Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3163 Bekeken

Heb nu al 7x gebeld met de klantendienst proximus Op eens zag ik dat mijn bundel 96 euro buiten bundel was Dusvik bellen konden geen antwoord geven Dan terug gebeld antwoord ja Mevrouw we gaan een klachtendossier open want u bent vandaag niet de enige die ineens rekeningen gekregen heeft van een 09 nummer Nu vandaag 1 maand verder niks meer gehoord dus bel terug vinden niks van klacht Word je afgewimpeld een klacht moet online Nergens te vinden waar je een klacht schriftelijk kan indienen Hang nu weeral 1u30 aan de lijn in wacht 

Nu als ze dit probleem niet gaan oplossen sta ik maandag bij een andere provider die wel luisteren ipv maar mijn factuur te verhogen zonder te kunnen zeggen vanwaar en hoe 
Dit mag stoppen die wanpraktijken   


91 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt wachten op een reactie van proximus-medewerkers op dit publieke forum

blijkbaar is het (voorlopig) niet mogelijk schriftelijk (elektronisch formulier) klacht neerleggen m.b.t. factuur op onderstaande wijze

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html

ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijnfactuur - klacht indienen of andere vraag

 

Proximus-medewerkers moeten evenwel op uw vraag een gedetailleerde factuur ter controle kunnen overmaken indien de betrokken gedetailleerde info bv. ook niet terug te vinden is in MyProximus - mijn facturen - detail csv

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 

Ik heb dossier 46198469 opgemaakt voor verder onderzoek.

Momenteel is de dienst door derden nog niet aangerekend 

Je kan deze diensten ook blokkeren op je telefoon.

groeten

Tina

En hoe doe ik dat de nrs van derden blokkeren 

kan er ook eens gebeld woren voor een woordje uitleg 

info vind je hier → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

 

→ 

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken, kun je 
→ mobiele betalingen limiteren of 
→ betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

Dat vind ik dan nog straffer die nummers zijn geblokkeerd in mijn gsm dus weer eens het bewijs dat ik ze niet gebeld heb Ik wens nu een uitleg naar welke nummers ik zou gebeld hebben waar ik zoveel moet voor betalen buiten bundel 

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 

ik zie een aantal nieuwe blokkeringen actief vanaf 25-8-2020

het betiwste verbruik dateert van 19-8 dus dat was nog voor die datum 

groeten

Tina

Op 25/8 heb ik contact opgenomen met jullie diensten en toen heeft die Mr. Een dossier geopend en ook die nrs geblokkeerd dus is er die dag wel degelijk een dossier geopend Dan moeten jullie dit toch terugvinden

19/8 was ik zelfs op vakantie wil enkel weten naar welke nrs is zou gebeld hebben en vanwaar dat bedrag komt 

Reputatie 6
Badge +2

Via myproximus kun je wel de details van uw zes laatste facturen zien.

is dat niet juist het probleem dat dit niet altijd lukt, nee ?

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Uw vraag/probleem gaat onderzocht worden via dossier 46198469.De dossierbeheerder gaat na het onderzoek zelf terug contact met u opnemen om alles te overlopen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Hallo,

Sinds eind augustus heb ik te maken met extra verbruik. Altijd ongeveer met dezelfde mededeling: help:024258252-adult vod-xo21t.

ik ben hierdoor al 80 euro verloren.

ik vind dit zeker niet kunnen want nooit heb ik voor zoiets een registratie of handeling verricht.

 

ik wens een crediterng van 80 euro!

dit is 4.99 x 16 keer !!!

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Er zijn geen Proximus-medewerkers actief op dit publieke forum tijdens de weekends

Dit lijkt op onderstaande

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/wister-betalingen-op-mijn-gsm-factuur-34244

Best asap onderstaande bedrijf contacteren en facturatie betwisten

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

 

8442 WISTER support.be@wister.eu +32 2 425 82 52
wister WISTER serviceclients@wister.fr +32 2 425 82 52
Reputatie 7
Badge +3

@fatihbayat042 

kan je in je profiel je klantgegevens bijvullen ?

Dan kunnen we dit verder laten nakijken !

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als dit gebeurd is

vriendelijke groeten

Tina

 

In augustus diende ik klacht in betreffende mijn aanrekening Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord en zie dat ik deze maand 250 euro ga moeten betalen Hoelang gaat dit nog aanslepen? Mijn geduld geraakt stilletjes aan op

Reputatie 7
Badge +3

Dag @annvly13 ondertussen is dossier 46545283 hiervoor in behandeling, ik vraag de dossierbeheerder om je met voorrang te informeren. Groetjes, Heidi

Heb al zelf wat onderzoek gedaan En blijkt dat ik zou gebeld hebben naar een spirituele lijn in Frankrijk Dit is wel degelijk een fraudedossier en wil dat jullie dit als fraude behandelen Ik ben nooit met spirituele dingen bezig geweest en zeker niet naar Frankrijk gebeld!

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Ik heb uw info bijgevoegd in uw lopend dossier 46545283.De dossierbeheerder zal erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Sinds augustus heb ik een aanrekening gekregen van 60 euro Al heel veel keren voor gebeld gingen het uitzoeken Na 20 telefoontjes gepleegd te hebben en steeds de belofte Mevrouw ze gaan u terug bellen  nog steeds niet gehoord wel van mijn rekening af Vandaag terug gebeld legden ze gewoon de telefoon neer! Van klantenservice gesproken Maandag ga ik gewoon een nieuwe provider raadplegen denk ik wens met zo’n valseriken niet verder te gaan

FYI: morgen kunnen de Prox forummedewerkers dit verder uitpluizen voor u als ze hier de draad opnemen.

Martin ik hoor dat al vele keren

ook hier via het forum, waarschijnlijk via andere kanalen, nee?

Wacht gewoon af tot ze reageren en dan zien we wel als het hier in orde komt...

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13  Dit betreft de aanrekening van diensten geleverd door derden van €53,63  op je factuur van 18/09/2020? Ik zie namelijk dat hiervoor gisteren een correctie is aangemaakt door de derde dienst via een creditnota. Je zal hiervan een terugbetaling ontvangen. Dit staat in de loop van volgende week op je rekening. Groetjes, Antonella

Sinds 10.2020 worden er extra kosten van 4,99 euro per week aangerekend bovenop mijn gsm abonnement voor een niet-proximus dienst: digital gp of playup. Ik heb hier geen weet van. Hoe geraak ik hier van af. Nog mensen last van?

Als je in onderstaande link de naam “digital” en dan ook “playup” krijg je de nodige gegevens om ze best zelf aan te spreken om deze niet gevraagde/gewenste dienst te stoppen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?

krijg je van hen geen gevolg dan zal proximus een klachtendossier opstellen tegen hen 

→ hoe kun je een bedrag betwisten

NB: Medewerkers van proximmus zelf komen hier niet langs op het forum in het weekend en feestdagen

zoeken op digital (gp) geeft 
 

rentabiliweb DIGITAL VIRGO info@digitalgp.com +32 2 588 26 70

 

op  playup

 

playup DIGITAL VIRGO customer@be.play-up.co +32 4 277 99 90
Reputatie 7
Badge +3

@Tim Buyssens 

Beste,

kan je in je profiel het betrokken gsm nummer invullen ?

alsook je klantgegevens ? 

je kan zeker al contact opnemen met de betrokken derde diensten, om dit te laten stopzetten.

indien nodig maken wij een dossier aan voor verdere betwisting.

groeten,

Tina

Forum profiel :

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan en ons verwittigen...)

Reageer