Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3213 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Op 25/8 heb ik contact opgenomen met jullie diensten en toen heeft die Mr. Een dossier geopend en ook die nrs geblokkeerd dus is er die dag wel degelijk een dossier geopend Dan moeten jullie dit toch terugvinden

19/8 was ik zelfs op vakantie wil enkel weten naar welke nrs is zou gebeld hebben en vanwaar dat bedrag komt 

Reputatie 6
Badge +2

Via myproximus kun je wel de details van uw zes laatste facturen zien.

is dat niet juist het probleem dat dit niet altijd lukt, nee ?

Bedankt voor uw reactie. De contract dat ik heb getekend (En ik nog een kopie gelezen) spreekt nergens van korting van 12 maand. De prijs vermeld in de contract en zelfs in de samenvatting mails is duidelijk: 19, 9 euro per maand per Gsm. Nu het is het 27 euro. Er staat nergens "12 maanden vermeld". Ik kan altijd een kopie hier publiceren. Bedankt dus om het te herzien .

Voor de 2de vraag , ik kan niet begrijpen dat jullie in staat zijn om zelfs te checken om te zien dat ik nooit dit fameuse"gameshub" heb gebruikt of gespeeld. Het is duidelijk een" arnaque" . Een sms versturen en mij vragen om te antwoorden als ik mijn abonnement met "gameshub" willen stoppen is niet fair. Ik kan nooit reageren op zo'n sms gezien dat ik de gameshub niet kent en nooit iets van hun heb gevraagd en besteld. En jullie facturen voor iets dat ik nooit gevraagd heb is gewoon schandelijk.  Vooral omdat ik heb geklacht in September en gevraagd zo'n dienst te stoppen.  Ik vind jullie reactie meer als medeplichtig aan deze oplichting. Ik kan het niet ander noemen Bedankt dus om het te bekijken en vooral de procedure.

Hallo, een vriendin van mij kreag afgelopen weekend een sms van 8782 met de tekst in het Frans "gratuit de contenttrend platform . Vous êtes abonnee a Proximus rouge play week a 4,99EUR.  hoe kan ze dit stopzetten.  Door STOP te smsen lukt dit niet.  Ze heeft dit weekend opnieuw 4,99EUR aangerekend gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf Zie Mobilus M info op de link:https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html   Daar krijgt men nu Mobilus M 6 maanden aan 21,99EUR ipv 26,99EUR.Bij u was dat 7EUR voor 12maanden 19,99EUR ipv 26,99EUR.

Als men een SMS binnenkrijgt van zulke operators dan kan je best een SMS met STOP terugsturen. Dan kan men niets aanrekenen wat u bewust of onbewust heeft aangeklikt en/of aanvaard hebt tijdens het surfen.Wat u doet me uw gsm of waar u naartoe surft daar mag Proximus niets van zien of bijhouden(wet privacy)Groetjes,joel

In augustus diende ik klacht in betreffende mijn aanrekening Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord en zie dat ik deze maand 250 euro ga moeten betalen Hoelang gaat dit nog aanslepen? Mijn geduld geraakt stilletjes aan op

Zoals jullie kunnen zien hier. Ik heb mijn contract niet online getekend maar jullie medewerker is zelfs op mijn kantoor gekomen. Dus u kan niet refereren op een link of website. Mijn referenties is mijn contract met jullie. En het 19,9 euro per maand per gsm en geen 27 zoals jullie hebben aangerekend. En er staat niets in mijn contract over 12 maanden. Het was een contract van onbepaalde duur....niets te maken met uw link of jullie website.

2de leuk: Hoe kunnen wij een verschil maken tussen een normaal sms en een sms van oplichter. Ik denk dat het is aan jullie aan ons te vragen als wij de games (demons, hubgame),  wij moeten reageren als wij dat willen. Niet aan ons vragen om te reageren om dat niet willen. Het process moet omgekeerd zijn, reageren enkel als men die games willen. Dit lijkt voor mij de commun sens...Als er geen verborgen intentie van proximus in de process zit. En bovendien er zijn verschillende klachten van verschillende klanten, proximus had al iets kunnen doen.. STRUCTUREEL. Het is toch sinds jaren. De vorig minister van consumentzaken, de vrt...en co heeft de problemen sinds jaren aangekaart.  Dus bedankt om te zorgen voor een oplossing. Wij krijgen een indruk van de medeplichtigheid van proximus aan een oplichting. De imago schade kan belangrijk zijn voor onze " lieve proximus."...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @annvly13 ondertussen is dossier 46545283 hiervoor in behandeling, ik vraag de dossierbeheerder om je met voorrang te informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Ponjaard  Meer informatie over derde diensten en hoe deze te blokkeren kan je vinden via onderstaande link

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf De link die ik had gestuurd was gewoon om aan te tonen wat de normale prijs is (26,99EUR)zonder promo.Op uw brief staat ook promo vermeld 19,99EUR.En die promo was 12 maanden geldig in uw geval.

Wat u op uw gsm doet of klikt daarvoor bent u zelf verantwoordelijk.Als zulke bedrijven zaken doen die niet wettelijk zijn en men kan dit aantonen dan zullen er ook direct stappen ondernomen worden.

Groetjes,Joel

 

Vreemd dat een firma mij verplicht om een sms op te sturen voor een spel dat ik nooit besteld heb

mss was het een frauduleuze sms je hebt toch geen privé gegevens moeten opsturen of zo …..

PS: Medewerkers van Proximus zelf komen tijdens het weekend niet langs op het forum.

Het was wel op mijn contract  promo maar wel voor onbepaalde duur...niet voor 12 maanden als u beweert.

VOOR de 2de leuk, herhaal ik, wanneer gaat proximus iets doen om deze oplichting stop te zetten. Jullie hebben meer dan 100 klachten voor dezelfde problemen, de vrt en de minister van consument + Test-Aankoop  zelfs hebben dat aangekaart. Is dit helemaal niets voor jullie? Is er niets aan de hand volgens jullie?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Vebo  Jouw vraag werd verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Groetjes, Antonella

@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat,  bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen,  maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!

Beste,

Ik kan niet begrijpen dat proximus tot nu toe  niets gedaan heeft om de problemen met gamehub op te lossen. En gewoon zeggen dat "dienst van derde" is een teken van medeplichtigheid aan deze oplichting. Mensen aanrekenen voor een niet aangevraagde dienst is een oplichting. Als ik alleen was om aanrekening van hubgame, demon game of co te krijgen had ik aan een fout kunnen denken. Als ik zie dat vele mensen dezelfde problemen hebben en proximus doet STRUCTUREEL niets, heb ik een probleem over de eerlijkheid van proximus. Ik heb via deze link ontdek dat ik niet de enige was.Meer sinds maanden en jaren ben ik verrast dat proximus niets heeft gedaan om deze oplichting te stoppen. Ik heb al sinds september op mijn faktuur wekelijkse bedrag te betalen voor een nooit aangevraad en nooit besteld hubgame.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/check-uw-telefoonrekening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/

Ik krijg ongevraagd 30 euro kosten voor SMS Comizzo 9336. Heb Stop gestuurd. Kan ik nog meer doen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf  Je kan de GOF-richtlijnen voor sms/mms-diensten(PDF, 142Kb) hierover raadplegen in de ‘Gedragscodes’ dat je kan vinden onderaan deze pagina:

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@vdp 

beste, zie info in privébericht.

Verder is er een onderzoeksdossier opgestart.

Groeten

Tina

al gedaan maar toch blijven aanrekenen

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf Ik heb het contract toegevoegd aan dossier 47061909 dat hiervoor in behandeling is. De dossierbeheerder houdt je hierover verder op de hoogte. Groetjes, Antonella

Ondertussen best ze ook direct zelf contacteren en klacht indienen ...

op mijn laatste factuur word 17.99 aangerekend door derde diensten

zou graag deze stopzetten 

heb dat al gedaan via playgoogle dan mijn visa kaart geblokkeerd en nu via proximus word die 17.99 aangerekend op mijn laatste factuur

ik zal deze  nog betalen maar eis wel dat geld terug van die derde dienst

i

Reputatie 7
Badge +3

@cordon  Dit is een aanrekening van 08/12/2020 voor een aankoop in de Google Play Store. Sindsdien is er niets meer aangerekend. Het bedrag van € 17,99 staat nog open om te betalen. Groetjes, Antonella

best direct contact opnemen met hen zelf om dit te stoppen

→ Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

moest van hen uit geen reactie komen dan kunnen de proximus medewerkers een klachtendossier opstellen tegen hen.

Nummer of app Leverancier E-mail Telefoon Details
rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739  

Reageer