze derde dienst. Je zal hiervan door een dossierbeheerder op de hoogte worden gehouden. De blokkeringen voor derde diensten staan alvast actief op het gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Dat vind ik dan nog straffer die nummers zijn geblokkeerd in mijn gsm dus weer eens het bewijs dat ik ze niet gebeld heb Ik wens nu een uitleg naar welke nummers ik zou gebeld hebben waar ik zoveel moet voor betalen buiten bundel 

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 

ik zie een aantal nieuwe blokkeringen actief vanaf 25-8-2020

het betiwste verbruik dateert van 19-8 dus dat was nog voor die datum 

groeten

Tina

best met hen contact opnemen om dit te stoppen 

9336 COMIZZO help@cmtelecom.be +32 2 255 50 55

cfr. Bij wie kun je terecht over diensten door derden? 

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden (hoe kun je een bedrag betwisten)

Als er geen reactie zou komen van dan kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

 

Ik heb net gemerkt dat er wekelijks 's zaterdags 4,99 eu op mijn rekening wordt gefactureerd. Van SpeelGames. Dat is meer dan 20 eu!! Ik heb hier absoluut niets mee te maken. Ik wil dat dit stopt. Dit is frauduleus en ik heb dus recht op een terugbetaling. Kan hier asap een oplossing voor gevonden worden aub?!

Beste Joel

 

Dit is helaas niet zo… Er staat enkel SMS ontvangen van infodienst. Op de laatste pagina bij diensten voor derden staat er geen verder info.

Groetjes

@vdp De facturen waar het oude gsm-nummer op vermeld staat, daar staan de aanrekeningen op vermeld en gefactureerd.Normaal onder Derde Diensten.Zo kan de operator zien wat zij uw dochter telkens aangerekend hebben.U kan deze gegevens ook bekijken op MyProximus.Groetjes,Joel

Beste Joel

 

Dit is helaas niet zo… Er staat enkel SMS ontvangen van infodienst. Op de laatste pagina bij diensten voor derden staat er geen verder info.

Groetjes

FYI: Morgen pas komt hier iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum om je verder te helpen.

Beste,

Ik heb tot nu toe geen definitieve reactie. Ik heb mijn contract naar jullie opgestuurd. Jullie hebben gezien dat mijn promo niet voir 12 maanden was. Ik zou graag dus een correctie van jullie krijgen.

De 2de leuk van mijn vraag ivm met het feit dat jullie medeplichtig waren met de oplichting van de firma HUB games. Jullie hebben tot nu toe niets gedaan om de oplichting te stoppen. Wat gaan jullie doen om de oplichting van HUB games of van andere online games te stoppen? Mvg

FYI: heb je deze zelf gecontacteerd ook, om klacht in te dienen en geld terug te krijgen, want als zij niet reageren kan Prox een klachtendossier tegen hen aanmaken, enfin morgen komen de prox forummedewerkers terug langs.

Als je in onderstaande link de naam “digital” en dan ook “playup” krijg je de nodige gegevens om ze best zelf aan te spreken om deze niet gevraagde/gewenste dienst te stoppen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?

krijg je van hen geen gevolg dan zal proximus een klachtendossier opstellen tegen hen 

→ hoe kun je een bedrag betwisten

NB: Medewerkers van proximmus zelf komen hier niet langs op het forum in het weekend en feestdagen

zoeken op digital (gp) geeft 
 

rentabiliweb DIGITAL VIRGO info@digitalgp.com +32 2 588 26 70

 

op  playup

 

playup DIGITAL VIRGO customer@be.play-up.co +32 4 277 99 90

@vdp  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaand topic in verband met derde diensten. Vul je jouw klantennummer en het betrokken gsm-nummer aan in de profielgegevens? Dan kijken we dit graag verder voor je na.

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

is gebeurd! Dank je

 

Reageer